چه رازی در پس تابلوی مونالیزا نهفته است؟

0
12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مونالیزا را شیطانی‌ترین تابلوی داوینچی می‌دانند! فکر می‌کنید این تابلو واقعا شیطانی است؟ آیا روحی این تابلو را به تسخیر خود درآورده؟ چهره زن درون این تابلو افسانه است؟ آیا او موجودی فرازمینی بوده است؟ تابلوی مونالیزا یکی از اسرارآمیزترین نقاشی‌های تمام تاریخ است.
تابلوی مونالیزا

تابلوی مونالیزا یکی از معروف‌ترین آثار این هنرمند و مخترع بزرگ ایتالیایی است که شایعه‌های بسیاری درباره آن وجود دارد. برخی می‌گویند شخصیت مونالیزا تنها یک افسانه است و این تابلو زاده ذهن داوینچی است. اگر دلتان می‌خواهد اسرار این تابلوی بزرگ را کشف کنید تا انتهای این مقاله دلتامگ با ما همراه باشید.

مونالیزا کیست؟

در واقع مونالیزا یکی از افراد خاندان گراردینی فلورانس بوده و نام واقعی او لیزا دی آنتونیو مریا بوده که با نام لیزا گراردینی نیز شناخته می‌شده است. زمانی که شوهرش به لئوناردو داوینچی سفارش پرتره لیزا را داد، او با نام مونا لیزا به شهرت رسید. نام فامیل همسر لیزا، ژوکوندو بوده است به همین دلیل مونالیزا واقعی با نام لیزا دل ژوکوندو نیز در طول تاریخ شناخته شده است. پس افسانه مونالیزا حقیقت دارد.

مونالیزا کیست؟

تابلوی مونالیزا

نام لبخند ژوکوند برای این تابلو از اسم فامیل شوهر لیزا گرفته شده است. این تابلو معروف‌ترین، شناخته شده‌ترین و پربازدیدترین اثر هنری دنیاست.

راز مونالیزا چیست؟

در تمام این سال‌ها رازی که ذهن بینندگان این اثر هنری را به خود مشغول کرده است، لبخند زن حاضر در نقاشی و این مسئله که آیا این تابلو به اتمام رسیده یا نه بوده است. عجیب‌ترین نکته درباره این اثر هنری آن است که بسیاری اعتقاد دارند این نقاشی شیطانی است!

آیا داوینچی تابلوی مونالیزا را به اتمام رساند؟

آیا داوینچی تابلوی مونالیزا را به اتمام رساند؟

از آنجایی که چهره لیزا در تابلو ابرو ندارد، خیلی‌ها بر این باور بودند که داوینچی هیچ‌گاه فرصت نکرده که تابلوی مونالیزا را به پایان برساند. بااین‌حال یافته‌های اخیر و اسکن تابلو نشان می‌دهد که داوینچی برای این چهره در ابتدا ابرو ترسیم کرده است؛ اما به‌مرور زمان و در پی مرمت‌های گوناگون از بین رفته است.

چه رازی پشت لبخند مونالیزا نهفته است؟

لبخند مونالیزا نیز از دیگر اسرار این شاهکار داوینچی است. درحالی‌که در آن زمان رایج بوده که تمامی پرتره‌ها جدی و بدون لبخند ترسیم شوند؛ اما لیزا لبخندی زیبا در این تابلو بر لب دارد. لبخند لیزا در این تابلو چیزی بین غم و لذت است که باعث شهرت او شده است. در واقع داوینچی با خلاقیتی مثال‌زدنی یک توهم بصری ایجاد کرده است. وقتی به تابلو نزدیک می‌شوید، حس می‌کنید چشمان لیزا در حال پاییدن شماست! این پرتره چنان در هاله‌ای جادویی گرفتار شده که گویی هیچ‌گاه قرار نیست اسرار آن بر کسی فاش شود.

مطلب پیشنهادی:  نماد مار در پزشکی و شفا

چه رازی پشت لبخند مونالیزا نهفته است؟

چرا نقاشی مونالیزا شیطانی است؟

برخی احساس می‌کنند لبخند ژوکوند لیزا حالتی از تمسخری شیطانی دارد!

برخی می‌گویند داوینچی تا زمان مرگش در سال 1519 مشغول ترسیم تابلوی مونالیزا بوده و همین تابلو جان او را گرفته است! عجیب‌تر اینکه گزارش‌هایی وجود دارد که هرکس با این تابلو در تماس بوده نیز، جان خود را از دست داده است.

این نقاشی بارها و بارها در طول تاریخ جابه‌جا و دزدیده شده و خیلی‌ها شهادت داده‌اند هرکسی که این تابلو را در اختیار داشته، به فلاکت و بدبختی افتاده است! سرقت تابلوی مونالیزا یکی از عجیب‌ترین داستان‌های این پرتره است.

در سال 1974 یکی از کارمندان موزه لوور ادعا کرد که لیزا گراردینی را درحالی‌که به نقاشی نگاه می‌کرده دیده و این تابلو توسط روح او تسخیر شده است!

برخی نیز معتقدند که داوینچی در این اثر فضاپیماها و موجودات فرازمینی را به تصویر کشیده است و در واقع مونالیزا یک موجود فرازمینی و آدم فضایی بوده است!

چرا نقاشی مونالیزا شیطانی است؟

سخن پایانی

تابلوی مونالیزا درحالی‌که در کمال شکوه و زیبایی در موزه لوور بر دیوار نصب شده است که شایعات و افسانه‌های بسیاری درباره‌اش وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام از این شایعات پایه و اساس درستی ندارند و هیچ سندی برای صحت این شایعات وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…