کدام مدل کفپوش برای خانه‌های کوچک مناسب‌تر است؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با استفاده از کفپوش مناسب و رنگ‌بندی اصولی، می‌توانیم فضا را بزرگتر از ابعاد واقعی خود نشان دهیم. در این مطلب با کفپوش‌های مناسب برای خانه‌های کوچک آشنا می‌شوید.
کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

در خانه‌های کوچک ما قصد داریم فضا را بزرگ و دلباز نشان دهیم. انتخاب کفپوش مناسب نیز نقش مهمی در بزرگتر نشان دادن فضا دارد. اگر به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

پوشش کف نقش مهمی در زیبایی و دلبازی فضای خانه دارد. متریال‌های بی‌کیفیت و نازیبا، فضا را زشت و کثیف نشان می‌دهند. بنابراین در ادامه با پرکاربردترین مدل‌های کفپوش برای خانه‌های کوچک آشنا خواهید شد.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

کف پوش براق، انتخابی مناسب

کف پوش‌ها در رنگ‌بندی‌های متنوع و به دو صورت مات یا براق در بازار عرضه می‌شوند. کفپوش براق به دلیل انعکاس نور، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد و برای دکوراسیون خانه‌های کوچک، انتخاب مناسب‌تری است.

انتخاب رنگ روشن

رنگ‌های روشن در بزرگتر نشان دادن فضا نقش مهمی دارند. به همین دلیل از قدیم توصیه می‌شده است که برای دیزاین کف و دیوار خانه‌های کوچک از رنگ‌های روشن استفاده کنیم. رنگ‌های روشن به دلیل انعکاس نور، باعث می‌شوند که فضا دلبازتر و بزرگتر دیده شود.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

اما شما می‌توانید یک رنگ تیره‌تر را نیز انتخاب کنید؛ به شرطی که دیوارها نیز تضاد رنگی زیادی با کف نداشته باشند. نزدیک بودن طیف رنگی دیوار و کف، باعث می‌شود که فضا عمق پیدا کند و دلبازتر دیده شود.

انتخاب الگوی مناسب نصب

کف پوش‌‌هایی مثل پارکت و پارکت لمینت با الگوهای متنوعی اجرا می‌شوند. در خانه‌های کوچک بهتر است از الگوهای مورب یا طولی استفاده کنیم تا فضا بزرگتر از اندازه واقعی خود به نظر برسد. همچنین می‌توانیم با استفاده از کفپوش سه بعدی به فضای خانه عمق بدهیم.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

انتخاب تایل‌های بزرگ

تایل‌های کوچک برای فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیستند. چرا که با خطوط درهم خود، فضا را شلوغ و تنگ نشان می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از تایل‌های بزرگ برای پوشش کف خانه‌های کوچک استفاده کنید تا فضا دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی:  ۶ ترکیب رنگ پرطرفدار طوسی در دکوراسیون منزل

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

انتخاب طرح‌های ساده

طرح‌های شلوغ و در هم، فضا را تنگ و کوچک نشان می‌دهد. بنابراین در خانه‌های کوچک بهتر است از طرح‌های ساده استفاده کنیم. درزبندی زیاد و خطوط نزدیک به هم در کف، فضا را تنگ و کوچک نشان می‌دهد.

استفاده از کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی انتخابی عالی برای خانه‌های کوچک است. چرا که علاوه بر دوام بالا و امکان اجرای طرح‌های دلخواه، درزبندی هم ندارد و فضای خانه شما را بزرگتر از اندازه طبیعی خود نشان می‌دهد. پوشش کف بدون درز و یکپارچه اپوکسی در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها قابل اجرا است و در تمام فضاها می‌توانید از آن استفاده کنید.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

انتخاب سرامیک و سنگ

سرامیک و سنگ از جمله پرطرفدارترین متریال‌ها برای پوشش کف خانه‌های مسکونی هستند. این متریال‌ها به دلیل براق بودن و بازتاب نور، برای فضاهای کوچک انتخاب خوبی هستند. رنگ‌های روشن سرامیک و سنگ بیشترین کاربرد را در دکوراسیون خانه‌های متراژ پایین دارند.

انتخاب کفپوش رولی

کفپوش رولی یک انتخاب اقتصادی و جذاب برای خانه‌های کوچک است. این مدل کفپوش نیز بدون درز اجرا می‌شود و از این نظر به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کند. طرح‌های ساده آن برای خانه‌های کوچک بهترین انتخاب هستند.

کفپوش مناسب خانه‌های کوچک

سخن پایانی

برای دکوراسیون خانه‌های کوچک، بهتر است بیشتر سراغ رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده برویم. الگوی پیاده‌سازی پارکت و پارکت لمینت نیز نقش مهمی در بزرگتر نشان دادن فضا دارد. در نهایت چیدمان فضا و رنگ دیوارها هم باید به نحوی انتخاب شود که فضا عمق پیدا کند و دلبازتر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …