سفر به جاهای دیدنی کرمانشاه، شهر شیرین و فرهاد

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال نام کرمانشاهان را شنیده‌اید؟ چه اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی کرمانشاه دارید؟ دلتان می‌خواهد سفری مجازی به دیار عاشقان داشته باشید؟ دلتان می‌خواهد سرزمین رویایی داستان زیبای فرهاد و شیرین را از نزدیک ببینید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
جاهای دیدنی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از زیباترین استان‌های غرب کشور است که با وجود قرارگیری در دامنه رشته‌کوه زاگرس چشم‌نوازترین مناظر کوهستانی کشور را دارد. مرکز استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه است که با قدمتی چندهزارساله از تاریخی غنی، فرهنگ بالا و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی برخوردار است. جاهای دیدنی کرمانشاه اغلب در لیست محبوب‌ترین مکان های تفریحی و توریستی کشور قرار می‌گیرند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. دلتامگ در این مقاله سفری به دیار باختران داشته است، با ما همراه باشید.

کرمانشاه کجاست؟

کرمانشاه یکی از زیباترین استان‌های ایران در غرب کشور است که با ایلام، کردستان، همدان و لرستان همسایه است. همچنین کرمانشاه مرز مشترکی نیز با کشور عراق دارد. مرکز این استان نیز شهر کرمانشاه است که در گذشته به کرمانشاهان یعنی سرزمین شاهان مشهور بوده است.

بیستون

جاهای دیدنی کرمانشاه کجاست؟

از آنجایی که این نقطه ایران دارای مناظر شگفت‌انگیز و تاریخی بسیار غنی است، محبوبیت خاصی برای گردشگران یافته است. کرمانشاه یکی از عجیب‌ترین استان‌های ایران است که هر نقطه آن دارای آب‌وهوای مخصوص به خودش است. در این استان بعضی از شهرها آب‌وهوای معتدل و خنک و بعضی دیگر خشک و گرمسیری هستند به همین دلیل تنوع مناظر این استان در شهرهای مختلف بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی چند مورد از مکان های دیدنی مشهور و محبوب کرمانشاه خواهیم پرداخت.

مجموعه بیستون از جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار

مجموعه بیستون با داشتن کتیبه‌های تاریخی، سنگ‌تراشی‌های باستانی، کاروان‌سرای شاه‌عباسی، مجسمه هرکول و طبیعتی سرسبز و روح‌نواز در صد لیست مکان‌های دیدنی کرمانشاه قرار گرفته است. یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های این مجموعه، فرهاد تراش است که درباره آن داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری نقل شده است.

خیلی‌ها معتقدند که فرهاد تراش همان کانال آب معروفی بوده که فرهاد معروف‌ترین عاشق ایرانی در مجموعه خسرو و شیرین نظامی برای معشوقه‌اش شیرین حفر می‌کرده تا آبی گوارا یابد و به قصر شیرین بیاورد. فرهاد تراش در واقع دیواره‌ای عظیم به ارتفاع تقریبی ۴۵ متر و عرض حدود ۲۰۰ متر است که کنده‌کاری شده و مربوط به دوران ساسانیان است.

کلیسای قلب مسیح کرمانشاه

کلیسای قلب مقدس مسیح

برای بسیاری از گردشگران، کلیساها مکان‌هایی پر رمز و راز و عجیب هستند. معروف‌ترین کلیسای ایران، کلیسا وانک از جاهای دیدنی اصفهان است؛ اما کرمانشاه نیز با داشتن کلیسای قلب مقدس مسیح، یکی از زیباترین کلیساهای ایران را در خود جا داده است. این کلیسا یکی از بناهای مذهبی شاخص کرمانشاه درست مانند مسجد شافعی است که قدمت آن به سال 1293 هجری شمسی برمی‌گردد.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین مدل‌های لباس + ویدیو

مسجد شافعی از زیباترین مساجد ایران

اگر کسی بخواهد لیستی از زیباترین مساجد ایران تهیه کند، بدون شک مسجد شافعی کرمانشاه در صدر این لیست قرار خواهد گرفت. این مسجد بی‌نظیر با معماری فوق‌العاده زیبا، معنوی و روح‌نواز خود یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی در کرمانشاه است. زیبایی این مسجد که معماری آن به سبک اسلامی عثمانی است و سنی برابر با حدود هشتاد سال دارد در نگاه اول هرکسی را مجذوب و شیفته خواهد کرد. سفر به کرمانشاه بدون دیدن این مسجد قطعا سفری ناتمام است.

مسجد زیبای شافعی کرمانشاه

غار قوری قلعه از بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه

قوری قلعه غاری در نزدیکی روستایی به همین نام و در 25 کیلومتری شهرستان روانسر و در دامنه کوه شاهو است که درست در میانه جاده جوانرود به روانسر قرار گرفته است. این غار اعجاب‌انگیز در حال حاضر لقب بزرگ‌ترین غار آبی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

غار قوری قلعه را با نام غار قوری قلا نیز می‌شناسند که قدمتی حدود 65 میلیون سال دارد. درازای این غار 12 کیلومتر و ژرفای آن 3140 متر است. اگر می‌خواهید به دیدن این غار بروید حتما لباس گرم نیز با خود ببرید؛ چراکه درون غار 7 تا 11 درجه سانتی‌گراد نسبت به محیط بیرون سردتر است.

غار قوری قلعه

سخن پایانی

کرمانشاه یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور است. جاهای دیدنی کرمانشاه به این چهار مورد ختم نمی‌شود. پارک جنگلی طاق‌بستان همراه مجموعه‌های تاریخی درون پارک، بقعه سر قبر آقا کرمانشاه، غار پراو یا غار قاتل ایران، حمام حاج شهباز خان، تکیه بیگلربیگی، گور دخمه صحنه و تکیه معاون‌الملک از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند که بازدید از آن‌ها در سفر کرمانشاه بسیار پیشنهاد می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 667

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …