درمان پژمردگی و پرپشت شدن گیاه شفلرا با 3 ترفند سریع

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه گیاه شفلرا دارید و یا به این گیاه علاقه دارید اما از نحوه نگهداری آن چیزی نمی‌دانید، با ما همراه باشید.
گیاه شفلرا

گیاهان بسیار زیادی هستند که شما می‌توانید در خانه نگهداری کرده و محیط خانه را با آن زیبا و دلنشین کنید؛ اما گیاه شفلرا جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آید که به دلیل زیبایی و نحوه رشد آن، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ رشد این گیاه به صورت درختچه است و برگ‌های مکعبی و پنجه‌ای شکل دارد و در صورتی که رشد این گیاه بیش از حد مشخصی شود، برای بهتر ایستادن نیاز به قیم دارد؛ یکی از معضلات افراد بسیاری که این گلدان را خریداری کردند، ریختن برگ شفلرا است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا عواملی که باعث پژمردگی گیاه شفلرا می‌شود را بررسی کنیم.

علت ریزش و سیاه شدن برگ شفلرا چیست؟

برای زیبا و پرپشت شدن گیاه شفلرا لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید؛ در غیر این صورت در مدت زمان اندکی، گیاه شما پژمرده شده و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد؛ برای مقابله با چنین مشکلی، تنها کافی است بعد از خرید این درختچه زیبا، به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید.

گیاه شفلرا

آبیاری کم

یکی از دلایلی که باعث می‌شود گیاهان آپارتمانی مقاوم هم در مدت زمان کمی پژمرده شوند، آبیاری نامنظم گیاه است؛ روند آبیاری باید از یک نظم خاصی پیروی کند؛ به این صورت که گیاه نه دچار آبیاری کم شود و نه بیش از اندازه آبیاری شود که ریشه‌های آن دچار پوسیدگی شود؛ توجه به این نکته در نگهدار گیاه شفلرا بسیار اهمیت دارد؛ یکی از مهم‌ترین علت ریزش برگ‌های این گیاه، کم‌آبی است؛ چرا که خاک این گیاه نباید برای مدت طولانی خشک بماند.

بهترین روش آبیاری شفلرا، به این صورت است که آب را از اطراف آن پای گلدان بریزید و در حدی آبیاری کنید که آب اضافه از ته گلدان خارج شود؛ در نهایت توجه داشته باشید که علت زرد شدن برگ های پایینی گیاه شفلرا، آبیاری بیش از اندازه است؛ زرد شدن برگ‌ها نشانه آن است که ریشه دچار آسیب شده است.

مطلب پیشنهادی:  ویژگی‌های یک غذای افطاری چه باید باشد؟

 نوسانات دمایی، علت آویزان شدن برگهای شفلرا

بهترین دمای برای نگهداری این گیاه بین 18 تا 32 درجه سانتی‌گراد است؛ در صورتی که گیاه در محیطی قرار گیرد که دما بیش‌تر و یا کمتر از این مقدار باشد، دچار شک نوسانات دمایی شده و پژمرده می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین نوسانات دمایی هنگامی است که گیاه را تازه خریداری کرده و به خانه می‌آورید.

 کوددهی نامناسب

انتخاب کود مناسب، مهم‌ترین رکن برای پرپشت شدن گیاه شفلرا است؛ اما مقدار کود و نوعی را که انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد؛ مهم‌ترین نشانه کوددهی نامناسب، قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها و آویزان شدن برگ‌ها است؛ برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است کوودهی در فصل‌های بهار و تابستان ماهی یکبار و در فصل پاییز و زمستان دو ماه یکبار انججام شود. با این روش کوددهی به طور مناسب انجام می‌شود و گیاه همیشه برگ‌های سبز و شادابی دارد.

گیاه شفلرا

 تعویض گلدان در زمان بیماری؛ از دلایل پژمردگی گیاه شفلرا

مهم‌ترین علت خم شدن ساقه شفلرا و پژمردگی آن هنگامی است که گلدان را به تازگی تعویض کرده‌اید؛ زمان تعویض گلدان در شادابی گیاه بسیار مناسب است؛ در بسیاری از مواقع علت پژمرده شدن گل شفلرا بعد از تعویض گلدان این است که گیاه بیمار بوده و ما بدون آگاهی، گلدان آن را تعویض کرده‌ایم؛ به همین منظور اگر قصد تعویض گلدان گیاه شفلرا را داشتید، حتما در ابتدا از سلامتی آن آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…