جنگل جیغ، وحشتناک‌ترین مکان تفریحی مشهد

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مکان های ترسناک ایران را می‌شناسید؟ تابه‌حال چیزی درباره جنگل جیغ مشهد شنیده‌اید؟ فکر می‌کنید جرئت رفتن به این مکان ترسناک را دارید؟ شجاعت یک شب اقامت در دل این جنگل را چطور؟  
جنگل جیغ مشهد

در دنیا مکان‌های عجیب و ترسناک بسیاری وجود دارد که رفتن به آنجا دل‌وجرئت بسیاری می‌خواهد. ازاین‌قبیل مکان‌های ترسناک در ایران نیز کم نیست. جنگل جیغ مشهد یکی از ترسناک‌‎ترین مکان‌های ایران است که رفتن به آن برای خیلی‌ها شجاعت زیادی می‌خواهد. همراه دلتامگ با این مکان ترسناک ایران آشنا شوید.

جنگل جیغ در مشهد

گردشگری وحشت برای ماجراجویانی که همیشه به دنبال مکان‌های عجیب و غریب می‌گردند و دنبال ترشح آدرنالین هستند، یک انتخاب عالی است. در ایران نیز گردشگری وحشت طرف‌داران خاص خود را دارد و بسیاری از جوانان ماجراجو به دنبال یافتن مکان‌های بکر و جدید برای تجربه نوع دیگری از گردشگری هستند.

جنگل جیغ یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران است که محبوبیت خاصی بین گردشگران و ماجراجویان دارد. نام این جنگل خود به‌تنهایی هرکسی را علاقه‌مند می‌کند که سفری به این جنگل داشته باشد؛ اما اجازه دهید در همین ابتدا به شما هشداری دهیم!

تمام داستان‌هایی که راجع به جنگل جیغ مشهد گفته می‌شود همگی واقعی هستند. صدای جیغی که در این جنگل شنیده می‌شود کاملا واقعی است. چه بسیار گردشگرانی که تصور می‌کردند با یک داستان تخیلی روبه‌رو هستند؛ اما در نهایت به آنجا رفته و با گوش‌های خودشان صدای جیغ‌ها و ناله‌هایی که به‌خصوص هنگام شب در جنگل پیچیده می‌شود را شنیده‌اند.

جنگل جیغ

جنگل جیغ مشهد کجاست؟

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های بسیاری دارد. مشهد را خیلی‌ها تنها به‌عنوان یک شهر مذهبی می‌شناسند؛ اما این شهر دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است. یکی از زیباترین جاذبه‌های اطراف مشهد که بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن آن راهی این شهر می‌شوند، طرقبه است.

طرقبه در جنوب مشهد واقع شده و یکی از جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود که به‌خاطر زیبایی و آب‌وهوای خوبش طرف‌داران بسیاری دارد. در نزدیکی روستای سربرج در بخش طرقبه جنگلی سرسبز و زیبا وجود دارد که یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران است. فاصله روستای سربرج از مرکز شهر مشهد تنها 32 کیلومتر است.

اقامت در جنگل جیغ مشهد

صدای جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ در واقع یکی از زیباترین جنگل‌های اطراف مشهد نیز محسوب می‌شود که مملو از درختان زیبایی چون گیلاس، گردو، سیب و چنارهای بلندقامت است. رودی خروشان و زلال از دل این جنگل عبور می‌کند و حیواناتی چون گرگ، روباه و پرندگانی چون عقاب و قرقی در این جنگل دیده می‌شوند.

با وجود تمام این زیبایی‌ها اما از این جنگل همیشه صدایی شبیه سوت یا جیغی ممتد شنیده می‌شود که گاهی بسیار گوش‌خراش و آزاردهنده است. تمام کسانی که به این جنگل رفته‌اند تایید کرده‌اند که صدای جیغ را از درون جنگل شنیده‌اند. در واقع هیچ‌کس تابه‌حال بر خلاف آن چیزی نگفته است.

داستان‌های زیادی درباره این صدای جیغ ممتد و آزاردهنده گفته می‌شود. محلی‌ها می‌گویند طبق یک افسانه زنی در جنگل جیغ در بین شعله‌های آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است و به همین دلیل، هر شب با صدای جیغ به دنبال قاتل خود می‌گردد.

