۶ نکته مهم برای انتخاب و خرید مبل سلطنتی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مبل سلطنتی انتخابی تجملاتی و فاخر برای دکوراسیون خانه‌های کلاسیک است. در این مطلب نکات مهمی را برای خرید این مدل مبلمان ارائه داده‌ایم.
نکات انتخاب مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یک انتخاب تجملاتی و پرتزیین برای خانه‌های کلاسیک و لوکس است. اما هنگام انتخاب و خرید این مدل مبل، واجب است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه این مطلب از دلتامگ به آن‌ها می‌پردازیم.

مبل سلطنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر می‌خواهید برای پذیرایی منزل خود، یک دست مبل سلطنتی انتخاب کنید، باید به نکاتی مانند ابعاد مبل، نوع تزیینات و کیفیت آن توجه داشته باشید. این مطلب، راهنمایی خوب برای خرید مبل کلاسیک و سلطنتی است و به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات انتخاب مبل سلطنتی

به ابعاد پذیرایی و نشیمن دقت کنید

مبل سلطنتی، نسبت به سایر انواع مبلمان ابعاد بزرگتری دارد و به قول معروف جاگیرتر است. به همین دلیل، پیش از انتخاب و خرید مبل، باید ابعاد فضای پذیرایی خود را در نظر داشته باشید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود. تردد در فضای پذیرایی باید راحت باشد و هیچ گونه مانعی سر راه افراد قرار نگیرد.

به ارتفاع سقف دقت کنید

انتخاب مبل سلطنتی برای خانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند، چندان مناسب نیست. چرا که فضا را خفه و تنگ نشان می‌دهند. می‌توانید با ترفندهای طراحی، سقف خانه خود را بلندتر نشان دهید. برای مثال انتخاب کاغذ دیواری با خطوط عمودی و رنگ‌های روشن می‌تواند ایده خوبی باشد. همچنین سعی کنید کناف سقف، بیش از حد پایین نیاید و سقف شما کوتاه‌تر نشود.

نکات انتخاب مبل سلطنتی

قبل از انتخاب مبل سلطنتی، محل قرارگیری آن را تعیین کنید

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن مبل سلطنتی پیش از خرید، به شما کمک می‌کند که دید بهتری از فضا داشته باشید و بر آن اساس مبلمان با ابعاد مناسب را خریداری کنید. در اینجا تعداد قطعات مبل نیز اهمیت پیدا می‌کند. شاید جای کافی برای قرار دادن چند میز عسلی نداشته باشید و به جای آن مجبور شوید یک میز جلو مبلی تو در تو انتخاب کنید.

به رنگ و طرح غالب در دکور منزل خود دقت کنید

پارچه مبل باید با پرده پذیرایی، فرش و سایر قطعات مبلمان هم‌خوانی داشته باشد. بر این اساس، لازم است پیش از خرید، دید خوبی نسبت به طرح و رنگ غالب در دکوراسیون منزل خود داشته باشید تا در نهایت با فضایی یکدست و شیک روبرو شوید.

نکات انتخاب مبل سلطنتی

کیفیت چوب پایه و کلاف مبل سلطنتی را بررسی کنید

هنگام انتخاب مبل سلطنتی برای پذیرایی منزل، بهتر است دانش فنی نسبی نسبت به انواع چوب و کلاف مبلمان داشته باشید تا مبل انتخابی شما، دوام کافی را داشته باشد. می‌توانید نظر کارشناسان در این زمینه را بپرسید و در مورد انواع متریال‌های به کار رفته در مبلمان سلطنتی تحقیقی اجمالی داشته باشید. نکات زیر در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند:

  • چوب مورد استفاده در مبل استیل و سلطنتی، معمولاً راش است. این چوب بسیار سخت است و دوام بسیار خوبی دارد. بعضی از فروشندگان مبلمان با متریال مصنوعی را به جای چوب راش به شما نشان می‌دهند. اما به راحتی از روی ظاهر و وزن مبل می‌توانید تفاوت را تشخیص دهید. وزن چوب بیشتر از مواد مصنوعی است.
  • به کلاف مبل توجه کنید که در واقع همان اسکلت و استخوان‌بندی مبل است. هر چه کلاف محکم‌تر باشد، مبل عمر بیشتری خواهد داشت. چوب به کار رفته در کلاف مبل باید سالم باشد و خوردگی در آن دیده نشود.
  • پایه‌های مبل را بررسی کنید که لق نباشند. پایه‌ها نباید هنگام نشستن، صدای جیرجیر بدهند و همچنین باید تزییناتی مطابق با تاج و دسته مبل داشته باشند. وزن کل مبل روی پایه آن است و به همین دلیل استحکام پایه‌های مبل اهمیت بسیاری دارد.
مطلب پیشنهادی:  1 روش کاربردی و آسان برای کاشت سیب زمینی در گلدان

نکات انتخاب مبل سلطنتی

نوع فوم به کار رفته در مبل استیل اهمیت دارد

از انواع فوم‌هایی که در ساخت مبل سلطنتی و استیل کاربرد دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوم پلی یورتان که به فوم سرد نیز شناخته می‌شود و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. به نحوی که بعد از بلند شدن افراد به حالت اولیه خود باز می‌گردد. این فوم برای ساخت مبمان استیل و سلطنتی مناسب‌تر است.
  • فوم گرم که نسبت به فوم سرد سخت‌تر است و دوام کمتری دارد و بعد از گذشت زمان کمی نشست می‌کند.

سخن پایانی

انتخاب انواع مبل سلطنتی، کلاسیک، مدرن و راحتی برای پذیرایی منزل، ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. اما با کمی دقت به نوع متریال و کیفیت مبل، می‌توانید انتخابی عالی داشته باشید که تا سال‌های سال برای شما عمر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …