۵ مدل شومینه زیبا برای خانه ایرانی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شومینه علاوه بر ایجاد گرما، نقش مهمی در زیبایی منزل دارد. در این مطلب از دلتامگ با مدل‌های جدید و زیبای شومینه آشنا می‌شوید.
انواع شومینه

شومینه یکی از عناصر دکوراسیون داخلی است که هم نقش عملکردی دارد و هم در زیبایی فضای منزل مؤثر است. زیبایی خانه‌های امروزی مدیون همین المان‌هایی است که از گذشته باز مانده‌اند و ظاهری امروزی به خود گرفته‌اند. در ادامه این مطلب از دلتامگ با انواع مختلف این عنصر دکوراتیو آشنا می‌شوید.

انواع شومینه در دکوراسیون داخلی

فضای نشیمن، محلی برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر است. دکوراسیون این فضا باید به شکلی انجام شود که صمیمی و گرم به نظر برسد. شومینه یکی از المان‌هایی است که در این فضا به شدت کاربرد دارد. در ادامه با چند مدل زیبا از این عنصر دکوراتیو آشنا می‌شوید.

۱ـ سبک کلاسیک

مدل کلاسیک بسیار پرطرفدار است و هنوز هم در دکوراسیون خانه‌‌های ایرانی کاربرد دارد.. در این سبک از مصالحی مثل سنگ و آجر استفاده می‌شود و زیبایی خاص خودش را دارد. کنج نشیمن، فضای بین نشیمن و پذیرایی یا کنار راه پله در خانه‌های دوبلکس، محل‌های مناسبی برای قرار دادن این المان پرطرفدار است.

شومینه کلاسیک

۲ـ سبک روستیک

سبک روستیک، حالتی روستایی و جالب دارد. در این سبک بیشتر از مصالح طبیعی مثل سنگ‌های شکسته یا رودخانه‌ای استفاده می‌شود. فضای نشیمن شما در این سبک طراحی باید با رنگ‌های خنثی تزئین شود. شومینه‌های هیزمی برای این سبک دکوراسیون، بهترین انتخاب هستند و حال و هوای روستا را به افراد القا می‌کنند.

 ۳ـ سبک مدرن

سبک مدرن به تزئینات کم و خطوط صاف و تمیز شناخته می‌شود. تمام اجزای این سبک دکوراسیون، در نهایت سادگی هستند و با خطوط صاف و تمیزی کار می‌شوند. سبک مدرن در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مدل مدرن دوطرفه

مدل دوطرفه برای بین دو فضا انتخاب بسیار مناسبی است. این مدل به عنوان پارتیشن هم در دکور خانه خلوت و دلنشین کاربرد دارد. امکان مشاهده نور و آتش در دو فضا، مزیت اصلی این مدل است.

شومینه شیشه‌ای دوطرفه

مدل مدرن شیشه‌ای

مدل شیشه‌ای به دلیل شفافیت، جذابیت خاص و چشم‌نوازی دارد. در کنار آن می‌توانید از رنگ‌های طبیعی و ملایم استفاده کنید. این مدل در فضای اتاق خواب هم بسیار پرطرفدار است  و گرمای مطبوعی به آن می‌بخشد.

مطلب پیشنهادی:  گام‌هایی ساده برای بازسازی آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه‌ای لاکچری

مدل مدرن ایستاده یا مستقل

این مدل در واقع نوعی بخاری است که شکلی شکیل و امروزی به آن داده‌اند. در دکوراسیون خانه‌های اجاره‌ای لوکس که امکان تخریب وجود ندارد، از این مدل استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را بعدا با خود به خانه‌ای جدید ببرید.

مدل مدرن معلق

مدل معلق، نسل جدید شومینه‌های مدرن است که طرفداران بسیاری دارد. در خانه‌های لوکس و مدرن از این مدل استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد آن در فضای پذیرایی است. اما در محوطه، تراس، پاسیو، حیاط خلوت و حتی روف گاردن هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم. تنها مشکل این مدل، بالا بودن قیمت آن است.

شومینه معلق

۴ـ سبک مینیمال

سبک مینمال تفاوت چندانی با مدرن ندارد. فقط تزئینات در این سبک به حداقل ممکن می‌رسد. استفاده از یک رنگ و متریال غالب در فضا هم از ویژگی‌های سبک مینیمال است.

۵ـ سبک معاصر

سبک معاصر همیشه با مدرن اشتباه گرفته می‌شود. اما در این سبک دکوراسیون، سادگی سبک مدرن به آن شدت دیده نمی‌شود. همچنین در اینجا دست ما برای تلفیق سبک‌ها باز است. می‌توانیم یک مدل شومینه کلاسیک و فاخر را در خانه‌ای مدرن و امروزی قرار دهیم و باز هم فضا زیبا دیده شود.

سخن پایانی

عناصر موجود در دکوراسیون داخلی منزل باید با هدف هماهنگی با سایر اجزا انتخاب شوند. اما امروزه طراحان جسور به تلفیق سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌اندیشند. انتخاب مدل شومینه برای فضاهای مختلف منزل می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. اگر خیلی ملاحظه‌کار هستید، سبک مدرن و مینیمال را انتخاب کنید. این سبک‌ها در تمام زمان‌ها زیبا دیده می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…