کتری شیطان، آبشاری که ناپدید می‌شود!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه چیزی در دنیا وجود دارد که واقعا باعث ترس و وحشت شما می‌شود؟ اگر نام مکانی را بشنوید که خیلی‌ها معتقدند شیطان آن مکان را به نام خود ثبت کرده است، بازهم دوست دارید به آنجا سفر کنید؟
کتری شیطان

به نظر شما ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین چه ویژگی‌هایی دارند؟ کتری شیطان نام یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین است که هنوز هیچ‌کس نتوانسته راز آن را کشف کند. همراه دلتامگ با این مکان عجیب‌وغریب بیشتر آشنا شوید.

کتری شیطان کجاست؟

معروف‌ترین چیزی که در مرز بین کانادا و امریکا وجود دارد آبشار نیاگارا است؛ اما در مرز این دو کشور مناطق دیگری نیز وجود دارد که نه‌تنها به زیبایی و شکوه شهرت دارند؛ بلکه بعضی از آن‌ها محل اتفاقات عجیب‌وغریب و غیرقابل باور هستند. یکی از عجایب ترسناک جهان که به کتری شیطان معروف است، دقیقا در مرز بین دو کشور امریکا و کانادا قرارگرفته است.

در مرز بین این دو کشور رودخانه‌ای جریان دارد که نام آن رودخانه برول است. این رود در مسیر خود از جنگل‌های سرسبز آمریکایی عبور می‌کند و مناظر بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد. بااین‌حال در میانه این رود صخره‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها دو آبشار زیبا جریان یافته است.

یکی از این آبشارها علی‌رغم زیبایی خاصی که دارد به یک مکان عجیب و ترسناک تبدیل شده است. مردم محلی به آن کتری شیطان می‌گویند؛ اما چرا این آبشار تا این حد عجیب و ترسناک است؟ چه ویژگی‌ سبب شده مردم از آن بترسند؟

آبشارهای دو قلوی رودخانه برول

آبشار شیطان

آبشار شیطان یک آبشار دوقلو است که در ادامه رودخانه برول و در انتهای دریاچه‌ای در نزدیکی این رودخانه در پارک سی آر مگنی قرار دارد. قسمت شرقی این آبشار مانند هر جای دیگری به دریاچه‌ای در پایین آن می‌ریزد اما نکته عجیب این است که قسمت سمت چپ این آبشار در حفره‌ای ریخته و ناپدید می‌شود.

طبق گزارش وزارت منابع طبیعی مینه سوتا آبشار در سرازیری یک ریزیت ریولیت در سنگ‌هایی آتش‌فشانی که به‌سختی سنگ گرانیت هستند، به دو قسمت تقسیم می‌شوند. قسمت شرقی آبشار با ارتفاعی حدود ۲۵ متر به آبگیر زیر آن می‌ریزد. آب در طرف غرب به یک حفره سنگی ریخته و کاملا محو می‌شود.

کتری شیطان

ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین چیزی که درباره این آبشار وجود دارد آن است که هنوز هیچ‌کس نتوانسته به‌درستی مشخص کند که این آبشار به کجا می‌ریزد؟ در واقع این آبشار به ناگهان ناپدید می‌شود!

مطلب پیشنهادی:  آیا می‌دانید چرا ناف پشم تولید می‌کند؟!

بسیاری از مردم، ماجراجویان، محققان و حتی دانشمندان تلاش کرده‌اند رد مسیر این آبشار را بیابند؛ ولی همگی به در بسته خورده‌اند! این آبشار نه به رود برول بازمی‌گردد، نه به اعماق زمین می‌رود! تنها در حفره‌ای فرومی‌ریزد و برای همیشه ناپدید می‌شود! این ناپدید شدن خیلی‌ها را شوکه است به همین دلیل نام این آبشار را کتری شیطان گذاشته‌اند. گویی شیطان این آبشار و هرچه درون این آبشار است را می‌بلعد و به ناکجا می‌برد!

مسیر زیبای آبشار

آبشار شیطان به کجا می‌ریزد؟

مدیر پارک سی آر مگنی شخصی به نام پیتر مات است که خود او هم کاملا درباره این آبشار گیج شده است. مات می‌گوید به باور مردم محلی از آنجایی که آب این رودخانه به کانادا می‌رسد پس حتما آبشار نیز به کانادا می‌رود؛ اما برخی معتقدند آب این آبشار دوباره به رودخانه می‌سی‌سی‌پی برمی‌گردد.

اما معروف‌ترین داستان این آبشار این‌که آب این آبشار از صخره‌ها برگشته و مجددا به بالای آبشار و دریاچه بالایی برمی‌گردد. یکی از محققان به نام گرین می‌گوید: چیزی که ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد این است که آب به درون حفره می‌رود و مجددا به ابتدای آبشار (دقیقا جایی که آب فرومی‌ریزد) برمی‌گردد.

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما محققان با ریختن رنگ فلورسنت زیست‌تخریب‌پذیر بلاخره این معما را حل کردند! بله آب به زمین فرو می‌رود و توسط جریان‌های قوی دوباره به بالای رودخانه برمی‌گردد!

آبشار شیطان

سخن پایانی

کتری شیطان یکی از زیباترین و عجیب‌ترین آبشارهای روی زمین است که شاید راز و معمای ناپدید شدن آن توسط محققان کشف شده باشد؛ اما هنوز هم یکی از زیباترین جاهایی است که می‌توانید در طبیعت ببینید. اگر به دنبال عجایب ترسناک جهان هستید، دیدن این آبشار را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…