5 اشتباه که هنگام شستن صورت نباید انجام دهید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید باورش برایتان سخت باشد اما شستن اشتباه صورت باعث لک و جوش بر روی پوستتان می‌شود. بنابراین دقت بر روی این موضوع بسیار مهم است.
شستن صورت

شستن صورت از جمله کارهای مهمی است که روزانه باید آن را انجام داده و اصلاً در انجام آن تنبلی نکنیم. مراقبت روزانه از پوست با تمیزکردن صحیح آن شروع می‌شود، این موضوع تفاوت بزرگی در پوستتان ایجاد می‌کند که به‌راحتی بعد از انجام مستمر آن متوجه می‌‌شوید. همراه دلتامگ باشید.

5 اشتباه که هنگام شستن صورت نباید انجام دهید

در ادامه به شما این چند اشتباه رایج را نشان می‌دهیم تا دیگر آن را تکرار نکنید.

فراموش‌کردن شستن صورت قبل از خواب

شستن صورت قبل از خواب یک کار سریع و درعین‌حال مهم است. همین کار ساده برای خیلی از افراد کار بسیار مشکل و دشواری است. برای مراقبت از پوست خود حتی اگر آرایش ندارید، باید صورت خود را هنگام خواب بشویید.

در طول روز پوست ما در معرض چربی‌ها و آلودگی‌های بسیاری قرار می‌گیرد. یادتان باشد ازبین‌نبردن آلودگی‌های سطح پوست به معنای جمع‌شدن چربی و در نهایت جوش‌زدن و التهاب پوست همچنین ایجاد آکنه می‌شود.

شستشوی صورت با آب داغ

آب داغ، دوست پوست شما نیست؛ به‌ویژه برای قسمت‌های حساس پوست، مانند صورت. وقتی با آب داغ دوش می‌گیرید، مخصوصاً در فصل زمستان، حس خوبی دارید. ولی، باید بدانید که استفاده از آب خیلی داغ، عروق خون را گشاد می‌کند و به بافت‌های حساس آن آسیب می‌زند.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد برای شستن صورت خود می‌کنند، استفاده از آب داغ است. آب داغ دوست پوست شما نیست. به‌ویژه اینکه برای قسمت‌های حساس پوست مانند صورت هرگز نباید از آب داغ استفاده کرد. زمانی که با آب داغ دوش می‌گیرید، مخصوصاً در فصل زمستان، احساس خوبی دارید. ولی باید بدانید که استفاده از آب خیلی داغ، عروق خون را گشاد کرده و به بافت‌های حساس آن آسیب می‌زند.

چربی طبیعی پوست استحکام و یکنواختی پوست را حفظ می‌کند. حالا پوستی که با آب داغ شسته شود، سریع‌تر خشک شده و به‌مرورزمان لایه‌لایه می‌شود.

آب خیلی داغ چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی پوست می‌شود؛ بنابراین به‌جای استفاده از آب داغ، برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید.

شستشوی صورت با آب داغ

از دستمال‌ مرطوب پاک‌کننده آرایش به‌تنهایی استفاده نکنید

تمیزکردن صورت با دستما‌ل‌های مرطوب پاک‌کننده آرایشی به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. این دستمال‌ها دارای مواد نگهدارنده هستند تا مدت‌زمان بیشتری پایدار باشند. مراقب باشید در صورت نگهداری در مکان‌هایی مثل حمام و دستشویی باکتری و قارچ در آن‌ها رشد نکند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین زمان برای سمپاشی خانه

اگرچه دستمال‌های مرطوب آرایش پاک‌کن، آرایش و آلودگی را پاک می‌کنند؛ اما معمولاً ترکیبات خودشان در منافذ پوست صورت باقی می‌ماند؛ بنابراین توصیه می‌شود بعد از استفاده از دستمال آرایشی، پوست خود را با یک شوینده صورت ملایم شسته و در نهایت به‌خوبی آبکشی کنید.

 استفاده از حوله حمامی که قبلاً استفاده شده است

هرگز حوله‌ای که قبلاً از آن استفاده کرده‌اید را مصرف نکنید و به‌صورت خودتان نزنید. زیرا این حوله که قبلاً استفاده شده یا در حمام آویزان است، باعث انتقال باکتری و کپک به پوست شما می‌شود. پس، حوله خود را بعد از هر بار مصرف، بشویید.

 استفاده از حوله حمامی که قبلاً استفاده شده است

شستن صورت با صابون

شاید از آن دسته افرادی باشید که پوست حساسی نداشته باشید؛ بنابراین صورت خود را با صابون می‌شویید؛ اما لازم است این نکته را بدانید که پاک‌کننده خشن، آب‌رسان‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد.

علاوه بر این موضوع صابون به رگ‌های خونی پوست آسیب رسانده و باعث قرمزی و التهاب صورت می‌شود؛ بنابراین به‌جای استفاده از آ، از پاک‌کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از این نوع شوینده‌ها، پوست شما را تحریک نمی‌کند و انتخاب مناسبی برای دو بار شستشوی صورت در روز هستند.

سخن پایانی

گاهی اوقات مراقبت از پوست، می‌تواند پیچیده باشد؛ اما شستن صورت اغلب بی‌دردسر است. بااین‌وجود رعایت برخی از نکات برای شستن پوست صورت مهم و حیاتی است. برای اینکه از روتین پوستی‌تان، حداکثر بهره را ببرید، باید به‌درستی صورت خود را بشویید. در غیر این صورت، ممکن است اثربخشی بقیه مراحل روتین پوستی شما بسیار کمتر از پتانسیل محصولاتی که استفاده می‌کنید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 638

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…