در این دریاچه از نگاه شیطان در امان نیستید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به زیباترین نقاط دنیا را دوست دارید؟ سفر به ترسناک‌ترین نقاط دنیا را چطور؟ اهل ماجراجویی و دنبال کردن افسانه‌های ترسناک هستید؟ اگر دلتان می‌خواهد با یکی از مرموزترین و ترسناک‌ترین نقاط دنیا آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.
چشم شیطان

مکان‌های عجیب و ترسناک زیادی روی زمین وجود دارد که بعضی از آن‌ها به‌راستی در شمار وحشتناک ترین مکان های جهان قرار دارند. در مقابل جذابیت منحصربه‌فرد بعضی نقاط زمین، جاهای دیگری وجود دارند که بسیار ترسناک و مرموز هستند؛ مثلا در مقابل دریاچه چشم زمین که با زیبایی خاص خود همه را جادو می‌کند دریاچه دیگری وجود دارد که ظاهر ترسناک آن باعث شده به دریاچه چشم شیطان شهرت یابد. همراه دلتامگ با این دریاچه عجیب و مرموز آشنا شوید.

دریاچه چشم شیطان کجاست؟

چین سرزمین شگفتی‌ها و چیزهای بسیار عجیب‌وغریب است. این کشور در چند سال اخیر تلاش کرده رکورد بسیاری از ترین‌ها را بزند! مثلا بلندترین آسانسور جهان، بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان یا طولانی‌ترین پل دنیا همگی در چین قرار دارند.

به‌تازگی این کشور از جاذبه‌ای رونمایی کرده که در دنیا سروصدای زیادی راه انداخته است. در شمال غربی استان چینگ‌های چین، در شهر مانگیا و در میانه صحرای گوبی چشمه‌ای عجیب و ترسناک وجود دارد که به آن آیکن اسپرینگ می‌گویند؛ اما در دنیا به دریاچه چشم شیطان معروف شده است. در زبان مغولی آیکن به معنای وحشتناک است.

دریاچه چشم شیطان

چرا به این دریاچه چشم شیطان می‌گویند؟

حتما برایتان این سوال پیش‌آمده که چرا این دریاچه چنین نام ترسناکی را به خود را گرفته است؟ حقیقت این است که شکل ظاهری و آب بدبو و بدمزه‌ و البته سمی‌ای که از این دریاچه می‌جوشد و بیرون می‌آید سبب شده که این دریاچه چنین نام ترسناکی را به خود بگیرد.

چیزی که در اصل باعث بوی عجیب آب این دریاچه شده است، وجود مقدار زیادی گوگرد در آب این چشمه جوشان است که سبب شده رنگ آن بعد از تماس با خاک اطراف چشمه تبدیل به قرمز تیره و زرد شود. شباهت عجیب شکل این دریاچه به چشم انسان درحالی‌که آبی تیره از آن می‌جوشد و رسوباتی قرمزرنگ در زمین‌های اطراف آن به‌جا می‌گذارد چنان‌که هرکس از بالا به آن نگاه کند چشمی آتشین را می‌بینید که گویی به خون نشسته است، باعث شده که به چشم شیطان معروف شود.

مطلب پیشنهادی:  بازار شیخ علاءالدوله؛ محلی برای تردد مردگان!

حقیقت درباره این دریاچه زمانی ترسناک‌تر می‌شود که بدانید آب این چشمه مدام  در حال جوشش است و آبی که از آن بیرون می‌ریزد به دلیل مسطح بودن زمین‌های اطراف تا فاصله بسیار زیادی پیشروی کرده و باعث بایر شدن زمین‌های اطراف شده است. هیچ گیاهی اطراف دریاچه نمی‌روید و هیچ حیوانی جرئت نزدیک شدن به آن را ندارد. عمق این چشمه مرموز و عجیب به 647 متر نیز می‌رسد.

با تمام این‌ها همین آب سمی باعث خلق مناظر عجیب و بی‌نظیری در اطراف چشمه شده است. گویی خالق هستی قلم‌به‌دست گرفته و تمام زمین‌های اطراف این چشمه را رنگ‌آمیزی کرده است.

دریاچه اشک فرشته

سخن پایانی

دریاچه چشم شیطان بیشتر از صدسال است که کشف شده ولی به دلیل سمی بودن آب دریاچه و مرموز بودن آن کسی تابه‌حال جرئت نکرده وارد آب آن شود. هرچند تحقیقات نشان داده که درون این دریاچه باتلاقی عظیم از استخوان حیوانات وجود دارد. عجیب‌ترین نکته درباره این دریاچه آن است که در نزدیکی آن چشمه‌ای زیبا و تماشایی با آبی سالم و پاک وجود دارد که به آن چشم فرشته می‌گویند. این منطقه با دریاچه‌های عجیب و رازآلودش هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست.

تعداد کلمات مطلب: 521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نشانه های مخفی در مردان که بیانگر عشق جنون آمیز آن هاست

نشانه‌های دوست داشتن پنهانی مردان را می‌دانید؟ ممکن است احساس کنید که شخصی شما را پنهانی د…