۷ رنگ پارکت که خانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک، به اندازه مبلمان و رنگ دیوارها اهمیت دارد.

کفِ فضاهای خانه به اندازه دیوارها و سقف اهمیت دارد. بنابراین در انتخاب پوشش کف خانه‌ها باید دقت داشته باشیم. انواع مختلف پارکت و لمینت در بازار موجود است. تنوع رنگ و طرح کفپوش‌ها انتخاب را مشکل می‌کند. اما کدام رنگ کفپوش برای خانه‌های کوچک مناسب است؟ در این مطلب از دلتامگ، پاسخ سوالتان را دریافت می‌کنید.

کدام رنگ پارکت را انتخاب کنیم؟

متراژ فضا یکی از مهم‌ترین موارد برای انتخاب رنگ هر نوع کفپوشی است. این موضوع در خانه‌های کوچک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از قدیم گفته‌اند که رنگ‌های روشن فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. اما آيا این حرف درست است؟ تا حدودی می‌تواند درست باشد. اما عوامل تاثیرگذار دیگری مثل رنگ دیوارها، میزان نورگیری خانه و سبک دکوراسیون هم در انتخاب رنگ تاثیر دارند. در ادامه چند رنگ پرطرفدار کفپوش مناسب خانه‌های کوچک را معرفی می‌کنیم.

رنگ سفید، انتخابی مدرن و زیبا

پارکت سفید این روزها خیلی پرطرفدار است. سفید بهترین رنگ برای فضاهای کوچک است و به خوبی با تمام وسایل ست می‌شود. این رنگ با بازتاب نور، فضا را بزرگتر و روشن‌تر از اندازه واقعی‌اش نشان می‌دهد. می‌توانید قرنیزها را به رنگ تیره‌تر انتخاب کنید و به این ترتیب کنتراست جالبی در فضا ایجاد کنید.

پارکت سفید، انتخابی مدرن و زیبا

رنگ طوسی، چرکتاب و همه‌پسند

رنگ طوسی روشن هم برای کفپوش خانه‌های کوچک بسیار پرطرفدار است. این رنگ آلودگی را کمتر نشان می‌دهد و لازم نیست زود به زود تمیز شود. برای همین برای خانه‌هایی که زوجین هر دو شاغل هستند، انتخاب بسیار خوبی است. با انتخاب این رنگ برای کف خانه، دستتان برای رنگ دیوارها باز است. می‌توانید دیوارها را به رنگ سبز سدری یا آبی روشن دربیاورید و فضایی دلنشین و دوست‌داشتنی ایجاد کنید.

رنگ عسلی، انتخاب قدیمی‌پسندها

پارکت عسلی در دسته‌بندی رنگ‌های تیره قرار می‌گیرد. اما به دلیل گرما و زیبایی کلاسیکش، به دنج‌تر دیده شدن خانه‌های کوچک کمک می‌کند. این رنگ به راحتی با مبلمان و اثاثیه چوبی منزل شما ست می‌شود و از این جهت انتخاب بسیار خوبی است.

رنگ بژ، انتخابی پرطرفدار

پارکت به رنگ بژ یا کرم روشن، برای خانه‌های کوچک بسیار پرطرفدار است. این رنگ به راحتی با مبلمان و اثاثیه چوبی ست می‌شود. می‌توانید رنگ دیوارها را کمی تیره‌تر انتخاب کنید یا به رنگ سفید رنگ‌آمیزی کنید. قرنیز سفید یا قهوه‌ای روشن در کنار این رنگ کفپوش زیبا به نظر می‌رسد.

رنگ چوب بلوط روشن، گرم و دوست‌داشتنی

چوب بلوط ته‌رنگ قرمز و نارنجی دارد و انتخابی دلنشین برای خانه‌های کوچک است. اگر به سبک دکوراسیون بوهمین علاقه دارید، این رنگ کفپوش بهترین انتخاب برای شما است. در کنار آن می‌توانید انواع رنگ‌ها را برای دیوار و مبلمان استفاده کنید. مبلمان چوبی و انواع لوازم دکوری روی این رنگ کفپوش زیبا به نظر می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC

رنگ قهوه‌ای تیره، انتخابی کلاسیک و جذاب

در ابتدا گفتیم که محدودیتی برای انتخاب پارکت روشن یا تیره برای خانه‌های کوچک وجود ندارد. اما اگر کفپوش تیره انتخاب می کنید، بهتر است دیوارها را روشن کنید تا خانه تاریک و دلگیر به نظر نرسد. رنگ قهوه‌ای تیره گرم و جذاب است و به راحتی با انواع مبلمان چوبی ست می‌شود. در کنار آن می‌توانید با نصب قرنیزهای سفید یا کرم تضاد رنگی زیبایی ایجاد کنید.

پارکت قهوه‌ای تیره، انتخابی کلاسیک و جذاب

رنگ گردویی، مناسب طرح و نقشه فرش ایرانی

گردویی در دسته‌بندی رنگ‌های تیره قرار دارد و برای دکوراسیون خانه‌های ایرانی بسیار ایده‌آل و زیبا است. فرش ایرانی روی این کفپوش جلوه زیباتری پیدا می‌کند و مبلمان چوبی روی آن می‌درخشد. این رنگ فضا را در عین شیک بودن، صمیمی نشان می‌دهد و برای انواع سبک دکوراسیون داخلی مناسب است.

نکات مهم انتخاب رنگ پارکت

در این مطلب چند رنگ پرطرفدار را برای کفپوش خانه‌های کوچک نام بردیم. اما لازم است هنگام انتخاب، این نکات را در نظر داشته باشید تا در آینده پشیمان نشوید.

  • کفپوش‌های روشن هر گونه خراش و آسیب را بیشتر نشان می‌دهند. برای همین باید خوب از آن‌ها مراقبت کنید.
  • رنگ دیوارها و سقف باید با رنگ کفپوش انتخابی شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت فضا شلوغ و نازیبا به نظر می‌رسد.
  • اگر می‌خواهید فضا بزرگتر از اندازه خودش نشان داده شود، بهتر است تایل‌های کفپوش در جهت طولی نصب شوند.
  • در خانه‌های کوچک بهتر است نصب کفپوش مطابق الگوهای عمودی یا افقی انجام شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد.
  • اگر رنگ تیره انتخاب کرده‌اید، دیوارها را رنگ روشن بزنید تا فضا گرفته و تاریک به نظر نرسد.

سخن پایانی

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین مباحث در دکوراسیون داخلی است. توجه به سبک دکوراسیون داخلی و متراژ فضا همیشه نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب رنگ دارد. رنگ پارکت مناسب برای خانه‌های کوچک هم باید به نحوی انتخاب شود که خانه تاریک و گرفته به نظر نرسد و با اجزای دیگر خانه هم‌خوانی داشته باشد. اگر به این سبک مطالب علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب ” جدیدترین کفپوش پذیرایی را تنها با 6 ترفند ساده انتخاب کنید ” مطالعه کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 793

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب و ساده برای دیزاین اتاق خواب کوچک

چالش اصلی در دیزاین اتاق خواب کوچک، ایجاد فضایی کاربردی و در عین حال زیبا و دلنشین است. با…