این دریاچه زیبا، چشم فیروزه‌ای زمین است!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به جاهای ناشناخته و پر رمز و راز زمین، سفر مورد علاقه بسیاری از گردشگران و ماجراجویان است. یکی از اسرارآمیزترین نقاط روی زمین که زیبایی آن بسیاری از مردم دنیا را حیرت‌زده کرده است، دریاچه چشم زمین کرواسی است.
چشم زمین

دریاچه چشم زمین در کرواسی یکی از عجیب‌ترین و مرموزترین؛ ولی در عین حال یکی از زیباترین دریاچه‌های روی زمین است که هنوز هیچ‌کس نتوانسته اعماق آن را ببینید. همراه دلتامگ با این دریاچه زیبا بیشتر آشنا شوید.

دریاچه چشم زمین در کرواسی کجاست؟

در مرز بین کشور کرواسی و بوسنی هرز گوین رودی به نام سیتنا جریان دارد که در نهایت به دریای آدریاتیک می‌ریزد. سرچشمه این رود چشمه‌ای عجیب به نام مودرو اوکو است که کوه دینارا واقع شده است. جالب است بدانید رود ستینا 101 کیلومتر طول دارد و پس از گذشتن از دو کرواسی و بوسنی هرزه گوین به دریا می‌ریزد.

دریاچه چشم زمین

چرا چشم زمین؟

مودرو اوکو در زبان کرواسی به معنای چشم آبی است. آب این دریاچه به قدری زلال و فیروزه‌ای است که می‌توان تا اعماق آن را با چشم غیر مسلح نیز دید! اما چیزی که بیشتر باعث شهرت آن شده است شکل ظاهری این دریاچه است که بسیار به چشم انسان شباهت دارد. عکس‌های هوایی از این دریاچه کاملا آن را شبیه چشمان آبی زیبای یک انسان به تصویر کشیده‌اند.

دریاچه های عجیب کرواسی

دریاچه چشم زمین کرواسی و جاذبه‌های اطراف آن

طبیعت اطراف این دریاچه که در کوه دینارا واقع شده است، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این منطقه خود به تنهایی یکی از زیباترین جاذبه‌های کرواسی بعد از پارک ملی کرواسی و 16 دریاچه بی‌نظیر و شگفت‌انگیز آن است که هر ساله میزبان گردشگران بسیار از سراسر دنیا می‌شود.

با این حال کانون رودخانه ستینا نیز برای خودش یک مکان تاریخی و باستانی محسوب می‌شود که باستان شناسان بقایای سلاح‌های لژوینر‌های رومی و ابزار قرون وسطایی را در بستر و اطراف این رودخانه کشف کرده‌اند. کانون رودخانه ستینا نیز برای خودش یک مکان تاریخی و باستانی محسوب می‌شود که باستان شناسان بقایای سلاح‌های لژوینر‌های رومی و ابزار قرون وسطایی را در بستر و اطراف این رودخانه کشف کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  5 ترفند کاربردی برای پاک کردن لکه مداد رنگی روی دیوار!

طبیعت سرسبز و زیبای این منطقه مکانی بکر برای پیاده‌روی و کوه‌های اطراف آن مناسب کوهنوردی هستند. متاسفانه غواصی و شنا در این دریاچه به دلیل کشف نشدن اعماق حفره آن ممنوع است. تا به حال تنها برخی از غواصان بسیار شجاع توانسته‌اند تا اعماق 115 متری آن را کشف کنند؛ اما بیشتر از آن برای مماهرترین غواصان نیز امکان‌پذیر نبوده است.

کرواسی

سخن پایانی

شاید در برخی نقاط دیگر زمین نیز بتوان پدیده‌هایی را مشاهده کرد که شبیه چشم باشند، مثلا در ایران ما نیز در دل کویر مرکزی منطقه‌ای وجود دارد که به آن چشم کویر می‌گویند. پدیده‌های این‌گونه همیشه برای آدمیان جذاب و پر رمز و راز بوده‌اند و دیدن آن‌ها از نزدیک بسیار لذت‌بخش است. چشم زمین نیز یکی از رازآلودترین؛ اما زیباترین نقاط روی زمین است که در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد.

تعداد کلمات مطلب: 440

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ونیز ایران کجاست؟

ونیز ایران کجاست؟ ونیز یکی از زیبا و خاص‌ترین کشورهای جهان است. که نظر همگان را به خود جلب…