در این باغ درختان به‌جای میوه، سنگ می‌دهند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیزی از هولناک‌ترین باغ ایران می‌دانید؟ باغی عجیب و غریب که درختانش به‌جای گل و میوه، سنگ می‌دهند! با اسرارآمیزترین باغ ایران آشنا شوید!
باغ سنگی

باغ سنگی یکی از ترسناک‌ترین باغ‌های ایران است که میوه‌های درخت‌هایش با درختان دیگر بسیار فرق دارد. این باغ که در شهرستان سیرجان قرار دارد یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی کرمان است. همراه دلتامگ با این باغ ترسناک بیشتر آشنا شوید.

داستان باغ سنگی سیرجان چیست؟

این باغ را شخصی به نام درویش خان اسفندیار ساخته که در سال 1340 تمام زمین‌ها و دارایی‌هایش را از دست داد. درویش خان که برای مدتی به‌شدت غمگین و ناامید بود یک روز فکری بسیار عجیب به ذهنش خطور کرد.

او شروع به حفر گودال‌هایی در زمین‌های خالی و خشک‌شده کرد و سپس در آن‌ها درختان خشکیده را کاشت! سپس از شاخه‌های درختان خشکیده، سنگ آویزان کرد. او آن‌قدر این کار را ادامه داد که وسعت این باغ سنگی به 1000 متر رسید. درویش خان در نهایت در باغ سنگی سیرجان 180 درخت خشکیده کاشت و تا می‌توانست از شاخه‌های آن‌ها سنگ و هر چیزی که به دستش می‌رسید، حتی فلز و آهن آویزان کرد. او سپس راضی و خشنود از کارش هر روز به تماشای باغ هولناک خود می‌رفت!

داستان باغ سنگی سیرجان چیست؟

چرا درویش خان تصمیم گرفت باغ سنگی اسرارآمیز کرمان را بسازد؟

درویش خان اسفندیار در حقیقت مردی ناشنوا و لال بود. خیلی‌ها معتقدند که او یکی از بزرگ‌ترین زمین‌داران این منطقه و از افراد صاحب‌نام سیرجان بوده است؛ اما اصلاحات ارضی همه‌چیز را از او گرفت. درویش خان زبانی برای اعتراض نداشت پس تصمیم گرفت راه متفاوتی را در پیش بگیرد. ساختن این باغ سنگی نشانه اعتراض او بود و این اعتراض چنان او را خرسند و راضی کرد که باقی عمرش را انگار در آرامش سپری می‌کرد!

مطلب پیشنهادی:  طبیعت خانه شماست

چرا درویش خان تصمیم گرفت باغ سنگی اسرارآمیز کرمان را بسازد؟

البته درباره این کار هرکدام از نزدیکانش داستان متفاوتی را بیان کرده‌اند؛ مثلا فردی می‌گوید هر وقت یکی از عزیزان درویش خان فوت می‌کرد او یک سنگ به درختان آویزان می‌‌کرد. برخی نیز می‌گویند او در یکی از خواب‌هایش خود را در یک باغ سنگی می‌بیند و از آن پس شروع به ساختن این باغ می‌کند.

فاصله سیرجان تا باغ سنگی چقدر است؟

این باغ در 40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان قرار دارد و در حوالی دهستان بلورد و روستای سیرجان واقع شده است.

آرامگاه درویش خان

درویش خان حالا کجاست؟

درویش خان اسفندیارپور، سازنده باغ سنگی هولناک سیرجان در سال 1303 شمسی متولد شد و در سال 1386 شمسی چشم از جهان فروبست. آرامگاه او درست در مقابل باغی که سال‌ها برای ساختنش زحمت کشید، قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…