بهترین روش چیدمان مبل چستر در منزل

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان مبل چستر در پذیرایی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.
چیدمان مبل چستر در منزل

مبل چستر یک مدل مبلمان زیبا و کاربردی در دکوراسیون منزل ایرانی است. این مدل مبلمان با انواع پارچه و در رنگ‌های متنوعی ساخته شده و به راحتی با هر سبک دکوارسیون داخلی هماهنگ می‌شود. در ادامه این مطلب از دلتامگ با ۵ روش چیدمان مبلمان چستر در منزل آشنا می‌شوید.

روش‌های چیدمان مبل چستر در منزل

مبلمان چستر یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان است که در خانه‌های ایرانی کاربردهای بسیاری دارد. در ادامه با ۵ روش چیدمان این مدل مبل در منزل آشنا می‌شوید.

چیدمان U شکل

در این روش چیدمان مبل چستر، مبلمان با توجه به یک نقطه کانونی در پذیرایی یا نشیمن ایجاد می‌شود. این نقطه عطف می‌تواند شومینه یا تلویزیون باشد. بنابراین با پیدا کردن جایگاه تلویزیون در پذیرایی می‌توانید چیدمان مبل را انجام دهید. به این شکل که یک مبل سه‌نفره روبروی تلویزیون یا شومینه قرار گرفته و کاناپه دو نفره با زاویه ۹۰ درجه در کنار آن قرار می‌گیرد. کاناپه یک نفره نیز می‌تواند در سمت دیگر قرار گرفته و یک فضای دنج برای گپ و گفت ایجاد کند.

چیدمان مبل چستر در منزل

چیدمان ال

این روش چیدمان مبل چستر در صورتی امکان پذیر است که یک نیم ست از این نوع مبل داشته باشید. به این صورت که یک مبل سه نفره در یک سمت قرار گرفته و در سمت دیگر با زاویه نود درجه، یک مبل دو نفره قرار می‌گیرد. این روش چیدمان برای خانه‌های مستطیلی بهترین انتخاب است و به تفکیک فضاها کمک می‌کند.

چیدمان مبل چستر در منزل

چیدمان متقارن

این روش چیدمان برای چیدمان منزل کلاسیک بهترین انتخاب است. می‌توانید به این شکل عمل کنید:

  • یک مبل سه نفره را مقابل دیوار قرار دهید.
  • در دو سمت مبل یک مبل تک نفره یا دو نفره قرار دهید.
  • در مرکز فضا یک میز جلو مبلی قرار می‌گیرد.
  • می‌توانید در دو سمت به صورت متقارن یک میز عسلی یا آباژور ایستاده قرار دهید.

چیدمان مبل چستر در منزل

ایجاد گوشه دنج

این روش چیدمان مبل چستر برای خانه‌های امروزی بهترین کاربرد را دارد و به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند. در بسیاری از خانه‌ها شاهد بی استفاده ماندن گوشه‌هایی از پذیرایی هستیم. با چیدمان مبل در این بخش‌ها می‌توانیم از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم با استفاده از انواع لوازم تزیینی یا گل و گیاه آپارتمانی، این بخش از خانه را مستقل و باهویت نشان دهیم و از آن برای شب نشینی‌های خانوادگی استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل تخت تاشو برای اتاق خواب کوچک

چیدمان مبل چستر در منزل

چیدمان دایره‌ای

این روش چیدمان برای مبل چستر به دلیل ارگونومی و ظاهر این مدل مبل چندان محبوب نیست. اما در برخی از خانه‌ها می‌توانیم این روش چیدمان را انجام دهیم و یک مرکزیت زیبا و درخور در خانه خود به وجود بیاوریم.

قرار دادن مبل میزبان

می‌توانید یک یا دو قطعه مبلمان را با طراحی متفاوت انتخاب کرده و از آن به عنوان مبل میزبان در پذیرایی خود استفاده کنید. مبل میزبان باید در محلی قرار بگیرد که علاوه بر ارتباط با میهمانان، به فضاهای جانبی منزل دسترسی خوبی داشته باشد.

چیدمان مبل چستر در منزل

نکات کلیدی انتخاب مبلمان چستر

هنگام چیدمان مبل چستر در منزل باید یک سری نکته را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • به رنگ مبلمان دقت کنید که با دکوراسیون منزل شما مطابقت داشته باشد.
  • به جنس پارچه مبلمان دقت کنید. پارچه چرم و مخمل از جمله پرطرفدارترین پارچه‌ها برای مبلمان چستر هستند.
  • نقش اکسسوری‌های دکوری را جدی بگیرید. انواع دکوری شیک و زیبا در کنار مبلمان چستر زیبا به نظر می‌رسند. می‌توانید با انتخاب یک مدل آباژور رومیزی یا ایستاده و قرار دادن آن در کنار مبلمان، فضای نشیمن خود را تکمیل کنید.
  • به تزیین دیوار دقت کنید. دیوار پذیرایی باید با رنگ و سبک مبل هماهنگی داشته باشد. می‌توانید با قرار دادن انواع شلف و قفسه، فضای پذیرایی خود را تکمیل کنید.
  • به فرش اهمیت دهید. فرش نقش مهمی در دیده شدن مبلمان دارد. با انتخاب یک فرش خوش نقش و نگار، مبلمان شما زیباتر به نظر می‌رسد. دقت کنید که پایه‌های جلویی مبل باید حتماً روی فرش قرار بگیرند.
  • پرده پذیرایی را مطابق با مبلمان انتخاب کنید. طرح و رنگ پرده پذیرایی باید با مبلمان چستر هماهنگی داشته باشد تا فضای شما یکدست و باهویت نشان داده شود.

سخن پایانی

انتخاب مبل برای منزل یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دکوراسیون داخلی است. در اینجا باید به ابعاد فضا و محدودیت‌های آن دقت کنید. برای مثال در خانه‌های مستطیلی با عرض کم، بهتر است چیدمان مبل چستر را به شکل L یا خطی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…