عطرهای مناسب زمستان چه ویژگی‌هایی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با فرا رسیدن زمستان یکی از سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است چه عطری مناسب این فصل بوده و کدام عطر در زمستان ماندگاری بیشتری دارد؟
عطرهای مناسب زمستان

عطرهای مناسب زمستان را اگر بشناسید دیگر مشکل خرید عطر در این فصل را دارید و هنگام تهیه عطر دچار سردرگمی نمی‌شوید. یک عطر زمستانی خوشبو می‌تواند شما را به شب‌های دنج کنار شومینه و جشن‌های زمستانی ببرد. همراه دلتامگ باشید.

ویژگی‌های عطرهای مناسب زمستان

در ادامه ویژگی‌های عطرهای مناسب زمستان را برایتان آورده‌ایم.

زمستان، فصل رایحه‌های گرم، سنگین و آرامش‌بخش است

همه افراد با آغاز فصل زمستان سراغ لبا‌س‌های گرم مانند کلاً، پالتو و دستکش و… می‌روند. درست مانند لباس ما در این فصل به عطرهایی نیاز داریم که حس گما و راحتی را در ما ایجاد کند.

بنابراین، یک عطر گرم‌ونرم که مثل پیله‌ای شما را در برمی‌گیرد و از شما در برابر سرما محافظت می‌کند باید تهیه کنید. به‌عبارت‌دیگر برعکس تابستان که فصل رایحه‌های سبک و زودگذر است، عطرهای مناسب زمستان باید سنگین و باابهت باشند.

ازآنجایی‌که در این فصل، پوست خیلی خشک می‌شود؛ عطرها نیز ماندگاری کمتری دارند. اما عطرهای مناسب زمستان دوام بیشتری دارند.

ویژگی‌های عطرهای مناسب زمستان

برای عطر مناسب زمستان، رایحه چوبی را امتحان کنید

مثلاً ترنج، نعناع هندی، چوب سدر، چوب صندل، خزه بلوط در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند. البته ترکیب این رایحه با مرکبات هم می‌تواند مسحورکننده باشد.

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، در این فصل باید از عطرهای گرم استفاده کنیم؛ اما رایحه‌های چوبی و خاکی نیز برای روزهای سرد سال طرف‌داران زیادی دارد. این عطرها با بوی سنگین و غنی که دارند، شما را به یاد درختان کاج و چوب‌های در حال سوختن می‌اندازند. انگار که در کلبه‌ای چوبی و کنار شومینه، سوختن هیزم‌ها را نگاه می‌کنید.

ترکیب رایحه سبز و چوبی

کارشناسان دنیای عطر معتقدند که عطرهایی که نت‌های سبز را با نت‌های چوبی ترکیب کرده‌اند، برای روزهای سرد فوق ‌العاده هستند. رایحه چمن‌های تازه کوتاه ‌شده، برگ‌های سبز درختان و حتی چای سبز در این طبقه قرار دارند. در واقع، این نت‌ها می‌توانند حس شادابی و تازگی به شما ببخشد.

مطلب پیشنهادی:  عشق در نگاه اول؛ افسانه یا واقعیت

عطرهای مناسب زمستان مثل عطرهایی با رایحه خوردنی‌ها

فصل زمستان با هوای سرد و یک‌دنیا طعم‌دهنده شیرین مانند کیک کریسمس شناخته شده است. حتی ممکن است برای شما نشستن کنار شومینه و نوشیدن یک چای را یادآوری کند. پس چه چیزی بهتر از انتخاب عطری که رایحه آن، دسرهای خوشمزه را برایتان تداعی می‌کند؟

عطرهای با رایحه خوردنی، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. تمام آنهایی که یادآور خوراکی‌های هیجان‌انگیزی مانند شکلات، کارامل، آب‌نبات، پشمک و حتی عسل هستند.

ادویه‌جات یکی از مهم‌ترین رایحه‌ها در لیست عطرهای گرم هستند

حتماً نام رایحه‌های شرقی را شنیده‌اید. این بوها که عمدتاً از ادویه‌جات الهام گرفته‌اند، جزو عطرهای مناسب زمستان به شمار می‌روند؛ زیرا قوی‌ترین رایحه‌ها را از خود منتشر می‌کنند.

کمی به ادویه‌های زمستانی موردعلاقه خود فکر کنید. به‌غیراز دارچین، هل و وانیل چه عطرهای دیگری به ذهنتان می‌رسند؟ اجازه دهید کمی، کمکتان کنیم:

نعناع هندی، عود، خزه بلوط، دانه تونکا، کهربا، مشک، کُندر، گیاه مُر و فلفل صورتی. شما می‌توانید برای تهیه عطرهای مناسب زمستان عطری را تهیه کنید که دارای این رایحه‌ها باشد و شما را با گرمای این ادویه‌ها در یک زمستان سرد گرما ببخشد.

ادویه‌جات یکی از مهم‌ترین رایحه‌ها در لیست عطرهای گرم هستند

سخن آخر

ما در این مطلب مشخصه‌های اصلی عطرهای مناسب زمستان را برایتان شرح دادیم که به شما کمک کنیم بهترین عطر را برای فصل زمستان خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…