هوش مصنوعی راز عجیب ساخت اهرام ثلاثه را فاش کرد!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درباره اهرام ثلاثه مصر بارها گفته و شنیده‌ایم؛ اما هنوز هم حقایقی در پس پرده این اهرام وجود دارد که هیچ‌کس آن را کشف نکرده یا تمایلی برای صحبت درباره آن وجود ندارد. در این مقاله قرار است یک راز عجیب را فاش کنیم.
اهرام جیزه

اهرام جیزه مصر یکی از رازآلودترین سازه‎های باستانی دنیا و تنها عضوی از عجایب هفتگانه جهان هستند که هنوز هم استوار در جای خود باقی‌مانده‌اند. دلتامگ در این مقاله پاسخ یکی از عجیب‌ترین سوال‌ها درباره این اهرام را داده است.

اهرام جیزه مصر کجاست؟

هرچند در مصر هرم‌های زیادی ساخته شده است؛ اما مهم‌ترین و معروف‌ترین این هرم‌ها، اهرام جیزه یا اهرام سه‌گانه مصر هستند که به دلایل زیادی از جمله وسعت و عظمت در جهان از شهرت بیشتری برخوردارند. محل دقیق اهرام ثلاثه مصر در شهر باستانی جیزه است. این شهر باستانی در حال حاضر در قسمت شمالی شهر قاهره و آن‌طرف رود نیل قرار دارد.

اهرام مصر نماد چه چیزی هستند؟

اهرام جیزه نقطه اوجی در تکامل شیوه معماری مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن هستند که با ساختن مصطبه‌ها، گورهای اولیه مصریان که غالبا آجری یا سنگی بودند، آغاز و با هرم پلکانی زوسر یا جوزر پیشرفت کرد. این اهرام را نمادی برای حکمت ازلی، سرزمین مصر، پایداری ابدی و فنون جادوگری می‌دانند.

چند هرم در مصر وجود دارد؟

شاید برای خیلی‌ها جالب باشد که بدانند اهرام جیزه تنها هرم‌های مصر نیستند. در کاوش‌ها و حفاری‌هایی که در مصر صورت گرفته است حدود 130 هرم شناسایی شده است؛ اما همچنان معروف‌ترین و مهم‌ترین هرم‌های این کشور اهرام جیزه هستند که هرکدام نامی جداگانه دارند. نام بزرگ‌ترین هرم خوفو، دومین هرم خفرع و کوچک‌ترین هرم منقرع است.

اهرام ثلاثه

رموز اهرام ثلاثه مصر

این اهرام رازهای زیادی را برای سالیان طولانی در دل خود حفظ کرده‌اند. هیچ‌کس هنوز هم به درستی نمی‌‌داند که این اهرام دقیقا در چه سالی ساخته شده‌اند. باور خیلی‌ها بر این است که سن اهرام سه‌گانه به 2550 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد؛ اما برخی دیگر معتقدند که این اهرام حدود 12 هزار سال عمر کرده‌اند. نکته جالب این است که این اهرام حتی از فضا هم قابل مشاهده هستند؛ اما چرا این اهرام باید از فضا دیده شوند؟ چه راز دیگری درباره این اهرام وجود دارد؟

راز دیگری که درباره این اهرام ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده این است که چه کسانی برای اولین بار این اهرام را ساخته‌اند. همچنین نحوه و چگونگی ساخت این اهرام نیز بسیار عجیب است. تکنیک‌هایی که مصریان برای ساخت این اهرام مورداستفاده قرار داده‌اند، در زمان خود بی‌نظیر و بی‌همتا بوده است؛ اما به راستی چه کسانی و چگونه اهرام ثلاثه مصر را ساخته‌اند؟

مطلب پیشنهادی:  متفاوت‌ترین سفر خود را در جاهای دیدنی ازمیر تجربه کنید

چه کسانی اهرام جیزه مصر را ساخته‌اند؟

خیلی از باستان‌شناسان بر اساس شواهد و مدارک معتقدند که اهرام مصر به‌عنوان یکی از شاهکارهای باستانی و تاریخی این کشور، به دستور فراعنه (پادشاهان) دودمان چهارمی (Fourth Dynasty) مصر ساخته شدند. اولین سنگ بنای این سازه‌های باستانی در دوره حکومت فرعون خوفو (Khufu) در حدود 4400 سال پیش زده‌شده است.

بسیاری بر این باورند که این اهرام توسط بردگان ساخته شده‌اند. برخی دیگر نیز عقیده دارند که یهودیان در ساخت این اهرام به مصریان کمک کرده‌اند. بعضی از محققان نیز باور دارند اهرام مصر توسط کارگران روزمزد ساخته شده است؛ اما هوش مصنوعی که این روزها جواب بسیاری از رازهای سربه‌مهر بشریت را می‌دهد، از یک راز هولناک درباره این اهرام پرده برداشته است.

آخرین و عجیب‌ترین باور درباره ساخت این اهرام، مشارکت موجودات فضایی در ساخت آن‌هاست. شایعه ساخت این اهرام به دست فضاییان از دیرباز نیز وجود داشته است. تکنیک‌های ساخت این اهرام چنان در آن زمان پیشرفته بوده که کمتر کسی می‌تواند بپذیرد این اهرام به دست انسان ساخته شده‌اند. شاید نتوان هنوز هم با اطمینان به این سوال پاسخ داد؛ اما هوش مصنوعی پای آدم فضایی‌ها را به میان کشیده است! بله! هوش مصنوعی با اطمینان معتقد است که موجودات فضایی در ساخت اهرام ثلاثه مصر مشارکت داشته‌ و تکنولوژی‌های خود را در اختیار فراعنه قرار داده‌اند.

اهرام سه گانه مصر

سخن پایانی

در ساخت اهرام مصر از بيش از ۲ ميليون سنگ آهک و گرانيت استفاده شده است. همين موضوع باعث می‌شود اين شاهکار معماری بيشتر شما را شگفت‌زده کند. هرکدام از اين سنگ‌ها 5/2 تن وزن دارند. با این وجود به نظر شما آیا اهرام جیزه مصر را آدم فضایی‌ها ساخته‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…