آیا به‌راستی کوه رورایما متعلق به جهان دیگری است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به چیزهای ماوراءالطبیعه علاقه دارید؟ به مکان‌هایی که اتفاقت عجیب‌وغریب در آن‌‎ها رخ می‌دهد چطور؟ فکر می‌کنید چه جاهایی در دنیا وجود دارد که رفتن به آن‌ها مساوی با مواجه‌شدن با اتفاقات غیرقابل‌باور است؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به کوه رورایما سفری داشته باشیم.
کوه رورایما

کوه رورایما یکی از عجیب ترین کوه های دنیاست که خیلی‌ها باور دارند، آدم فضایی‌ها آنجا زندگی می‌کنند! بسیاری از مردم دنیا عقیده دارند اتفاقات غیرقابل‌باوری در این مکان رخ می‌دهد که هیچ توضیح علمی‌ای برای آن وجود ندارد. همراه دلتامگ با این کوه عجیب بیشتر آشنا شوید.

کوه رورایما، عجیب ترین کوه دنیا

به نظر شما ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک بلندی را به‌عنوان یک کوه بشناسید چیست؟ قله‌های بلند؟ دامنه‌های همیشه پوشیده از برف؟ ارتفاع زیاد؟ رورایما عجیب ترین کوه دنیاست که قله ندارد! درواقع قله این کوه کاملا مسطح است! شکل ظاهری و قله مسطح آن و حتی افسانه‌هایی که درباره آن وجود دارد سبب شده که این نقطه زمین به یکی از عجیب ترین مکان های دنیا با رازهای بسیار تبدیل شود.

تقریبا هرکسی که نام این کوه را شنیده و درباره آن تحقیق کرده، از جویندگان طلا تا دانشمندان و زمین‌شناسان بزرگ، همگی مدعی هستند، این کوه بزرگ ترین معمای روی زمین و در تاریخ بشر است.

قله شگفت‌انگیز و غیرطبیعی این کوه چنان صاف و یکدست است که انگار میلیون‌ها سال پیش یک نفر با چاقو آن را بریده است؛ اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. اطراف این کوه در بیشتر ایام سال پوشیده از مه و ابر است و این خود بر وهم‌انگیز بودن رورایما افزوده است و شایعه حضور فرازمینی‌ها در آنجا را قوت بخشیده است.

علاوه بر این‌ها راه دسترسی به قله مسطح این کوه بسیار سخت است به همین دلیل نقاط زیادی از این کوه هنوز کشف نشده باقی‌مانده‌اند و خیلی‌ها باور دارند در آن نقاط می‌توان گنج‌های باستانی را یافت!

زیبایی کوه رورایما

افسانه کوه رورایما

قبایل محلی این کوه را «Tepui» می‌نامند که ترجمه‌ی آن «خانه‌ی خدایان» است. این کوه منبع افسانه‌های محلی زیادی است. قبایل پِمون و کاپون که نشئت‌گرفته از گران سابانا در ونزوئلا هستند باور دارند این کوه، تنه‌ی یک درخت باستانی بوده که از آنجا، تمام میوه‌ها و سبزی‌ها شناخته‌شده‌ی دنیا رشد کردند و از طریق دریایی که زمانی این درخت افسانه‌ای را احاطه کرده بود به نواحی دیگر دنیا پراکنده شدند. وقتی زمین‌های آن‌ها توسط قبایل ماکونایما از آن‌ها گرفته شد، این درخت بریده شد و در فرهنگ آن‌ها این باور وجود دارد که بریدن درخت موجب آمدن سیل بزرگ‌شده است.

مطلب پیشنهادی:  چه رازی در پس تابلوی مونالیزا نهفته است؟

کوه رورایما کجاست؟

این کوه با ارتفاع 2810 متر و آبشارهای متعدد و بی‌نظیر و گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب و نادر در مرز بین کشورهای برزیل، ونزوئلا و گویان قرارگرفته است. این کوه بزرگ‌ترین سازند سنگی منحصربه‌فرد دنیاست، امتداد و بخشی از رشته‌کوه پاکارایما در امریکای جنوبی به شمار می‌رود. این کوه 31 کیلومترمربع وسعت دارد!

عجیب ترین کوه دنیا

کاشف رورایما چه کسی بود؟

سر والتر رالی در سال 1596 اولین کسی بود که این کوه را کشف کرد. این کاشف بریتانیایی در آن این کوه عجیب را این‌گونه توصیف کرد: کوه رورایما کوهی است که به خاطر شکل ظاهری‌اش می‌توان گفت این جهانی نیست!

چه کسی اولین بار از کوه بالا رفت؟

تقریبا هیچ مسیر راحتی برای بالا رفتن از کوه رورایما وجود ندارد. راحت‌ترین راه رفتن به قله این کوه با هلی‌کوپتر است! انسان‌های زیادی به خاطر تلاش برای بالا رفتن از کوه جان خود را ازدست‌داده‌اند. صخره‌نوردان و کوهنوردان حرفه‌ای بسیاری در سراسر دنیا آرزوی بالا رفتن از کوه را دارند؛ اما این کار آن‌قدر سخت و خطرناک است که مقامات محلی آن را ممنوع کرده‌اند. بر اساس سوابق تاریخی، نخستین بار در سال ۱۸۸۴، سِر اِوِرارد تورن از این کوه بالا رفت.

بالا رفتن از کوه رورایما

سخن پایانی

کوه رورایما یکی از ترسناک ترین کوه‌های دنیاست که به دلیل ناشناخته بودنش شایعات و افسانه‌های بسیاری پیرامونش شکل‌گرفته است. شکل ظاهری کوه نیز بر مرموز بودن آن افزوده است. هنوز هیچ‌کس نتوانسته برخی از قسمت‌ها آن را کشف کند و دلایل زیادی سبب شده که این کوه را غیرزمینی بدانند. دانشمندان معتقدند که این کوه حدود دو میلیارد سال پیش به خاطر زمین‌لرزه‌ای عظیم به وجود آمده است. تمام افسانه‌ها باعث شده که نویسندگان آن را به یک جهان گمشده توصیف کنند. این کوه الها‌بخش فیلم‌ها و کتاب‌ها و انیمیشن‌های بسیاری مانند انیمیشن معروف آپ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

برای درمان قطعی میگرن این 3 ویتامین‌ را بخورید

درمان قطعی میگرن به شما کمک می‌کند تا با خلاص شدن از سردردهای عذاب آور به زندگی عادی خود ب…