در این روستای عجیب ایران، همه بچه‌ها دوقلو هستند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای شهرآباد یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران است که به شکل عجیبی دوقلو زایی در آن به یک اتفاق رایج تبدیل شده است. از جمعیت 240 نفری این روستا حدود 40 نفرشان دوقلو هستند!
روستای دوقلوها

ایران روستاهای عجیب‌وغریب بسیاری دارد، مانند روستای نابینایان؛ اما روستای دوقلوها داستان جذاب دیگری دارد. اینجا روستایی است که در آن همه خانواده‌ها دست یکم یک جفت دوقلو در خانه خود دارند! همراه دلتامگ سفری به این روستای شگفت‌انگیز داشته باشید.

روستای دوقلوها حقیقت دارد؟!

بله! در حقیقت روستای معروف دوقلوها روستایی به نام شهرآباد در یزد است که میزان دوقلو زایی در آن بسیار بالاست! دوقلو زایی فرایندی است که تقریبا 3 درصد زایمان‌ها را شامل می‌شود! یعنی از هر 42 تولد یک مورد دوقلو زایی اتفاق می‌افتد! درحالی‌که در این روستا، 16 درصد کل جمعیت آن را دوقلوها تشکیل داده‌اند!

چرا دوقلو زایی در شهرآباد بالاست؟

نظیر این روستا شهری نیز در برزیل وجود دارد که تقریبا می‌توان گفت اکثر ساکنین آن دوقلو هستند؛ اما این اتفاق عجیب در شهر کاندیداگوری به علت انجام آزمایش‌ها عجیب بر روی زنان باردار این روستا رخ داده است؛ درحالی‌که دوقلو زایی در روستای دوقلوها در ایران یک اتفاق کاملا طبیعی است. پس دلیل این اتفاق نادر چیست؟

روستای دوقلوها حقیقت دارد؟!

ازدواج فامیل در روستای دوقلوهای یزد زیاد است!

یکی از دلایل دوقلو زایی بالا در این روستا، میزان بالای آمار ازدواج‌های فامیلی است. همین باعث شده که ژن دوقلو زایی در شهرآباد نسل به نسل منتقل شود و تقریبا همه مادران این ژن را داشته باشند! از طرف دیگر چون در سال‌های اخیر میزان استفاده از روش‌های درمانی آی وی اف افزایش پیدا کرده، میزان دوقلو زایی نه‌تنها در این روستا؛ بلکه در کل جهان نیز بیشتر شده است.

مطلب پیشنهادی:  آیا در صحرای ساهارا نیز گنج وجود دارد؟ + ویدیو

دوقلوها در این روستا چگونه هستند؟

دوقلوهای روستای دوقلوها، همگی همسان هستند و تشخیص دادن آن‌ها از یکدیگر کار دشواری است. این بچه‌ها چنان به یکدیگر وابسته‌اند که وقتی یک قل‌شان نباشد، قل دیگر شروع به بی‌تابی می‌کند و حتی بدون او شب‌ها خوابش نمی‌برد. جالب است بدانید که در شهرآباد تنها یک دبستان وجود دارد به نام دبستان شهید رحیم محمد زاده که 24 دانش‌آموز دارد. به گفته مدیر این مدرسه، نیمی از دانش‎‌‌آموزان این دبستان دوقلو هستند!

روستای دوقلوها در کدام استان است؟

روستای دوقلوها در استان یزد واقع شده و نام اصلی آن شهرآباد است. این روستا از توابع ابرکوه یزد است.

روستای دوقلوها در کدام استان است؟

سخن پایانی

روستای دوقلوها یکی از روستای اسرارآمیز و عجیب ایران است که چند سالی است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این حال دوقلوها تنها جاذبه‌های این روستا نیستند؛ مثلا شهرآباد یک باغ 400 ساله اشرافی دارد که به باغ آقازاده معروف است. این باغ چنان زیبا و رویایی است که می‌تواند خود به‌تنهایی به یک عامل جذاب توریستی در روستا تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…