متفاوت‌ترین سفر خود را در جاهای دیدنی ازمیر تجربه کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آرامش و سکوتی لذت‌بخش که روح هر انسانی را جلا می‌دهد در دشت‌هایی سرسبز، پرتگاه‌های سنگی با چشم‌اندازهای بی‌نظیر، جنگل‌های کاج، باغ‌های زیتون و سفر با بالن‌های رنگارنگ را تصور کنید تا با جاهای با جاهای دیدنی ازمیر آشنا شوید.
جاهای دیدنی ازمیر

ترکیه یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین کشورهای دنیاست که تقریبا در تمام شهرهای آن می‌توان جاذبه‌های توریستی و تاریخی فراوانی را به چشم دید. ازمیر یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود. جاهای دیدنی ازمیر ترکیه از جاذبه‌های طبیعی تا جاذبه‌های تاریخی این شهر، در لیست پربازدیدترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی دنیا قرار دارند. همراه دلتامگ سفری مجازی به این شهر تماشایی و رویایی داشته باشید.

جاهای دیدنی ازمیر کجاست؟

ازمیر خود به‌تنهایی یکی از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی ترکیه است. جاهای دیدنی ازمیر همیشه در رقابت تنگاتنگی با جاهای دیدنی استانبول بوده‌اند. بسیاری از گردشگران در سفر به ترکیه در انتخاب بین سفر به ازمیر یا استانبول همیشه سرگردان‌اند؛ اما باید به یاد داشته باشید که هر کدام از این شهرها زیبایی‌های خاص خود را دارند پس در سفر به ترکیه برای هریک از این شهرها زمان‌های به‌خصوصی را اختصاص دهید.

آسانسور تاریخی ازمیر

رفتن بر فراز تپه با آسانسور تاریخی ازمیر

در سال 1907 میلادی تاجران یهودی در ازمیر ترکیه تصمیم گرفتند برای جابه‌جایی شهروندان بر فراز یکی از تپه‌های این شهر که چشم‌انداز بی‌نظیری داشت، یک آسانسور بسازند. از آنجایی که در آن زمان هنوز آسانسورها به سیستم الکتریکی مجهز نشده بودند، برای راه‌اندازی این آسانسور از فشار آب استفاده کردند. این آسانسور یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های ترکیه است که با سوار شدن بر آن می‌توانید منظره پانورامایی از شهر ازمیر ببینید.

برج ساعت ازمیر از جاهای دیدنی ازمیر

از معروف‌ترین نمادهای شهر ازمیر برج تاریخی ساعت این شهر است که در میان میدانی به نام کناک واقع شده است. ساخت این برج به سال 1901 میلادی برمی‌گردد و معمار و طراح آن یک فرد فرانسوی بوده است. ساعت برج را امپراتور کشور آلمان به این شهر هدیه داده بوده است. ارتفاع برج ساعت که از تمامی نقاط شهر قابل دیدن است، حدود 25 متر است.

برج ساعت ازمیر

مسجد حصار از قدیمی‌ترین مساجد ترکیه

کشور ترکیه به داشتن مساجد زیبایی که دارای فضایی معنوی و روح‌نواز هستند، شهرت دارد. تقریبا در تمام دنیا کسی نیست که نام مسجد ایاصوفیه را نشنیده باشد. مسجد حصار یا حیصار نیز یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد ترکیه است که در شهر ازمیر قرار گرفته است. این مسجد در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد و در قرن نوزدهم میلادی دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. یکی از زیباترین نمونه‌های هنر اسلامی عثمانی در ساختمان این بنای بی‌نظیر می‌توانید ببینید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین شهرهای ایران برای گردش

مراکز خرید ازمیر

ازمیر به‌عنوان یکی از شهرهای پرتردد و محبوب ترکیه که میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می‌شود، دارای مراکز خرید متعددی است که بعضی‌ از آن‌ها مدرن و نوین و بعضی دیگر کاملا سنتی هستند. مرکز خرید آگورا یکی از مراکز خرید نوین و بسیار مدرن در ازمیر است که مساحتی حدود 30 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده و در فضایی سرپوشیده قرار گرفته است.

تقریبا تمامی گردشگران از دیدن این مرکز خرید حیرت‌زده می‌شوند درحالی‌که هر چیزی که بخواهند از کتاب گرفته تا انواع پوشاک و لوازم آرایشی و… را می‌توانند در اینجا پیدا کنند. مرکز خرید فروم برنوا از دیگر مراکز خرید و مجهز ازمیر است. مراکز خرید ازمیر از دیگر جاهای دیدنی ازمیر محسوب می‌شوند.

مسجد حصار ازمیر

سخن آخر

از دیگر جاهای دیدنی ازمیر می‌توان به کادیفه کاله یا قلعه کادیفه، پارک اوت لت ازمیر، کولتور پارک، میدان کناک، اوت لت سلوی و تله فریک ازمیر اشاره نمود که بسیار جذاب و تماشایی هستند. تمامی جاذبه‌های ازمیر در داخل این شهر یا در فاصله بسیار اندکی از این شهر واقع شده‌اند و به‌راحتی می‌توان به دیدن آن‌ها رفت. ازمیر در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد؛ اما پاییز شاید بهترین زمان سفر به این شهر تاریخی باشد که مناظر طبیعی آن رنگ و بوی دلچسب پاییزی و طراوت خاصی دارند. ازمیر یکی از شهرهای ارزان ترکیه است و سفر به آن هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را از دست ندهید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را نباید از دست بدهید. در این دنیا با این وسعت بسیار زیاد جا…