بهترین گلهای آپارتمانی با رشد بسیار سریع، مناسب برای سلیقه‌های خاص

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید که گل‌های شما در مدت زمان کمی رشد خوبی داشته باشند؛ لازم است که این گیاهان را خریداری کنید.
انواع گلهای آپارتمانی

یکی از راه‌های بسیار ساده و کم هزینه برای تزیین فضای داخلی خانه، انتخاب گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است؛ این گیاه در کنار زیبایی بسیار زیادی که به چیدمان خانه می‌بخشند، جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم نیز به شمار می‌آیند؛ چرا که نیاز به مراقبت زیاد ندارند و به راحتی خودشان را با شرایط محیط وقف می‌دهند؛ اگر علاقه دارید با این گیاهان آشنا شوید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا انواع گلهای آپارتمانی که رشد سریعی دارند را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با انواع گلهای آپارتمانی سریع الرشد

بسیاری از ما بر این باوریم که گیاهان آپارتمانی لوکس، نیاز به مراقبت بسیاری دارند؛ درحالی که بسیاری از گلهای آپارتمانی شیک هستند که نیاز به مراقبت خاصی ندارند و حتی اگر در نگهداری از گیاهان آپارتمانی هم مبتدی باشید، می‌توانید به راحتی این گیاهان را پرورش دهید. در ادامه برخی از این گیاهان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی

گیاه گندمی یا همان گیاه عنکبوتی، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است؛ گندمی جزو گیاهان آپارتمانی خاص است که با برگ‌های ظریف خود می‌تواند زیبایی بسیاری به دکوراسیون شما ببخشد؛ به این نکته توجه داشته باشید که نور یکی از عوامل مهم در رشد انفجاری گیاهان است؛ بنابراین برای رشد سریع گیاه گندمی و شاداب ماندن آن، باید گیاه را در مکانی قرار دهید که نور معتدل به آن بتابد؛ از دیگر ویژگی‌های گیاه گندمی، پاکسازی هوای خانه است.

انواع گلهای آپارتمانی

گیاه پتوس، انواع گلهای آپارتمانی سریع الرشد

پتوس جزو زیباترین گل آپارتمانی است که به سرعت رشد می‌کند و بسیار مقاوم است؛ برگ‌های این گیاه ضخیم است و در دو نوع ساده و ابلق وجود دارد؛ این گیاه برای رشد به نور بسیار کمی نیاز دارد؛ بنابراین برای خانه‌هایی که نور بسیار کمی دارند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ اما اگر می‌خواهید شاهد رشد انفجاری آن باشید، گلدان را در محیطی قرار دهید که در معرض نور غیر مستیم باشد.

مطلب پیشنهادی:  کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

انواع گلهای آپارتمانی

گیاه دیفن باخیا، انواع گلهای آپارتمانی با رشد سریع

اگر به دنبال یک گل آپارتمانی با برگ پهن هستید، گیاه دیفن باخیا، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ این گیاه با خصوصیات منحصر به فرد خود، جزو گلهای آپارتمانی محبوب است که طراوت و زیبایی را به فضای داخلی خانه می‌بخشد؛ اگر به دنبال علت رشد نکردن گلهای خانگی خود هستید، حتما میزان نور گیاه را بررسی کنید؛ چرا که حتی مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی هم به نور نیاز دارند؛ این موضوع در مورد دیفن باخیا هم صدق می‌کند.

اگر می‌خواهید شاهد رشد بهتر این گیاه باشید، لازم است آن را در محیطی قرار دهید که نور غیر مستقیم به آن بتابد؛ بنابراین پنجره‌های جنوبی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین لازم به ذکر است که این گیاه هوای خانه را تصفیه می‌کند و به آبیاری زیاد نیاز ندارد.

انواع گلهای آپارتمانی

گیاه آلوئه ورا، از محبوب‌ترین انواع گلهای آپارتمانی

یکی دیگر از انواع گلهای آپارتمانی که خاصیت درمانی داشته و در بین مردم بسیار پرطرفدار است، گیاه آلوئه‌ورا است؛ این گیاه فواید بسیاری برای بدن دارد و در دسته گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار دارد؛ چرا که به خوبی کم‌آبی را تحمل می‌کند؛ برگ‌های گوشتی آلوئه‌ور، آب را در خود ذخیره کرده و از آن استفاده می‌کند؛ اگر بخواهید از هورمون رشد سریع گیاهان برای آن هم استفاده کنید، لازم است که آن را در محیطی با نور کم قرار دهیدِ از دیگر ویژگی‌های این گیاه ژل موجود در برگ‌های آن است که خواص آرام‌بخشی و مرطوب‌کنندگی دارد.

تعداد کلمات مطلب: 559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

تاج محل ایران کجاست؟

تاج محل ایران کجاست؟  کرمان یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی ایران است که هر ساله گردشگران بسی…