۷ ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق نوجوان

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هنگام دکوراسیون اتاق نوجوان باید به روحیات و سلیقه او دقت داشته باشید. در این مطلب ایده‌های جالبی برای دیزاین اتاق خواب نوجوان ارائه شده است.
دکوراسیون اتاق نوجوان

نوجوانی سن کنجکاوی، تجربه و اشتیاق است. از این رو دکوراسیون اتاق نوجوان باید با روحیات او هماهنگی داشته باشد. درست است که دیگر تصاویر فانتزی و کارتونی جایی در اتاق خواب فرزند شما ندارد، اما لازم نیست بیش از حد آن را به فضای آدم بزرگ‌ها نزدیک کنید. در ادامه این مطلب از دلتامگ با ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان آشنا می‌شوید.

ایده دکوراسیون اتاق نوجوان

اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق فرزند نوجوان خود را دارید و نمی‌دانید به چه شکل عمل کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از رنگ‌های شاد استفاده کنید

رنگ‌های شاد نماد جوانی و انرژی هستند. در اینجا گزینه‌های بسیاری وجود دارد. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های ملایم و پاستلی استفاده کنید و یا رنگ‌های زنده و پرانرژی مانند زرد، نارنجی، آبی فیروزه‌ای و … را انتخاب کنید. کاغذ دیواری اتاق خواب یک انتخاب خوب برای تزیین دیوار اتاق نوجوان است.

ممکن است فرزند شما به اقتضای سن، به رنگ‌های تیره تمایل بیشتری نشان دهد. در این صورت می‌توانید بی‌خیال این ایده بشوید و مطابق سلیقه او دکوراسیون اتاق را انجام دهید.

دکوراسیون اتاق نوجوان با رنگ‌های شاد

یک دیوار شاخص ایجاد کنید

دیوار شاخص یا اکسنت وال به دیواری گفته می‌شود که رنگ و طرح متفاوتی با سایر دیوارهای اتاق دارد. در اتاق نوجوان، دیوار پشت تخت بهترین گزینه است. البته دیوار پشت میز تحریر هم گزینه خوبی است. می‌توانید این دیوار را با انواع کاغذ دیواری یا دیوارپوش تزیین کرده و یا رنگی متفاوت با سایر دیوارها برای آن انتخاب کنید.

دیوارها را قفسه‌بندی کنید

وسایل زیاد نوجوانان باعث می‌شود که اتاق همیشه نامنظم و شلوغ به نظر برسد. با ایجاد قفسه‌های زیاد در اتاق می‌توانید آن را مرتب و خلوت نشان دهید. به این شکل همه چیز در عین نظم و ترتیب، در دسترس نیز خواهد بود. انواع شلف‌های دیواری برای اتاق خواب نوجوان کاربرد دارند.

قفسه بندی اتاق خواب نوجوان

دیوارها را با استیکر یا چاپ تزیین کنید

انواع استیکر دیوار برای تزیین اتاق نوجوان در بازار موجود است. همچنین می‌توانید طرح‌های مورد نظر را روی دیوار چاپ کنید. این ایده برای تزیین دیوار پشت تخت و یا میز تحریر بسیار جالب است. انواع طرح‌های انتزاعی روی دیوار به رنگ‌های شاد یا ملایم، زیبا به نظر می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین کفپوش پذیرایی را تنها با 6 ترفند ساده انتخاب کنید

به نورپردازی دقت کنید

بسته به بهره‌مندی فضا از نور طبیعی روز، باید یک پرده مناسب برای اتاق خواب نوجوان انتخاب کنید. پیشنهاد ما پرده‌های کرکره‌ای است که قابلیت تنظیم نور ورودی به اتاق را دارند. در کنار آن باید یک لوستر سقفی زیبا و مناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید. انواع طرح‌های فانتزی لوستر در بازار موجود است. لوسترهای چوبی یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها برای اتاق خواب نوجوان هستند. با ایجاد چراغ‌های خطی روی سقف و دیوار هم می‌توانید جلوه‌ای زیبا به اتاق خواب ببخشید.

نورپردازی اتاق نوجوان

یک گوشه دنج بسازید

نوجوانان به فضایی خلوت و دنج نیاز دارند که در آن به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند. می‌توانید با ایده‌های خلاقانه، یک کنج دنج و زیبا در اتاق نوجوان ایجاد کنید. این فضا می‌تواند برای مطالعه، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد استفاده قرار بگیرد. در اینجا توجه به روحیات فرزند شما اهمیت بسیاری دارد.

یک دیوار خاطرات در اتاق ایجاد کنید

یکی از دیوارهای اتاق خواب را انتخاب کنید و آن را با عکس‌های قدیمی یا نقاشی‌های دوران کودکی فرزند خود تزیین کنید. این دیوار نقش یک گالری کوچک را در اتاق خواب نوجوان ایفا می‌کند و به زیبایی آن می‌افزاید. انواع قاب‌های رنگی، سیاه یا سفید در اینجا کاربرد دارند. البته باید به رنگ فضا و سبک دکوراسیون دقت داشته باشید.

دیوار خاطرات در اتاق نوجوان

سخن پایانی

دکوراسیون اتاق نوجوان ممکن است در ابتدا کمی چالش‌برانگیز باشد. ممکن است فرزند شما سلیقه‌های عجیب و متفاوتی داشته باشد. جلوی او را نگیرید و به او آزادی عمل بدهید. در عین حال با نشان دادن طرح‌های زیبا و پرسیدن نظر او، در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مشارکت داشته باشید.

یک نظر

  1. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:13 ب.ظ

    بسیار خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…