۵ مدل سقف کاذب آشپزخانه شیک و زیبا

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سقف کاذب آشپزخانه باید به نحوی اجرا شودکه بتوانیم نورپردازی جذاب و زیبایی درون آن پیاده‌سازی کنیم. در این مطلب با انواع مدل‌های سقف کاذب مناسب آشپزخانه آشنا می‌شوید.
سقف کاذب آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، علاوه به دیوارها و کف، باید به سقف هم توجه داشته باشیم. سقف کاذب آشپزخانه امکان نورپردازی اصولی را برای ما فراهم می‌کند. انواع مدل‌های سقف کاذب برای آشپزخانه قابل اجرا است که در این مطلب از دلتامگ به آن‌ها می‌پردازیم.

مدل‌های سقف کاذب آشپزخانه

سقف کاذب با متریال‌های متنوع و در طرح‌های گوناگونی اجرا می‌شود. شما با توجه به نوع فضا و بودجه خود می‌توانید یک مدل سقف کاذب آشپزخانه زیبا و لوکس انتخاب کنید.

سقف کاذب کناف

سقف کناف آشپزخانه، همانند کناف اتاق خواب بسیار پرطرفدار است. این نوع سقف، وزن بسیار کمی دارد و تنوع طرح‌های آن نامحدود است. می‌توانید با انواع چراغ‌های خطی یا ال ای دی، سقف آشپزخانه را نورپردازی کرده و فضایی لوکس و زیبا ایجاد کنید. از مزایای سقف کاذب کناف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقاومت عالی در برابر زلزله
  • وزن سبک و حمل و نقل بی‌دردسر
  • عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی
  • تنوع رنگ و امکان رنگ‌آمیزی
  • برش‌پذیری خوب و امکان اجرای طرح‌های متنوع

سقف کاذب آشپزخانه مدل کناف

سقف کاذب رابیتس

رابیتس یا راویز از جمله قدیمی‌ترین نمونه‌های سقف کاذب است که در تمام فضاها قابلیت اجرا دارد. این مدل سقف کاذب آشپزخانه برای پرحجم نشان دادن سقف و زیباسازی آن، انتخاب خوبی است. برای تزیین این سقف کاذب از گچ استفاده می‌شود. سقف کاذب رابیتس در دو نوع فلزی و چوبی ساخته می‌شود. نوع چوبی جذابیت خاصی دارد و برای آشپزخانه‌های سبک روستیک بهترین انتخاب است.

سقف کاذب معلق

این مدل سقف کاذب با پنل‌های آلومینیومی یا فلزی ساخته می‌شود که با زنجیرهایی از سقف آویزان شده‌اند. سقف کاذب معلق انتخاب بسیار خوبی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن و امروزی است. این مدل سقف کاذب، به صورت مستقیم روی سازه ساختمان وصل می‌شود؛ به همین دلیل دسترسی به درون آن برای تعمیرات الکتریکی یا مکانیکی بسیار آسان است.

سقف کاذب معلق

سقف کاذب شیشه‌ای

این مدل سقف کاذب آشپزخانه برای دکوراسیون کلاسیک یا نئوکلاسیک بهترین انتخاب است. پانل‌های شیشه‌ای چند ضلعی یا مربعی روی یک چاچوب فلزی قرار می‌گیرند و سقف کاذب شیشه‌ای را شکل می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  چطور نور مناسب فضاهای خانه را انتخاب کنیم؟

اگر آشپزخانه شما تنها منبع نورگیری پذیرایی خانه است، حتما از این مدل سقف کاذب استفاده کنید. انعکاس نور روی شیشه‌ها باعث می‌شود که خانه شما بسیار روشن و پرنور به نظر برسد.

سقف کاذب چوبی

چوب متریالی گرم و زیبا است و کاربردهای بی‌نظیری برای دکوراسیون منزل دارد. با انتخاب سقف کاذب آشپزخانه چوبی، ظاهر آشپزخانه شما بسیار زیبا و شیک به نظر می‌رسد. این نوع سقف کاذب، از پنل‌های چوبی با برش‌های متنوع تشکیل شده است. این پنل‌ها به صورت مستقیم به سقف اصلی وصل می‌شوند.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی یا پلکسی با متریال پلاستیک ترمودینامیک ساخته می‌شود و ظاهری شفاف و جالب دارد. این مدل سقف کاذب مقاومت بسیار بالایی دارد و می‌توانیم از آن به عنوان جایگزین سقف کاذب شیشه‌ای استفاده کنیم. از مزایای این مدل سقف کاذب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شفافیت و زیبایی
  • مقاومت در بابر رطوبت
  • مقاومت در برابر تغییر دما
  • نصب آسان
  • تعویض و تعمیر آسان

سقف کاذب تایلی

این مدل سقف کاذب، امکانات جذابی را برای دکوراسیون آشپزخانه فراهم می‌کند. می‌توانید انواع طرح‌های زیبا و شیک را به وسیله تایل‌های مدرن، روی سقف آشپزخانه خود پیاده‌سازی کرده و با یک نورپردازی اصولی، زیبایی آن را چند برابر کنید. از جمله مزایای تایل‌های مدرن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب آسان
  • نگهداری آسان
  • طراحی متنوع و زیبا
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر حرارت و حریق

سقف کاذب آشپزخانه

سخن پایانی

سقف کاذب یکی از مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون منزل است که با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. در این مطلب سعی کردیم یک راهنما برای انتخاب سقف کاذب آشپزخانه ارائه دهیم. در نهایت شما بر اساس سبک طراحی و بودجه خود تصمیم می‌گیرید که کدام مدل سقف را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

پیشگیری از زوال عقل با خوردن این 5 میوه خوشمزه

برخی از میوه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل…