پاییز خود را در رویایی‌ترین جزیره ایران بگذرانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چقدر کیش را می‌شناسید؟ شما هم به سفر به این شهر زیبای جنوبی علاقه دارید؟ جاهای دیدنی کیش را می‌شناسید؟ خبر دارید که کیش یکی از مناطق آزاد ایران است؟ با ما در این مقاله همراه باشید.
جاهای دیدنی کیش

کیش یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای ایران برای گشت‌وگذار و تفریح است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری نه‌تنها در خود ایران بلکه از کل جهان می‌شود. جاهای دیدنی کیش همیشه در لیست پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری ایران قرار داشتند و از محبوبیت خاصی برخوردارند. کیش خودش به‌تنهایی یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است. دلتامگ در این مقاله سفری مجازی به شهر زیبای جنوبی داشته است، با ما همراه باشید.

کشتی یونانی از جاهای دیدنی کیش در شب

آیا کسی هم هست که نام کشتی به گل نشسته یونانی در جزیره کیش که باعث خلق صحنه‌ای بی‌نظیر در خلیج همیشه فارس جزیره کیش شده است را نشنیده باشد؟ کشتی یونانی که در سال 1345 هجری شمسی در کرانه خلیج‌فارس و در ساحل کیش به گل نشسته، امروزه به یکی از زیباترین جاذبه‌های این جزیره تبدیل شده است.

علاقه‌مندان به این کشتی آن‌قدر زیاد هستند که مسئولان در کیش تصمیم گرفتند نام پارک ساحلی اطراف کشتی را پارک ساحلی کشتی یونانی بگذارند. برای دیدن این کشتی باید به جنوب جزیره کیش، حوالی میدان غروب و پارک ساحلی کشتی یونانی بروید. نورپردازی‌ها این کشتی را در شب بسیار جذاب و دیدنی می‌کنند.

کشتی یونانی

درخت انجیر معابد از جاهای دیدنی کیش در بهار

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های کیش که جلوه‌ای خاص و متفاوت به این جزیره بخشیده است، درخت انجیر چند ساله آن است. این درخت انجیر احتمالا پانصد یا ششصد سال پیش از هند یا چین به ایران آورده شده است.

درخت انجیر معابد حالا به‌عنوان یک درخت مقدس و در جزیره شناخته می‌شود و مردم با دخیل بستن به این درخت پیر و کهن‌سال که معتقدند قدرت ماورایی دارد، برآورده شدن آرزوهایشان را طلب می‌کنند. متاسفانه این درخت را بر اثر هرس غیراصولی تا پای مرگ برده‌اند. اینکه آیا این درخت زیبا و چندصدساله دوباره سبز خواهد شد یا خیر موضوعی است که باید برایش صبر کنیم و انتظار بکشیم.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟

درخت انجیر معابد کیش

ساحل مرجان از جاهای دیدنی کیش در پاییز

از آنجایی که کیش یک شهر جزیره‌ای بر کرانه خلیج‌فارس است قطعا می‌توان انتظار داشت که دارای سواحل زیبا و فوق‌العاده از نظر چشم‌اندازهای فوق‌العاده و طلوع و غروب آفتاب باشد. ساحل مرجان این انتظار گردشگران را برآورده کرده است.

ساحل مرجان یکی از زیباترین و درخشنده‌ترین سواحل جنوب ایران است که با قدم‌زدن در آن می‌توانید رویایی‌ترین تصاویر را از طلوع و غروب آفتاب ببینید، در پارک ساحلی آن به دوچرخه‌سواری و تفریح مشغول شوید، در آب‌های آن به شنا و غواصی بپردازید یا در مراکز خرید مدرن آن به خرید بروید.

شهر باستانی حریره از جاهای دیدنی کیش در زمستان

از آنجایی که جزیره کیش در کرانه خلیج‌فارس قرار گرفته، از دیرباز مکانی امن برای سکونت بشر بوده است. یکی از مهم‌ترین شواهد سکونت بشر در این نقطه ایران که قدمت آن به هشتصد سال نیز می‌رسد، شهر باستانی حریره است.

بعد از رونق گرفتن بندر سیراف در قرن چهارم هجری، شهر حریره در نزدیکی این بندر ساخته شده که مردم راحت‌تر به امر تجارت در این منطقه بپردازند. این شهر باستانی در قرن‌های گذشته یکی از مناطق مهم تجاری و بازرگانی خلیج‌فارس بوده است.

شهر باستانی حریره

سخن پایانی

شهر زیرزمینی کاریز، قلعه جنی، باغ پرندگان کیش، روستای باغو کیش و … از جمله دیگر جاهای دیدنی کیش هستند که در سفر به این جزیره می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. جزیره کیش از جمله معدود جزیره‌های ایران است که با قطر، بحرین، امارات عربی و حتی عربستان همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…