مردم در این کشورها غرق در پول و ثروت هستند + ویدیو

6
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فکر می‌کنید کدام کشورهای دنیا در لیست ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار می‌گیرند؟ به نظر شما تنها کشورهای اروپایی را می‌توان مرفه‌ترین کشورهای دنیا دانست؟ اقتصاد کدام کشور پایدارتر از سایر کشورهای دنیاست؟ جواب سوال‌هایتان را در این مقاله بگیرید.

ثروتمندترین کشورهای جهان لزوما کشورهای اروپایی یا آمریکایی نیستند؛ بلکه ممکن است در هر یک از قاره‌های زمین پخش شده باشند. وقتی در مورد ثروت یک کشور صحبت می‌شود اشاره به تولید ناخالص داخلی آن کشور دارد. برای اینکه اقتصاد یک کشور را بررسی کنید، این معیار بسیار به شما کمک خواهد کرد. میانگین درآمد مردم و رتبه اقتصادی یک کشور نیز با این معیار قابل بررسی است. همراه دلتامگ بهترین کشورهای دنیا را بشناسید.

ماکائو رتبه پنج در رده‌بندی ثروتمندترین کشورهای جهان

منطقه ویژه ماکائو یکی از مناطق خودمختار چین است که حدود سی و دو کیلومتر مربع وسعت دارد و در منطقه جنوبی چین و نزدیک شهر هنگ‌کنگ قرار گرفته است. صنعت توریست ماکائو این کشور را در رده یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار داده است.

این جزیره با جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد خود در لیست پرطرفدارترین جزایر دنیا قرار دارد. کازینوها، مراکز خرید مدرن و لوکس، مکان‌های تفریحی، شهربازی‌های نوین و حتی آثار تاریخی و فرهنگی غنی این جزیره مانند ساختمان کلیسای تاریخی سنت پاول و ماجراهای ماکائو باعث شده گردشگران زیادی هر ساله از سراسر دنیا برای دیدن این جزیره راهی ماکائو شوند.

ماکائو

قطر بهترین کشور دنیا

برای یافتن ثروتمندترین کشورهای دنیا نیازی نیست تا آن سر امریکا بروید! درست کنار گوش ما و در همین حاشیه خلیج‌فارس یک جزیره کوچک وجود دارد که آن را با نام کشور قطر می‌شناسند. در رده‌بندی ثروتمندترین کشورهای دنیا قطر رتبه چهارم را دارد. وسعت این جزیره تنها یازده هزار کیلومترمربع است. منابع طبیعی فراوان گاز و نفت و صادرات آن‌ها باعث شده قطر به یکی از پول‌دارترین کشورهای دنیا تبدیل شود.

قطر بزرگ‌ترین میدان گازی جهان را بعد از ایران و روسیه دارد. این جزیره کوچک علاوه بر صادرات نفت و گاز، دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر نیز هست. در آثار تاریخی این کشور ردپای معماری ایرانی اسلامی نیز به چشم می‌خورد. امروزه قطر به‌عنوان یک مرکز مالی و تجاری قوی در حاشیه خلیج فارس شناخته می‌شود.

سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان

نکته جالب درباره کشور سنگاپور سیستم سیاسی و حکمرانی آن است که درست مانند یک شرکت اداره می‌شود. در این صورت کشور سنگاپور را می‌توان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت دنیا دانست. هیچ منبع طبیعی مثل نفت، گاز و زغال‌سنگ و… ندارد. این کشور تنها یک زمین کوچک است که پنجاه کیلومتر از شرق به غرب و بیست و هفت کیلومتر از شمال به جنوب کشیده شده است. مساحت این کشور کوچک تنها هفتصد و نوزده کیلومترمربع و یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیاست.

مطلب پیشنهادی:  5 شهر زیبای ایران برای سفر پاییزی

موقعیت استراتژیکی این ایالت کوچک باعث شده که یکی از بهترین موقعیت‌های دنیا را برای تجارت بین‌المللی داشته باشد. زیرساخت‌های توسعه‌یافته، نیروی کار ماهر و تاکید زیاد بر فناوری‌های نوین این کشور را به موفقیت و ثروت رسانده است. علاوه بر این‌ها سنگاپور تلاس کرده که نهایت استفاده را از صنعت توریسم در زمینه فناوری‌های برتر و حتی مدرن‌ترین و لوکس‌ترین ساختمان‌های دنیا داشته باشد تا بتواند از ثروت خود را از طریق گردشگری جهانی افزایش دهد.

سنگاپور

رتبه ایران در ثروتمندترین کشورهای جهان

بر اساس آماری که در سال 2021 توسط سوییس کردیت منتشر شده است ایران در رده شصت و هفتمین کشور ثروتمند دنیا قرار دارد. این در حالی است که ایران دومین کشور جهان از نظر ذخایر نفت و گاز محسوب می‌شود. هرچند ایران زیباترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های توریستی دنیا را دارد و می‌تواند با سرمایه‌گذاری روی این جاذبه‌ها به ثروت بیشتری دست یابد. تنها جاهای دیدنی هرمزگان قادر است که میلیون‌های گردشگر را از سراسر دنیا به ایران بکشاند.

سخن آخر

فقیرترین کشورهای دنیا در قاره آفریقا قرار دارند و فقیرترین کشور دنیا لیبریا در غرب قاره آفریقاست. در لیست ثروتمندترین کشورهای دنیا نیز نام کشور بلژیک بعد از ایرلند به چشم می‌خورد. در واقع می‌توان گفت ثروتمندترین مردمان دنیا مردمان کشور ایرلند هستند که در شمال غربی اروپا واقع شده است.

یکی دیگر از مواردی که روی میزان ثروت یک کشور تاثیرگذار است، ذهنیت مردم آن کشور در مورد پول است. پیشنهاد می‌کنیم هر هفته چندین متن در مورد پول مطالعه کنید تا کم کم شما هم به یک ذهن ثروت‌ساز دست پیدا کنید.

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 مهر 1402 در 12:44 ب.ظ

    سپاس از مطالب ارزشمندتان لطفا مطالبی در خصوص کاهش وزن بنویسید

    پاسخ

  2. ناشناس

    13 مهر 1402 در 3:34 ب.ظ

    دمتون گرم واقعا مارو آگاه میکنیدایشالا سلامت باشید

    پاسخ

  3. ناشناس

    13 مهر 1402 در 3:34 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    13 مهر 1402 در 3:40 ب.ظ

    حیف از کشورمان ایران بااین همه پتانسیل بدبخترین مردم جهان هستیم.

    پاسخ

  5. امیر

    15 مهر 1402 در 11:54 ق.ظ

    واقعا دستتون درد نکنه من تازه فهمیدم که در مقابل چنین کشورهایی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    پاسخ

  6. امیر

    15 مهر 1402 در 11:56 ق.ظ

    شما را به خدا قسم اینقدر جاهای با مدیریت را به مردم معرفی نکنید ما بد جوری حرص می خوریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین تیپ‌ها برای بهار امسال را بشناسید

لباس های بهاری لباس‌های زیبا و جذابی هستند که معمولاً خاص و زیبا بوده همچنین رنگ روشن و زی…