از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن لک‌هایی که به دلایل مختلف روی صورت ایجاد می‌شود یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن روبه‌رو هستند.
از بین بردن جای لک با خمیردندان

لک‌های پوستی یکی از عارضه‌های شایع پوستی هستند که به‌راحتی قابل‌درمان هستند. از بین بردن جای لک با خمیردندان یک راهکار جالب است که اگر از آن استفاده کنید قطعاً نتیجه موردنظر خودتان را می‌گیرید. همراه دلتامگ باشید.

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که علت ایجادشدن این لک‌ها چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم این لک‌ها به دلیل تولید بیش از اندازه ملانین شکل می‌گیرند. همچنین این لک‌ها قادر هستند در اثر مواردی مثل اسکار (جای جوش) و صدمات ناشی از اشعه مضر آفتاب تا تغییرات هورمونی هم ایجاد شوند.

قراردادن خمیردندان روی لک صورت خوب است یا بد؟

یک نکته مهمی که باید در ابتدای این مطلب برایتان بیان کنیم آن است که از بین بردن جای لک با خمیردندان توسط هیچ پزشک و متخصص پوست توصیه نمی‌شود اما یک راهکار خانگی است که برای رفع لک صورت مؤثر بوده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. خمیردندان اثر خود را از طریق خشک‌کردن جوش‌ها و کاهش قرمزی پوست بر جای می‌گذارد. خمیردندان یک محصول مؤثر در خشک‌کردن جوش‌ها نیز هست.

خمیردندان دارای هیچ ماده‌ای نیست که به طور خاص آکنه یا جوش را مورد هدف قرار داده و باعث ازبین‌بردن آن‌ها شود. مدتی بعد از اینکه خمیردندان را به پوست خود می‌مالید، به طور موقت ممکن است با خشک‌کردن سریع جوش، اندازه آن را کاهش داده و تورم را کم کند.

اما نکته دیگری که باید بدانند آن است که خمیردندان ممکن است باعث مسدودشدن منافذ پوست شده و موجب به دام انداختن باکتری‌ها شود که در این صورت احتمال بروز جوش و آکنه مجدداً وجود دارد؛ بنابراین تا زمان خرید کرم ضد جوش از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان یک راهکار ایدئال است.

قراردادن خمیردندان روی لک صورت خوب است یا بد؟

از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان

پیرامون از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان باید بگوییم این محصول حاوی جوش‌شیرین، پراکسید هیدروژن، روغن‌های ضروری، منتول و بعضی از مواد بوده که باعث خشک‌شدن پوست شده ولی درعین‌حال، موجب می‌شود تا صورت شما تحریک شود.

مطلب پیشنهادی:  این لباس‌ها را هرگز نخرید

هیچ ماده‌ای در خمیردندان وجود ندارد. خشک‌شدن بیش از اندازه و حتی سوزش پوست صورت می‌تواند بر اثر اعمال خمیردندان روی جوش‌ها باشد. همچنین ممکن است خميردندان برای کاهش قرمزی لکه‌های صورت شما و خشک‌شدن آن‌ها مناسب باشد، ولی شما را از شر آن‌ها خلاص نمی‌کند!

بنابراین، بعد از استفاده از خمیردندان به شما پیشنهاد می‌کنیم از مرطوب‌کننده‌های بدون بو استفاده کنید تا التهابات پوستتان کاهش پیدا کند.

این روش برای زمانی خوب است که به یک مهمانی دعوت شده‌اید و تایم کافی برای درمان جای لک‌های صورت خودتان ندارید.

مدت‌زمان قرارگرفتن خمیردندان روی پوست برای رفع لک

مدت‌زمان قرارگرفتن خمیردندان روی پوست برای رفع لک

ازآنجایی‌که در هیچ یک از منابع علمی ذکر نشده که ازبین‌بردن لک صورت با خمیردندان یک راهکار بی‌خطر و اصولی است؛ بنابراین تحقیقاتی نیز صورت نگرفته که بدانیم خمیردندان برای رفع لک و کاهش جای جوش باید چه مدت زمانی روی پوستتان بماند.

برخی از افراد اجازه می‌دهند یک شب به طور کامل روی پوستشان بماند؛ اما اگر پوست حساسی دارید، این راهکار می‌تواند خطرناک بوده و باعث تحریک پوستی شما شود.

زمانی که قصد دارید خمیردندان را از روی پوست صورت خود بشویید، از آب سرد یا ولرم و حرکات دایره‌ای‌شکل و ملایم استفاده کنید. بعد از شستشوی پوست اگر حس کردید که پوستتان خشک شده است، استفاده از کرم مرطوب‌کننده یا آب‌رسان را فراموش نکنید تا خشکی پوست برای شما مشکل‌ساز نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…