شهر گمشده آتلانتیس، مرموزترین افسانه کره زمین!

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از شهر گمشده آتلانتیس چه می‌دانید؟ آیا از اسرار پنهان و حقایق مخفی این شهر چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید مکان دقیق این شهر کجا بوده است؟ این مقاله را از دست ندهید.
شهر گمشده آتلانتیس

شهر گمشده آتلانتیس یکی از بزرگ‌ترین رازهای سربه‌مهر و حل نشده تاریخ بشریت است که دانشمندان هنوز هم به دنبالش می‌گردند. می‌گویند این شهر باستانی پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های بشری را در اختیار داشته است! تکنولوژی‌های مدرنی که حتی انسان امروزی نیز قادر به ساخت آن‌ها نیست. همراه دلتامگ با این حقایق پنهان این شهر بیشتر آشنا شوید.

افسانه شهر گمشده آتلانتیس

قرن‌هاست که محققان از گم‌شدن شهری صحبت می‌کنند که در آن خدایان و الهه‌های یونان باستان به همراه انسان‌هایی بسیار باهوش زندگی می‌کردند. آن‌ها تمدنی را خلق کرده بودند که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های بشری ساخته شده بود.

افسانه شهر گمشده آتلانتیس

شهر آتلانتیس چگونه ساخته شد؟

پوزیدون یکی از خدایان یونان عاشق کلیترو می‌شود و برای اینکه بتواند با او زندگی کند این شهر را بنا می‌کند. پوزیدون فرمانروای آب‌ها بود. مردمی که در این شهر زندگی می‌کردند از هوش و قدرت عجیبی برخوردار بودند. آن‌ها قدرت‌های ماوراء طبیعی داشتند و آن‌ها می‌توانستند آب‌وهوا و حتی آتش‌فشان‌ها را کنترل کنند یا در زمان سفر کنند یا حتی از ثانیه از مکانی به مکان دیگر بروند.

پوزیدون فرمانروای آتلانتیس

مردمان فرازمینی آتلانتیس

افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید مردم آتلانتیس، موجودات فضایی بودند که در مریخ زندگی می‌کردند و برای مدتی به زمین آمدند و در این جزیره رازآلود ساکن شدند. این داستان می‌گوید که ساکنان حقیقی آتلانتیس فرازمینی‌هایی بودند که 50 هزار سال قبل از صورت فلکی شلیاق به آنجا آمدند و بسیار بلندتر و قدرتمندتر از انسان‌ها بوده و میانگین عمر این مردمان نیز ۸۰۰ سال بوده است.

مردمان فرازمینی آتلانتیس

افسانه آتلانتیس از کجا شروع شد؟

در یونان باستان که مهد تمدن اروپا بود فیلسوفان بزرگی زندگی می‌کردند. افلاطون یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان یونان بود که برای اولین بار درباره این تمدن گمشده سخن به میان آورد و مریدان او مانند نقل‌ونبات این تفکر را رواج دادند! شهری که 9000 هزار سال قبل از تولد افلاطون وجود داشته و خدایان یونان باستان به همراه انسان‌های برجسته و باهوش در آن زندگی می‌کردند! انسان‌هایی که از نظر اخلاقی بسیار وارسته بودند و ثروت فراوانی را در اختیار داشتند.

مطلب پیشنهادی:  درمان دیابت بدون دارو

افلاطون و افسانه آتلانتیس

آتلانتیس چگونه نابود شد؟

افلاطون معتقد بود که با گذشت زمان و دستیابی مردم این شهر به ثروت بسیار زیاد آن‌ها ارزش‌های اخلاقی را زیر پا نهادند. به همین دلیل مورد خشم خدایان قرار گرفتند و در اثر یک طوفان شدید و سونامی در عرض یک روز این شهر به اعماق اقیانوس‌ها فرورفت و امروزه چیزی جز خاطراتی در کتاب‌های اساطیری از آن باقی نمانده.

شهر گمشده آتلانتیس کجاست؟

برای مکان دقیق این شهر گمشده افسانه‌ای محققان حدس‌های بسیاری می‌زدند. برخی معتقدند که مکانی در دریای مدیترانه و در نزدیکی جزایری مانند جزیره سانتورینی، سیسیل، قبرس و… بوده است. برخی دیگر مکان معتقدند در زیر مثلث برمودا پنهان شده تا دست کسی به تکنولوژی‌های آنان دست نیابد و برخی مکان آن را در منطقه داگرلند می‌دانند.

آنتلانتیس کچاست؟

آیا آتلانتیس وجود دارد؟

این سوالی است که قرن‌ها ذهن محققان و باستان‌شناسان و کاشفان بسیاری را به خود درگیر کرده است! انسان‌های بسیاری برای یافتن پاسخ این سوال راهی دورترین نقاط دنیا شدند؛ بلکه سرنخی از این شهر گمشده افسانه‌ای پیدا کنند! شهر گمشده آتلانتیس تمدن پیشرفته‌ای بوده که ریشه آن به افسانه‌های اساطیری یونان باستان برمی‌گردد و هنوز هیچ‌کس نتوانسته واقعی یا خیالی بودن آن را ثابت کند.

آیا آتلانتیس وجود دارد؟

سخن پایانی

افسانه‌ها می‌گویند آتلانتیس شهری به وسعت سرزمین لیبی امروزی بوده است که از کریستال‌ها و هرم‌های بسیاری ساخته شده بوده است؛ اما چون هیچ سیگنالی چنین سرزمین عظیم و پیشرفته‌ای را ردیابی نکرده است، علم وجود شهر گمشده آتلانتیس را رد کرده است. بااین‌حال چون بشر هنوز 90 درصد اقیانوس‌ها را کشف نکرده ممکن است روزی این افسانه نیز به واقعیت تبدیل شود. آتلانتیس تنها یکی از شهرهای گمشده زیر دریا است.

تعداد کلمات مطلب: 598

یک نظر

  1. ناشناس

    28 بهمن 1402 در 1:14 ق.ظ

    بسیارخوب وعالی است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

شربت ریحان، نوشیدنی خنک برای روزهای گرم سال

شربت ریحان یکی از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و خنک است که به‌ویژه در فصل تابستان طرفداران زیادی د…