جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش با ۵ ترفند ساده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر خانم‌ها دوست دارند برای یک مراسم مهم به آرایشگاه مراجعه کرده تا یک میکاپ عالی داشته باشند اما معمولا با مشکل ریزش اشک هنگام آرایش روبه‌رو می‌شوند.
جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش

جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش یکی از خواسته‌های خانم‌ها هنگام مراجعه به آرایشگاه برای میکاپ است. زیرا اگر اشکی از چشم جاری شود باعث خراب‌شدن آرایش می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

دلیل آبریزش چشم چیست؟

جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش در ابتدا باید بدانید که دلیل آبریزش چشم‌هایتان چیست؟ ازجمله این دلایل می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • گردوغبار یا مواد آلرژی در هوا
  • بروز واکنش آلرژیک به یک محصول آرایشی
  • عفونت قرنیه
  • عوارض جانبی خستگی یا خشکی چشم‌ها
  • مشکل در مجرای اشک

جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش

در ادامه توصیه‌هایی که آرایشگران برای جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش به خانم‌ها می‌کنند را برایتان آورده‌ایم.

استفاده از قطره چشم قبل از آرایش

اگر می‌دانید که هنگام آرایش حتماً از چشم‌هایتان اشک می‌ریزد، از یک قطره اشک مصنوعی استفاده کنید تا رطوبت بیشتری به چشم‌هایتان بدهد.

استفاده‌نکردن از لوازم‌آرایش ضد حساسیت

اگر دچار آلرژی فصلی یا دائمی هستید هرگز فراموش نکنید که در این شرایط حتماً باید از محصولات ضد آلرژی استفاده کنید؛ بنابراین در این شرایط به دنبال ریمل، سایه چشم و خط چشم ضد آلرژی باشید. وجود الکل، رنگ و عطر می‌تواند برای چشم‌های حساس بسیار التهاب آور باشد. در نهایت باعث اشک می‌شود.

استفاده‌نکردن از لوازم‌آرایش ضد حساسیت

حتماً برای جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش از تاریخ محصولات آرایشی آگاه باشید

بیشتر اوقات زمانی آبریزش چشم و حساسیت شروع می‌شود که لوازم آرایشی و براش‌های آرایشی خود را با دوستتان به اشتراک گذاشته یا از محصولات تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنید.

همچنین زمانی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنید از براش‌های تمیز استفاده نمی‌کنند. یادتان باشد باید هر سه ماه ریمل خود را تعویض کنید. لوازم آرایشی مایع زودتر از پودرها تاریخشان گذشته و منقضی می‌شوند، بنابراین اگر بوی خوبی نمی‌دهند، آن‌ها را دور بیندازید.

از خط چشم کشیدن در مجرای اشک و مژه‌های پایینی خودداری کنید

هنگامی که خط چشم را در بخش داخلی چشم و میان مژه‌ها و مردمک چشم قرار می‌دهید، آب‌ریزشتان بسیار شدید می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  راز جوان ماندن ژاپنی‌ها کشف شد

از کشیدن خط چشم در این نواحی خودداری کنید؛ زیرا اگر مستعد آبریزش چشم و اشک ریختن باشید، اشکتان به سمت پایین ریخته و در نتیجه باعث خراب‌شدن آرایشتان می‌شود.

از خط چشم کشیدن در مجرای اشک و مژه‌های پایینی خودداری کنید

جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش با نگه‌داشتن چانه خود به سمت بالا

اگر اشک‌ها در وسط آرایش‌کردن مزاحم شما می‌شوند، چانه خود را بالا نگه داشته و نفس عمیق بکشید. همچنین یک تکنیک حرفه‌ای آن است که در این شرایط پاهایتان را درون کفش یا صندلی که پوشیده‌اید، فشار دهید. مرکز روی این تکنیک می‌تواند جلوی ریزش اشک را بگیرد.

ذکر چند نکته مهم

برای جلوگیری از ریختن اشک هنگام آرایش چند تا نکته می‌تواند مفید باشد:

  • استفاده از پایه آرایش (پرایمر): ابتدا از یک‌پایه آرایش یا پرایمر استفاده کنید. پرایمرها پوست را آماده‌تر و یکنواخت‌تر می‌کنند و کمک می‌کنند تا آرایش بر روی پوست ماندگارتر باشد.
  • استفاده از آرایش ضدآب: از محصولات آرایشی ضدآب برای آرایش چشم استفاده کنید. این محصولات معمولاً ضد رطوبت هستند و از ریختن آرایش در معرض آب و اشک جلوگیری می‌کنند.
  • استفاده از خط چشم ماندگار: برای خط چشم از محصولات ماندگار استفاده کنید. خط چشم ماندگار‌تر بوده و از ریختن در معرض آب یا اشک جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از یک اسپری تثبیت‌کننده آرایش: پس از انجام آرایش، از یک اسپری تثبیت‌کننده آرایش (فیکساتور) استفاده کنید تا آرایش بهتر بماند.
  • استفاده از لنزهای ضد آب: اگر از لنز استفاده می‌کنید، از لنزهای ضدآب برای جلوگیری از تأثیر اشک‌ها بر روی آرایش استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

آشنایی با تاریخچه و افسانه‌های طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان به‌عنوان یک مجموعه شگفت‌انگیز تاریخی، با راز‌ها و ناگفته‌های زیادی در طی سالیان …