پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر رنگ و زرد شدن یخچال علت‌های مختلفی دارد، در صورتی که زردی درب یخچال شما را اذیت می‌کند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

به طور کلی یخچال‌های سفید ممکن است با گذشت زمان تغییر رنگ داده و از حالت برق و درخشان خود خارج شوند. در چنین مواقعی بسیاری از ما برای از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال، از روش‌های متعددی استفاده کرده‌ایم و آنگونه که بخواهیم به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، برای جلوگیری از زرد شدن در یخچال، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

علت زرد شدن یخچال چیست؟

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن زردی بدنه یخچال هستید، ابتدا لازم است علت آن را شناسایی کنید تا با اقدام به موقع از تغییر رنگ بیشتر آن جلوگیری کنید و بعد با استفاده از مواد مخصوص زردی وسایل را از بین ببرید.

  • قرار گرفتن یخچال در معرض نور آفتاب
  • بخار مواد غذایی و مواد شیمیایی موجود در فضا، که به دلیل پخت و پز در آشپزخانه است و از بین بردن رطوبت آن به طور کامل غیر ممکن است اما می‌توان آن را کنترل کرد.
  • تمیز نشدن یخچال به مدت طولانی

از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال

از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال با مواد مناسب

زیبایی یخچال‌های سفید باعث می‌شود که هنگام خرید، بسیاری از افراد این رنگ را انتخاب کنند؛ اما در مقابل این زیبایی معایبی نیز دارد. برای مثال یخچال سفید به سرعت کثیف می‌شوند و لکه‌های چربی بیشتر روی آن نمایان است. در ادامه موادی را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی می‌توانید کثیفی و زردی یخچال را از بین ببرید.

پاک کننده های چند منظوره برای از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال

اگر تازه یخچال خریداری کرده‌اید، برای جلوگیری از زرد شدن در یخچال، بهتر است هفته‌ای یکبار درب و بدنه آن را با استفاده از پاک کننده‌های چند منظوره تمیزکنید. در این روش می‌توانید مقداری پاک کننده را روی دستمال ریخته و به بدنه یخچال بکشید؛ اینگونه از تجمع کثیفی و ایجاد لکه تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

 از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال

تمیز کردن زردی یخچال با مایع ظرغشویی

بهترین مواد برای از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال که کمترین آسیب را به آن وارد می‌کند، استفاده از مخلوط مایع ظرفشویی و آب است. شما می‌توانید برای از بی بردن زردی دستگیره یخچال، یک ابر یا دستمال را به مواد آغشته کنید و روی بدنه یخچال بکشید و مشاهده کنید که تمام لکه‌ها از بین می‌روند.

مطلب پیشنهادی:  این 6 وسیله هرگز در دکور منزل قدیمی نمی‌شوند

تميز كردن يخچال با سركه

برای تمیز کردن یخچال با سرکه به میزان مساوی مقداری سرکه سفید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و درون یک اسپری بریزید و روی بدنه یخچال اسپری کنید؛ سپس ده دقیقه زمان بدید و بعد با یک دستمال تمیز سطح یخچال را تمیز کنید.

از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال با جوش شیرین

بهترین راه‌حل برای از بین بردن زردی یخچال سفید، استفاده از ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی است؛ این ترکیب می‌تواند سرسخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرد و یخچال را مانند روز اول درخشان کند.

از بین بردن لکه زرد روی بدنه یخچال

نحوه براق کردن یخچال سیلور

بعد از آنکه راه‌های تمیز کردن زردی یخچال سفید را بررسی کردیم جای دارد که در این مطلب درباره نحوه تمیز کردن یخچال استیل نیز راهکارهای موثر را بیان کنید. بیشتر افراد هنگام خرید یخچال، به رنگ سیلور علاقه بسیاری دارند؛ چرا که ظاهری مدرن به خانه می‌بخشد؛ اما از سوی دیگر خط و خشی که روی آن می‌افتد بسیار مشخص است. برای از بین بردن خش و لکه روی آن می‌توانید از ترکیب‌های زیر استفاده کنید.

  • مخلوط مایع ظرفشویی و آب
  • مخلوط مایع ظرفشویی و جوش شیرین
  • مخلوط سرکه و آب
  • پاک کننده‌هایی که اثر سایندگی ندارند.
  • استفاده از روغن زیتون
  • استفاده از پارچه‌های میکروفایبر

پیشنهاد مطالعه: اشتباهاتی که دکوراسیون اتاق خواب شما را زشت می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…