کیک کدو حلوایی لقمه ای در 30 دقیقه + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به کدو حلوایی علاقه دارید، می‌توانید این دسر زمستانی را درست کرده و از آن لذت ببرید.

کیک خانگی جزو آن دسته از دسرهایی است که بسیاری از ما دوست داریم خودمان آن را درخانه درسته کرده و از آن برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود استفاده کنیم؛ کیک کدو حلوایی، جزو یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید در روزهای سرد سال درست کرده و از آن لذت ببرید؛ طرز تهیه کیک کدو حلوایی بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‎‌شود؛ امروز در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا دستور کیک کدو حلوایی لقمه‌ای را به شما اموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک لقمه‌ای

کیک کدو حلوایی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

دستور پخت این کیک بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به علاقه خود کیک کدو حلوایی ساده یا با گردو طبخ کنید؛ البته لازم به ذکر است که استفاده از گردو در این رسپی، آن را بسیار خوشمزه خواهد کرد.

مرحله اول

در ابتدا تمام مواد را خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد؛ سپس فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود؛ درون یک ظرف مناسب، تخم مرغ، شکر و وانیل را ریخته سپس با دور تند همزن به مدت 4 تا 6 دقیقه هم بزنید تا کرمی و کشدار شود.

طرز تهیه کدو حلوایی

مرحله دوم تهیه کیک کدو حلوایی

سپس روغن مایع و پوره کدو حلوایی را به آن اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید؛ در ادامه آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کرده و سه مرتبه به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۴ ایده خلاقانه در تزیین خانه با گیاهان

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه کیک کدو حلوایی با گردو، از مواد آماده شده درون قالب کاپ کیک ریخته به گونه‌ای که قسمتی از قالب خالی بماند؛ سپس سینی را دو مرتبه به زمین بکوبید تا هوای درون مواد خارج شود؛ در نهایت کیک را درون فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه قرار دهید.

کیک کدو حلوایی

مرحله پایانی تهیه کیک کدو حلوایی

بعد از گذشت این مدت زمان کیک را از فر درآورده و بعد ااجازه دهید تا خنک شود؛ در این فاصله برای تزیین کیک، خامه آماده قنادی را به صورت نیمه جامد درون کاسه ریخته و با دور تند همزن آنقدر بزنید تا کاملا فرم بگیرد و به پره‌های همزن بچسبد؛ در این مرحله می‌توانید از رنگ خوراکی هم استفاده کنید. در نهایت کیک را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…