رپورتاژاگهی

در چه شهرهایی از قبرس شمالی ملک بخریم؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قبرس شمالی جزو کشورهایی است که برای زندگی شرایط بسیار مطلوبی را برای شما به وجود می‌آورد.
قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای است. هزینه زندگی به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر است و گزینه مناسبی برای اقامت و سرمایه‌گذاری شده است. در چند سال اخیر خرید ملک به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالای آن رشد زیادی داشته است. خرید ملک در قبرس شمالی یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. قبل از هرگونه خرید بهتر است تحقیق کنید و با یک وکیل نیز مشورت نمایید. در ادامه با مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد:

مزایا خرید ملک در قبرس

شهرهای قبرس شمالی دارای هزینه کمتری برای زندگی نسبت به سایر مناطق اروپایی هستند. این می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری مسکن در محیطی زیبا و تعطیلاتی باشد. قبرس شمالی به طور جداگانه از قبرس جنوبی دارای وضعیت اقتصادی و سیاسی مستقل است که ممکن است برخی افراد را متوجه این منطقه کند. این کشور دارای مناظر زیبا، سواحل آرام و طبیعت بکر است که می‌تواند برای خریداران علاقه‌مند به تجربه زندگی در محیطی صمیمی و طبیعی مناسب باشد. با داشتن ملک در این کشور، می‌توانید اقامتی تعطیلاتی، پایدار یا دوره‌ای برای خود بسازید و از تجربه جذابی در محلی جدید برخوردار شوید.

معایب خرید ملک در قبرس:

وضعیت سیاسی: وضعیت سیاسی تقسیمی قبرس و مشکلات مربوطه ممکن است به عواملی مانند عدم تأیید بین‌المللی، مشکلات حقوقی و سیاسی همراه باشد.

قوانین مالکیت: قوانین مرتبط با خرید و مالکیت در این کشور ممکن است با قوانین دیگر کشورها متفاوت باشد. فهم صحیح این قوانین و حقوق مالکیت ممکن است کار راحتی نباشد.

عدم شناخت بین‌المللی: قبرس شمالی تا کنون استقلال بین‌المللی گسترده‌ای نداشته است و این ممکن است برخی از خدمات بین‌المللی مانند پروازها و تراکنش‌های بانکی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

همان‌طور که می‌بینید، هر خرید ملکی هم مزایا و هم معایب خود را دارد. قبل از خرید ملک در قبرس شمالی همیشه منطقه مورد نظر خود را با دقت بررسی کنید و با مشاوران ملکی مشورت کنید که تصمیمی بهینه بگیرید.

قیمت خانه در کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی دارای انواع خانه است که قیمت آن‌ها بستگی به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، اندازه و ویژگی‌های خانه، نزدیکی به ساحل و تجهیزات مربوطه دارد. به طور معمول قیمت خانه‌ها از 90 هزار پوند شروع می‌شوند. در بعضی از شهرها امکان خرید اقساطی با پیش پرداخت 30 درصد مبلغ نیز وجود دارد.

۱. بعضی از شهر‌ها که نزدیک به سواحل دریای مدیترانه هستند، تمایل بیشتری برای خریداران دارد و بنابراین قیمت‌ها در این مناطق معمولاً بالاتر هستند.

۲. خرید ملک بسته به ویژگی‌ها و امکانات داخلی آن‌ها دارد. خانه‌هایی با امکانات لوکس و جزئیات بازسازی شده معمولاً قیمت بالاتری دارند.

۳. نیاز به بررسی هزینه‌های مربوطه مانند هزینه‌های حقوقی، مالیاتی و هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال سند نیز دارید.

در چه شهرهایی از قبرس شمالی ملک بخریم؟

شهرهای قبرس شمالی دارای تنوع زیادی هستند اما معمولاً در دو شهر اصلی نیکوزیا و لارناکا خرید ملک انجام می‌گیرد. نیکوزیا (Nicosia) پایتخت قبرس است و یک شهر بزرگ و پویا است. این شهر دارای زیرساخت‌های خوبی است و امکانات فرهنگی و تفریحی فراوانی را ارائه می‌دهد. بازارهای محلی، رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های تاریخی نیکوزیا جاذبه‌هایی برای بازدیدکنندگان و خریداران ملک هستند. خرید ملک در قبرس شمالی در این شهر قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر شهر‌ها ‌دارد.

