بکرترین نقاط ایران کجا هستند؟ + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر با جاذبه‌های طبیعی کشور آشنایی دارید؟ چند مکان گردشگری در این می‌شناسید؟ بکرترین نقاط ایران را در این مقاله ببینید.

 

کشور ما مملو از مکان‌های بکر و تماشایی مانند جزیره های مرموز ایران است که شاید کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. بکرترین نقاط ایران درست مانند جزیره‌های رازآلود کشور، مکان‌هایی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز هستند که هر گردشگری بعد از دیدن آن‌ها دلش می‌خواهد دوباره به آنجا برگردد. همراه دلتامگ با این مناطق ایران آشنا شوید.

تنگه رغز از بکرترین نقاط ایران و عروس تنگه‌های ایران

تنگه رغز در دل طبیعتی بکر و زیبا قرار گرفته و مسیر آن به‌قدری سخت و دست‌نیافتنی است که تا همین چند سال پیش هم کسی از آن خبر نداشت. از میان سنگ‌های سخت این تنگه آبی زلال و فیروزه‌ای جریان دارد که مناظر بی‌نظیری در مسیر خود خلق کرده است.

این جاذبه گردشگری استان فارس در بخش فسارود و در 30 کیلومتری شمال غربی شهرستان داراب به‌عنوان یکی از مناطق بکر ایران شناخته می‌شود. رغز به معنای راه بکر و لغزنده است ولی محلی‌ها به آن تنگه رود خیز به معنای تنگه‌ای که آبی به زلالی اشک چشم دارد نیز می‌گویند.

این تنگه شگفت‌انگیز 64 آبشار و بیش از 100 چشمه و حوضچه دارد. بومی‌های این تنگه معتقدند که از 64 آبشار تنها 4 آبشار آن برای عموم مردم قابل‌دسترسی و بازدید است. آبشار وداع زیباترین آبشار این تنگه است.

جاده دالخانی

جنگل دالخانی

یکی دیگر از بکرترین نقاط ایران جنگل دالخانی است که به دالان بهشت شهرت دارد. این جنگل گل سرسبد جاهای دیدنی رامسر است که 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. درختان و پیچ‌های این جنگل در بیشتر نقاط دالان‌های سبز شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کنند که درست مانند جاده‌های جنگلی دو هزار و سه هزار و جاده جنگلی گیسوم جزو زیباترین جاده‌های جنگلی شمال کشور است.

مطلب پیشنهادی:  آیا می‌دانید به کدام کشورها بدون ویزا می‌توان سفر کرد؟

در بیشتر روزها مه غلیظی این جنگل را می‌پوشاند تا این جنگل بکر و زیبا، رویایی‌تر هم بشود! از آنجایی که در این جنگل زباله کمتری ریخته شده است می‌توانید چهره واقعی‌تری از طبیعت جنگلی ایران را در این نقطه ببینید.

دره هفت غار از بکرترین نقاط ایران

دره هفت غار دره‌ای در نیشابور است که به دره سرخ نیز شهرت دارد. نکته جالب درباره این دره آن است که هرساله به خاطر شیب تند آن‌که موجب جریان یافتن آب‌های سیل‌ها در دره می‌شود، شکل جدید به خود می‌گیرد. البته همین موضوع سبب شده که آبشارهای بزرگ و کوچکی در این دره جریان یابند که به چهره زیباتری به دره بخشیده‌اند. برخلاف نام این دره هیچ غاری در آن وجود ندارد. هفت غار آن درواقع هفت تنگه‌ای است که این دره را به چنین شکل زیبا و منحصربه‌فردی ساخته‌اند.

دره هفت غار

سخن پایانی

در لیست بکرترین نقاط ایران می‌توان مکان‌های دیگری را نیز مانند روستای پامنار اضافه کرد. درواقع ایران مملو از مکان‌هایی است که هنوز هیچ‌کس قدمی برای شناختن آن‌ها برنداشته است. شاید خیلی از این نقاط بکر و ناشناخته را بتوان تنها در دل کویر مرکزی باآن‌همه شکوه و عظمتش پیدا کرد؛ اما هیچ‌کس تابه‌حال نتوانسته به دل این کویر بزند و برای ما از ناشناخته‌های آن سخنی بگوید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…