پارک ملی کرواسی بهشت جادویی روی زمین + ویدیو

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا مکان‌های زیبا و عجیب و استثنایی بی‌شماری وجود دارد که بعضی از آن‌ها درست قطعه‌ای از بهشت را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند. پارک ملی کرواسی یا پارک ملی پلیتویک کرواسی یکی از این مکان‌های رویایی و بهشتی است.

پارک ملی کرواسی با دریاچه‌های متعدد، آبشارهای بی‌نظیر، طبیعتی رویایی و مناظر شگفت‌انگیز یکی از جادویی‌ترین نقاط روی زمین است. سفر به این نقطه جادویی شاید برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نباشد به همین دلیل دلتامگ تصمیم گرفته در این مقاله به معرفی این مکان بهشتی بپردازد، با ما همراه باشید.

پارک ملی کرواسی

در کرواسی پارک‌های ملی بسیاری وجود دارد که به‌خاطر طبیعت فوق‌العاده و مناظر بی‌نظیر خود بسیار مشهور شده‌اند. مشهورترین پارک ملی این کشور که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اروپا محسوب می‌شود، پارک ملی پلیتویک یا پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک است. این پارک در شمال کرواسی واقع شده و دارای رویایی‌ترین مناظری است که در تمام عمرتان می‌توانید ببینید. پارک ملی پلیتویک با مناظر شگفت‌انگیز و جادویی‌اش به‌ عنوان یکی از زیباترین مکان های روی زمین شناخته می‌شود.

جاذبه‌های پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

در این پارک ملی شانزده دریاچه بی‌نظیر وجود دارد که همگی باهم طبیعت کهن و منحصربه‌فرد این پارک را خلق کرده‌اند. این پارک جاذبه‌های بی‌شماری دارد که هر کدام در زیباتر شدن آن نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

آبشارهای خیره کننده

یکی از زیبایی‌های پارک ملی کرواسی متعلق به آبشارهای خیره‌کننده آن است. این آبشارها یکی پس از دیگری در امتداد کوه‌ها سرازیر می‌شوند و با ایجاد طیف‌های رنگی متفاوت، زیباترین تصاویر را در پارک ملی پلیتویک به وجود می‌آورند.

دریاچه‌های زیبا در پارک ملی کرواسی

نکته مهم و قابل‌توجه درباره این پارک دریاچه‌های متعدد آن است که شمار آن‌ها به شانزده می‌رسد. در واقع می‌توان گفت که همین شانزده دریاچه بی‌نظیر این طبیعت کهن و جادویی را خلق کرده‌اند.

دریاچه های پارک ملی پلیتویک

جنگل‌هایی با اکوسیستم غنی

یکی دیگر از مواردی که این پارک زیبایی‌های خود را به آن مدیون است، جنگل‌های انبوه و سرسبز پلیتویک است. درختان، گیاهان و حیوانات در این پارک تنوع بسیاری دارند. اگر دلتان تجربه یک پیاده‌روی پر از آرامش در دل بکرترین جنگل‌های دنیا با اکوسیستمی غنی می‌خواهد، اینجا می‌تواند یک پیشنهاد ایده‌آل برای شما باشد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه آبگوشت بزباش ، غذای اصیل همدانی

مسیرهای پیاده‌روی

در دل این جنگل‌های بکر و بر روی رودهایی که از دل این جنگل‌های می‌گذرند، مسیرهایی برای پیاده‌روی ساخته و در نظر گرفته شده است. گردشگران می‌توانند در کمال آرامش در این مسیرها قدم بزنند و از طبیعت بکر و بی‌مثال این پارک لذت ببرند.

پل‌های چوبی

یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک پل‌های چوبی آن است که متناسب با طبیعت پارک ملی پلیتویک ساخته شده‌اند. از طریق این پل‌های می‌توانید از نزدیک آبشارها و دریاچه‌ها را تماشا کنید و تجربه‌ای به‌یادماندنی‌تر از گردش در این پارک داشته باشید.

حیات‌وحش متنوع پارک ملی کرواسی

در پارک پلیتویک کرواسی چنان تنوع محیط زیستی وجود دارد که در کمتر جایی در اروپا دیده می‌شود. اینجا یکی از ایده‌آل‌ترین محیط‌های جنگلی اروپا برای عکاسی و فیلم‌برداری حیات‌وحش است، حتی دیدن انواع پرندگان و حیوانات از نزدیک برای گردشگران نیز جذابیت خاصی دارد.

فعالیت‌های تفریحی

از دیگر جذابیت‌های این پارک امکانات تفریحی متنوعی است که در این پارک وجود دارد. پیاده‌روی در مسیرهایی که با پل‌های چوبی زیبا شده، کمپینگ و پیک‌نیک در مناطق مشخص، عکاسی و فیلم‌برداری از حیات‌وحش، قایق‌رانی در دریاچه‌ها از جمله فعالیت‌های تفریحی این پارک هستند.

پل های چوبی پارک ملی پلیتویک کرواسی

سخن پایانی

پارک ملی کرواسی یکی از بکرترین و جادویی‌ترین پارک‌های جهان است. حفاظت از حیات‌وحش و محیط‌زیست آن برای مسئولان این کشور در درجه بسیار بالایی از اهمیت قرار دارد. اگر به این پارک سفر کردید به یاد داشته باشید که هیچ‌گونه آسیبی از سمت شما به محیط‌زیست آن وارد نشود. از طرفی سفر به این پارک هزینه بسیاری ندارد و یکی از ارزان‌ترین مکان‌های دیدنی اروپاست.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    21 مهر 1402 در 11:52 ق.ظ

    بی نظیر

    پاسخ

    • زینب پروانه

      22 مهر 1402 در 9:01 ق.ظ

      ممنون از نگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

استفاده از این رژلب خطرناک است

طبق تحقیقات انجام‌شده، تقریبا بیشتر مردم به‌صورت روزانه از بالم لب استفاده می‌کنند. عوارض …