خنک‌ترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درست است که کرمان در منطقه کویری ایران واقع شده است و شاید فکر کنید مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی نیست؛ اما جاهای دیدنی کرمان آن‌قدر زیاد است که باور کنید برای هر فصلی از سال یک جاذبه گردشگری دارد.
جاهای دیدنی کرمان در تابستان

کرمان یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی کهن است که اگر می‌خواهید به آنجا سفر کنید اول باید با جاهای دیدنی کرمان آشنا شوید و جاذبه‌های آن را بشناسید. همراه دلتا مگ سفری خنک به جاذبه‌های توریستی کرمان در تابستان داشته باشید.

جاهای دیدنی کرمان

یکی از پهناورترین شهرهای ایران کرمان است که در بخش جنوب شرقی کشور و در منطقه کویری واقع شده است. اما اشتباه نکنید، قرارگیری این شهر در بخش کویری ایران مانع از این نمی‌شود که در تابستان جاذبه‌های دیدنی نداشته باشد. در ادامه به معرفی چند جاذبه دیدنی کرمان در تابستان خواهیم پرداخت.

باغ فتح آباد کرمان

باغ شاهزاده ماهان

یکی از معروف ‌ترین جاهای دیدنی کرمان که با طبیعت فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز خود شما را محصور خواهد کرد، باغ شاهزاده ماهان است. این باغ که با درختان بلند و سرسبز، حوضچه‌ها، فواره‌ها و جویبارهای سنگی که در سراسر باغ در جریان هستند و سردرد زیبا و متفاوتش به شما خوش آمد می‌گوید، از زمان حکومت قاجار تا به الان همچنان پابرجاست.

قرارگیری این باغ در دامنه کوه همراه درختان سرسبزش آب‌وهوای خنک و مطلوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند درحالی‌که دسترسی به آن نیز تنها با سی دقیقه رانندگی از کرمان به سمت شهر ماهان امکان‌پذیر است و درهای آن همه روزه به روی مهمانان باز است.

جنگل پردیسان قائم

لابد با خودتان فکر کرده‌اید که چون کرمان در منطقه‌ای کویری واقع شده امکان اینکه جنگلی در آن وجود داشته باشد، نیست! راستش را بخواهید طبیعت کرمان از هر طریقی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. یکی از مناطق بکر کرمان جنگل پردیسان قائم است.

تفاوت جنگل پردیسان قائم با سایر جنگل‌های ایران این است که اینجا جنگلی دست‌ساز است. پارک جنگلی قائم کرمان بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت ایران به شمار می‌رود که باعث تعدیل آب‌وهوای این منطقه نیز شده است.

مطلب پیشنهادی:  رامسر و قلعه افسانه‌ای هزار ساله آن!

جنگل پردیسان قائم کرمان

روستای بیدخوان

یکی از زیباترین روستاهای گردشگری کرمان روستای بیدخوان است که با قرارگرفتن در دره‌ای میان کوه‌ها و منطقه‌ای سردسیر آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد. درختان گردو و رودخانه‌ای که از وسط این روستا می‌گذرد، زیبایی خاص و فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده‌اند. آب و  هوای خوش و کوهستانی این روستا همراه درختان کهن‌سال گردویش باعث شده که به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان تبدیل شود.

ارگ راین

همه شما نام ارگ بم کرمان را شنیده‌اید اما آیا چیزی درباره ارگ راین کرمان هم می‌دانید؟ این مکان کمتر شناخته شده در کرمان دوره‌های تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته و همچنان پابرجا مانده است، از زمان ساسانیان به یادگار مانده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خشتی و خنک این ارگ در روزهای تابستان شما را به سفری در دل تاریخ خواهد برد.

ارگ راین کرمان

باغ فتح آباد

در فاصله 25 کیلومتری شهر کرمان روستایی به نام اختیار آباد وجود دارد که در میانه آن یک باغ بسیار زیبای شگفت انگیز به نام باغ فتح آباد واقع شده است.  این باغ را به یاد فضل‌علی‌خان بیگلربیگی یکی از حاکمان کرمان ساخته‌اند. یکی از جاهای دیدنی کرمان در شب همین باغ فتح آباد است که با قناتی که از میان آن عبور می کند و برج و باروی زیبایش منظره ای جادویی و شگفت انگیز در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد.

پیشنهاد مطالعه: 10 حقیقت باورنکردنی درباره کوه دماوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…