خانه اجاره ای خود را با کمترین هزینه زیبا کنید

1
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون خانه اجاره ای چالش‌های مخصوص به خود را دارد. در این خانه‌ها بحث هزینه و عدم آسیب رساندن به دیوارها و کف مطرح است. در این مطلب ایده‌های جالبی را برای دکوراسیون خانه‌های اجاره‌ای ارائه می‌دهیم.
ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

در خانه‌های اجاره‌ای، امکان تخریب و ایجاد تغییرات جدی وجود ندارد. اما می‌توانیم با یک سری ایده خلاقانه و کم هزینه، دکور خانه اجاره ای خود را متحول کنیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

برای انجام برخی از کارهای مربوط به دکوراسیون در خانه‌های اجاره ای، باید اجازه صاحبخانه را به دست بیاوریم. همچنین باید مراقب آسیب‌های وارده به نقاشی دیوار یا تزیینات آن باشیم. بر این اساس باید کمی دست به عصا قدم برداریم.

اما نگران نباشید. چرا که ما در اینجا یک سری راهکار ساده و کم‌هزینه ارائه داده‌ایم که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید دکوراسیون خانه اجاره‌ای خود را متحول کنید.

ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

استفاده از تابلو دکوراتیو

با استفاده از تابلوهای دکوراتیو در ابعاد بزرگ، می‌توانید دیوار خانه اجاره ای خود را با کمترین هزینه تزیین کنید. این تابلوها با یک میخ هم به دیوار متصل می‌شوند و از این جهت نیازی به سوراخ کردن دیوار نیست. در خانه‌های چندساله می‌توانید تابلوها را در محل سوراخ‌های قدیمی کار کنید.

انواع تابلوهای دکوراتیو در سبک‌های انتزاعی یا رئال برای دکور خانه قابل استفاده هستند. شما بر اساس سبک دکوراسیون و سلیقه خود می‌توانید فضاهای خانه را با تابلو تزیین کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان به جای آينه دیواری، از آینه قدی استفاده کنید که به دیوار آسیبی وارد نشود.

استفاده از کوسن و شال مبل

اگر فکر می‌کنید خانه شما بیش از حد ساده و بی‌روح است، می‌توانید پارچه مبلمان قدیمی خود را عوض کنید و یا چند کوسن رنگی روی آن‌ها قرار دهید. شال مبل هم ایده جالبی برای رنگ و رو بخشیدن به دکور منزل شما است. به ویژه برای داشتن یک دکور گرم و دلنشین در فصل پاییز و زمستان، استفاده از شال مبل توصیه می‌شود.

ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

استفاده از گل و گیاه

چیدمان گل و گیاه آپارتمانی، ایده‌ای جالب و کم هزینه برای دکوراسیون خانه اجاره ای است. می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم برای دکور منزل خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  اقساط تسهیلات مسکن 8 میلیون تومان است!

انواع استند گل با طرح‌های متنوع نیز برای دکور خانه شما قابل استفاده هستند. اما پیشنهاد ما این است که حد تعادل را رعایت کنید و در چیدمان گلدان در خانه افراط نداشته باشید. در غیر این صورت خانه شما شلوغ و بی‌هویت به نظر می‌رسد.

لوازم خانه را به شکل یک سرمایه نگاه کنید

شما قرار نیست تا سال‌های دراز در خانه اجاره ای خود زندگی کنید. بنابراین با خرید لوازم باکیفیت و زیبا، می‌توانید برای آینده خود سرمایه‌گذاری کنید. برای مثال، با انتخاب یک میز کنسول ساده و زیبا که به آسانی قابل حمل است، می‌توانید دکور خانه خود را متحول کنید.

ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

در خانه اجاره ای از کفپوش‌های موقت استفاده کنید

اگر کف خانه شما ظاهر ناخوشایندی دارد، می‌توانید با اجازه صاحبخانه، آن را با انواع کفپوش لاستیکی ارزان بپوشانید. همچنین می‌توانید از موکت یا یک قالیچه بزرگ استفاده کنید و قسمت‌های خالی خانه را با مبلمان و لوازم بپوشانید.

به تعداد کافی کمد و قفسه قابل حمل داشته باشید

کمد و قفسه از جمله لوازم ضروری برای نظم بخشیدن به فضای خانه هستند. در بسیاری از خانه‌های اجاره‌ای با مشکل کمبود کابینت و کمد دیواری مواجه هستیم. با استفاده از انواع کمد و باکس‌ می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم. انواع قفسه‌های مدولار بادوام و کاربردی نیز در بازار موجود هستند که به راحتی در تمام فضاها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ایده دکوراسیون خانه اجاره ای

سخن پایانی

چیدمان و دکوراسیون خانه باید مطابق میل و سلیقه شما انجام شود تا به آن حس تعلق داشته باشید. شاید در خانه اجاره ای، این کار کمی سخت باشد. اما با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب ارائه شد، می‌توانید دکوراسیون خانه خود را مطابق نیاز و سلیقه خود انجام دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    6 دی 1402 در 11:01 ب.ظ

    میشه چند تا ایده ارزون برای خاص کردن خونه‌های کوچک هم بگید؟ کوچک ۱ خوابه برای یه زوج

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…