برخی دیگر اعتقاد دارند که این جنگل خانه ارواح و اجنه است و آن‌ها برای دورکردن انسان‌ها از جنگل این کارها را می‌کنند. مردم باور دارند که شیاطین و روح‌های نفرین شده به این جنگل تبعید شده‌اند و شب‌ها در جنگل پرسه می‌زنند. در داخل جنگل رودخانه‌ای وجود دارد که قبلا فصلی بود و حالا از زمانی که صدای جیغ‌ها شنیده می‌شود، این رودخانه دیگر خشک نشده است؛ اما آیا واقعا این جنگل یک مکان نفرین شده و مملو از روح‌های شیطانی و اجنه است؟ آیا اجنه جنگل جیغ مشهد واقعیت دارد؟

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان نوساز با 1.5 تا 2 میلیارد تومان

صدای جیغ در جنگلی در مشهد شنیده می‌شود

راز جنگل جیغ مشهد چیست؟

در قرن بیست و یکم باور به وجود اجنه و مسائل ماورا طبیعی برای بسیاری از ماجراجویان سخت و دشوار است. آن‌ها همیشه به دنبال توضیح علمی و منطقی مسائل هستند و قبول وجود اجنه یا روح‌های سرگردان و نفرین شده در این جنگل برایشان دشوار است.

این جنگل در گذشته یک جنگل طبیعی و عادی بوده است و مردم عادی به‌راحتی در آن رفت‌وآمد می‌کرده‌اند. صدای جیغ‌ها از سال 1390 در این جنگل شروع شده است. در ابتدا مردم روستای سربرج نسبت به آن بی‌اعتنا بودند؛ اما با ادامه‌دار شدن و قطع‌نشدن صداها، مردم دیگر خسته شده و به دنبال راه چاره‌ای گشتند.

پس از آن کارشناسان یکی‌یکی به این جنگل آمدند و هرکدام برای صدای جنگل جیغ مشهد نظریه‌ای دادند. یکی می‌گفت به‌خاطر جیرجیرک‌هایی است که در زبان محلی به آن کز یا چز می‌گویند. جیرجیرک‌ها که در سال پربارش به این جنگل هجوم آوردند و دیگر از آن نرفتند.

ممکن است روی هر درخت نزدیک ۳۰۰۰ جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ دو كيلومتری رودخانه هستند و تعداد زياد آن‌ها باعث شده است که آواز دسته‌جمعی‌شان مانند صدای جيغ و زوزه به نظر برسد. اين جيرجيرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بين می‌روند. برخی دیگر می‌گویند این موجودات جیرجیرک نیستند و ملخ هستند که همگی در حاشیه رودخانه زندگی می‌کنند!

برخی دیگر نیز معتقدند صدای پیچیدن باد در لابه‌لای درختان باعث به‌وجودآمدن چنین صداهایی می‌شود؛ اما هیچ‌کس تابه‌حال نتوانسته دلیل محکم و قانع‌کننده‌ای ارائه دهد.

با وجود تمام این نظریه‌ها مردم سوال‌های بی‌جواب زیادی دارند. مثلا اگر صدای پیچیدن باد است، پس چرا در شب‌هایی که هیچ نسیمی نمی‌وزد همچنان صدای جیغ به گوش می‌رسد؟ یا مگر تا قبل از سال 1390 باد در این جنگل نمی‌وزید؟ اگر صدای ملخ‌هاست، پس چرا ملخ‌ها به روستا و محصولات کشاورزی روستاییان حمله نمی‌کنند؟ اگر صدای جیرجیرک‌هاست پس چرا هیچ‌کس تابه‌حال این حجم از جیرجیرک را در جنگل ندیده است؟

چگونه به جنگل جیغ برویم؟

اگر می‌خواهید از تهران به این جنگل بروید باید بدانید فاصله تهران تا جنگل جیغ مشهد 924 کیلومتر است که حدود یازده ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به روستای سربرج از مرکز شهر مشهد در روزهای بدون ترافیک تنها 40 تا 50 دقیقه رانندگی نیاز است.

جنگل سربرج

سخن پایانی

اگر می‌خواهید یک شب در دل این جنگل اقامت کنید، بهترین زمان رفتن به آن در فصل تابستان است؛ اما زیبایی‌های این جنگل در پاییز و بهار بسیار بیشتر و چشم‌نوازتر است. بهتر است بدانید که فرقی ندارد در چه فصلی به بازدید این جنگل بروید، صدای جیغ ممتد و آزاردهنده در تمام فصول به گوش شما خواهد رسید. همچنین بهتر است بدانید جنگل جیغ مشهد در شب بسیار سرد می‌شود. این جنگل را با نام جنگل سربرج و جنگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…