مطلب پیشنهادی:  املش، انعکاس بهشت در نزدیکی رشت!

قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

لارناکا (Larnaca)  شهری ساحلی در ساحل جنوبی قبرس است. این شهر دارای شرایط آب و هوایی ملایم و سواحل زیباست. بازارهای محلی، پارک‌ها و فضاهای سبز و جاذبه‌های تاریخی مانند مسجد حلا سلطان و برج خلیفه به لارناکا جذابیت می‌بخشند. همچنین، فرودگاه بین‌المللی لارناکا در این شهر قرار دارد که امکان دسترسی آسان‌تری به شهر را فراهم می‌کند.

هر دو شهر نیکوزیا و لارناکا ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند؛ بنابراین، انتخاب به سلیقه شما و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. قبل از خرید ملک، مناسب‌ترین گزینه را با مشاوران املاک محلی بررسی کنید.

کیفیت خانه در کشور قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی گزینه مناسبی است چون دارای خانه‌هایی با کیفیت مناسب است. معمولاً ساخت‌وساز در قبرس با استفاده از مواد مرغوب و با رعایت استانداردهای ساخت‌وساز انجام می‌شود. خانه‌ها در قبرس تنوع زیادی دارند. شما می‌توانید آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های سنتی انتخاب کنید. استانداردهای ساختمانی در قبرس عموماً بالاست و از سیستم‌های گرمایش و سرمایش مدرن، جداره‌های بازویی دوجداره و ضد زلزله بهره می‌برند. علاوه‌براین، برخی خانه‌ها با تمرکز بر طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن، آشپزخانه‌های باز، پنجره‌های بزرگ با منظره زیبا و اتاق‌های بزرگ‌تر را ارائه می‌دهند. با این حال، مانند هر بازار مسکن دیگری، کیفیت خانه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای اطمینان از کیفیت ساخت‌وساز، نیاز به مشورت با متخصصین برای خرید ملک در قبرس شمالی دارید تا بهترین گزینه را بر اساس نیازها و بودجه‌تان انتخاب کنید.

اقامت با خرید ملک در کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، انواع روش برای گرفتن اقامت دارد. ابتدا باید نوع اقامت خود را تعیین کنید. برای اقامت کوتاه مدت، نیاز به ویزای توریستی دارید که می‌توانید آن را در فرودگاه یا دفاتر مسافرتی دریافت کنید. برای اقامت بلند مدت، چندین گزینه وجود دارد:

اقامت تحصیلی: با پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر، می‌توانید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

اقامت کاری: با پیدا کردن شغل در قبرس شمالی و دریافت مجوز کار، می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید.

شهرهای قبرس شمالی

شهرهای قبرس شمالی

اقامت سرمایه‌گذاری: با خرید ملک در قبرس شمالی، می‌توانید به اقامت دائم دست پیدا کنید. شما تنها با پرداخت 30 درصد از قیمت ملک می‌توانید شروع به انجام مراحل اخذ ویزا خود کنید. معمولا حدود 2 الی 4 ماه طول می‌کشد تا مراحل اخذ ویزای اقامت تمام شود و این کشور کارت و مدارک شما را ارسال می کند.

مراجعه به سفارت قبرس شمالی در کشور خود یا مطالعه دقیق قوانین مهاجرت این کشور نیز می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. اقامت در این کشور در صورتی پرسود است که شما کمترین ریسک را انجام دهید و قبل از خرید با یک متخصص مهاجرت معتبر مشورت نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 978

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مرزن آباد، زیباترین شهر ایران در تابستان

جاهای دیدنی مرزن آباد، شهری که قدمت سکونت در آن به گذشته‌های بسیار دور برمی‌گردد از زیباتر…