این دهکده رویایی‌ترین یادگاری از قرون وسطی است!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به قصه‌های جن و پری کودکی‌تان علاقه دارید؟ می‌دانید کدام کشورها سرچشمه این قصه‌های شیرین و خواندنی دوران قرون وسطی بوده‌اند؟ دلتان می‌خواهد سفری به یکی از دهکده‌های افسانه‌ای قرون وسطی داشته باشید؟
قرون وسطی

انگلستان در کشوری مملو از عجایب زیبا و قصه‌های جن و پری کودکی‌مان است. در این کشور هنوز هم می‌توان مکان‌های بکری را دید که انگار از دل قرون وسطی بیرون آمده‌اند. دهکده تاریخی کسل کومب یکی از زیباترین دهکده‌های قرون وسطایی انگلیستان است که هرساله میزبان گردشگران بسیار از سراسر دنیا می‌شود. دلتامگ در این مقاله سفری به این دهکده زیبا و تماشایی دارد، با ما همراه باشید.

قرون وسطی یعنی چه؟

قرون وسطی چیست؟ قرون وسطی چه قرنی است؟ قرون وسطی چند سال طول کشید؟ این‌ها سوالاتی است که خیلی از مردم با آن دست‌به‌یقه هستند. قرون وسطی یا سده‌های میانی به دوره‌ای از تاریخ اروپا از سده پنجم تا سده پانزدهم میلادی گفته می‌شود.

معمولا آغاز این دوران سقوط امپراتوری روم غربی در سال ۴۷۶ میلادی در نظر گرفته می‌شود و فرجام آن دوران رنسانس و عصر کاوش‌ها است. در این دوره قصه‌ها و افسانه‌های بی‌شماری شکل گرفت. مشخصه این دوران معماری زیبا و جذاب خانه‌‎ها و قلعه‌های اروپایی است که بعد از گذشت چندین قرن هنوز هم برای مردم جایگاه ویژه‌ای دارند. یکی از زیباترین یادگارهای آن دوران، دهکده‌ای در انگلیس است که با طبیعت شگفت‌انگیز و زیبایی منحصربه‌فرد خود حالا به محبوب‌ترین دهکده جهان تبدیل شده است.

خیابان کسل کومب

کسل کومب، یادگاری از قرون وسطی در اروپا

دهکده کسل کومب که خیلی‌ها معتقدند درست از دل قصه‌ها و افسانه‌های کودکی‌مان بیرون آمده، نمونه بی‌نظیری از معماری قرون وسطی در اروپاست که دست نخورده و بکر باقی مانده و محافظت می‌شود.

نام صحیح این دهکده کسل کوم است. این دهکده که یکی از زیباترین دهکده‌های انگلیس و البته جهان است در شهرستان ویلتشایر و منطقه کاتسوولدز انگلستان واقع شده است. معماری قرون وسطایی زیبا و جذاب این دهکده باعث شده که این دهکده در لیست لوکیشن‌های محبوب مردم برای عکاسی و فیلم‌برداری باشد.

جالب اینجاست که فیلمسازان نیز علاقه خاصی به این دهکده دارند و از آن برای لوکیشن‌های فیلم‌های زیادی در تاریخ سینما استفاده شده است. فیلم‌هایی همچون دکتر دولیتل (Doctor Dolittle)، اسب جنگی (War Horse) و استار داست (Strudust) ببینید.

مطلب پیشنهادی:  انجام این کارها در سال اول زندگی مشترک ممنوع!

جاهای دیدنی ویلتشایر

جاذبه‌های دهکده کسل کومب

این دهکده زیبا و کوچک که بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است و عکس آن را حتما در خیلی جاها دیده‌اید تنها به دلیل دارابودن مناظر و طبیعت سحرانگیز و جذاب یا خانه‌هایی یکدست و یک‌شکل با معماری منحصربه‌فرد شهرت نیافته است.

در این دهکده جاذبه‌های تاریخی قابل توجهی نیز وجود دارد که صلیب بازار (Market Cross) و کلیسای سنت اندرو (st.andrews church) از جذاب‌ترین‌های آن‌ها هستند.

اقامت در روستای کسل کومب

از آنجایی که انگلیسی‌ها دلشان نمی‌خواست زیبایی این دهکده را با خانه‌های بدقواره امروزی خراب کنند، تصمیم گرفتند که چند خانه زیبا در درون خود دهکده را به یک اقامتگاه لوکس و دلربا تبدیل کنند. در حال حاضر دو اقامتگاه در این دهکده وجود دارد. اقامتگاه قرن چهاردهمی خانه مانور و یک اقامتگاه کوچک‌تر با 12 اتاق متعلق به قرن دوازدهم در کسل کومب میزبان گردشگران هستند.

ویلتشایر

سخن پایانی

جالب است بدانید که تردد ماشین در دهکده کسل کومب که یادگاری از قرون وسطی است به دلایل مختلفی همچون کمبود جای پارک، جاده و موقعیت و چیدمان روستای بسیار محدود است. همه گردشگران ماشین‌های خود را در پارکینگی در نزدیک دهکده قرار می‌دهند. این موضوع سکوت و آرامش روستای کسل کومب را تقویت می‌کند. این دهکده بعد از جاهای دیدنی لندن، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های انگلیس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…