علت باد کردن کاغذ دیواری و راه‌های برطرف کردن آن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر خانه خود را کاغذ دیواری کرده‌اید و بعد از مدتی شاهد به وجود آمدن حباب در زیر آن شده‌اید، برای برطرف کردن آن این مطلب را از دست ندهید.
چسب کاغذ دیواری

یکی از مشکلاتی که افراد هنگام نصب کاغذ دیواری با آن مواجه هستند، به وجود آمدن حباب یا به عبارتی باد کردن کاغد دیواری است؛ مهم‌ترین علت این مشکل می‌تواند نحوه استفاده از چسب کاغذ دیواری باشد که استفاده کرده‌اید؛ چرا که بسیاری از چسب‌ها کیفیت لازم را ندارند؛ اما این تنها علت به وجود آمدن حباب در زیر کاغذ دیواری نیست؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا علت‌ باد کردن کاغذ دیواری و راه‌های برطرف کردن آن را با یکدیگر بررسی کینم.

علت باد کردن کاغذ دیواری

به وجود آمدن حباب در زیر کاغذ دیوذاری اصلا نگران کننده نست به شرط آنکه به هیچ عنوان با حباب‌ها دست نزنید؛ در مواردی که رنگ کاغذ دیواری روشن باشد، ممکن است روی سطح کاغذ دیواری حباب‌های مشکی به وجود آید؛ این امر به دلیل وجود چسب کاغذ دیواری است و بعد از گذشت چند روز، با خشک شدن چسب، این لکه‌ها نیز از بین می‌روند.

چسب کاغذ دیواری

نحوه از بین بردن حباب چسب کاغذ دیواری

از بین بردن حباب‌ها در رول کاغذ دیواری اهمیت بسیاری دارد و در صورتی که برطرف نشود، علاوه بر ظاهر زشتی که به دکوراسیون خانه می‌بخشد، باعث می‌شود با گذشت زمان، کاغذ دیواری از سطح دیوار جدا شود؛ همانطور که گفتیم مهم‌ترین علت به وجود آمدن حباب‌ها این است که چسب کاغذ دیواری به خوبی در سطح دیوار پخش نشده است و برای رفع آن به وسایلی مانند چاقو یا کاتر، سرنگ، چسب، اسفنج خیس و غلتک نیاز دارید که در ادامه روش کار با آن‌ را توضیح خواهیم داد.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن سیاهی و بوی بد زیر بغل با روش‌های خانگی

استفاده از کاتر برای از بین بردن حباب در چسب کاغذ دیواری

در این روش با استفاده از کاتر، شکاف ریزی روی کاغذ دیواری ایجاد کرده و با کمک دست به آرامی، قسمت برآمده دیوار را فشار داده تا حباب‌ها از بین بروند؛ در نهایت اگر مدت زمان کمی است که کاغذ دیواری را نصب کرده‌اید، نیازی به استفاده مجدد از چسب کاغذ دیواری نیست؛ در غیر این صورت با استفاده از سرنگ، مقداری چسب از طریق همان شکاف به زیر کاغذ تزریق کنید.

چسب کاغذ دیواری

در ادامه غلتک را، به همان قسمتی که چسب تزریق کرده فشار دهید تا چسب اضافه از کاغذ دیواری خارج شود؛ سپس چسب را با استفاده از اسفنج مرطوب پاک کنید؛ در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که چسب اضافه را باید به سذعت از روی دیوار پاک کنید؛ در غیر این صورت چسب روی دیوار خشک شده و تمیز کردن آن بسیار مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…