فرصت خرید آپارتمان در سهروردی، قلب تهران را از دست ندهید

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سهروردی محله‌ای در منطقه 7 تهران است که مجتمع‌های اداری_تجاری زیادی در آن دیده می‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در سهروردی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
خرید آپارتمان در سهروردی

سهروردی یکی از محله‌های اصیل تهران است که خیابان‌های پهن و زیبایی دارد. این محله در منطقه ۷ شهرداری تهران واقع شده و دسترسی خوبی به پل سیدخندان و میدان هفت تیر دارد. امکانات بالا و دسترسی راحت، باعث شده است که متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در سهروردی بالا باشند. در ادامه این مطلب از دلتامگ، با نکات مهمی برای خرید و اجاره آپارتمان در  این محله آشنا می‌شوید.

خرید آپارتمان در تهران

محله سهروردی کجاست؟

خیابان سهروردی شمالی یکی از مشهورترین و شلوغ‌ترین بخش‌های تهران به شمار می‌آید. این خیابان که در گذشته خیابان فرح نام داشت، در منطقه 7 شهرداری تهران واقع شده است. ابتدای خیابان سهروردی از پل سیدخندان آغاز شده و به خیابان بهار شیراز واقع در بخش باغ صبا ختم می‌شود. جالب است بدانید که خیابان سهروردی دارای دو بخش شمالی و جنوبی  است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی در مورد خرید آپارتمان در سهروردی بیشتر آشنا شوید.

خرید آپارتمان در سهروردی

سهروردی شمالی کجاست؟

خیابان سهروردی شمالی در منطقه 7 تهران واقع شده‌ و از محله‌های نیلوفر، شهید قندی، عباس آباد، اندیشه و باغ صبا تشکیل شده. سهروردی شمالی و جنوبی چندان تفاوتی از نظر مکانی ندارند و می‌توان گفت امکانات و دسترسی‌های یکسانی دارند.

سهروردی جنوبی کجاست؟

موقعیت خیابان سهروردی جنوبی بسیار مشابه با سهروردی شمالی است؛ و در نزدیکی جاده قدیم شمیران، خیابان شریعتی و بزرگراه مدرس قرار دارد. خیابان سهروردی جنوبی در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته و تمام خیابان‌های شمالی، شرقی و غربی منتهی به آن توسط دوربین‌های مکانیزه کنترل می‌شوند. خیابان سهروردی شمالی از این قاعده مستثنا بوده و فقط در محدودهٔ طرح زوج و فرد واقع شده‌ است.

نحوه دسترسی به محله

محله سهروردی از سمت شمال به بزرگراه رسالت و پل سیدخندان دسترسی دارد. بزرگراه رسالت، قسمت شرقی و غربی این محله را پوشش می‌دهد. این خیابان از سمت غرب به بزرگراه مدرس ختم می‌شود.

دسترسی به اکثر خیابان‌های مهم از مزیت‌های این محله است و باعث بالا رفتن متقاضیان خرید آپارتمان در این خیابان شده است. به طور کلی دسترسی‌های این محله به این صورت است:

  • از سمت شرق به غرب، به اتوبان رسالت
  • از سمت غرب به شرق، به خیابان جلفا
  • از سمت شمال به جنوب، به خیابان شریعتی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به محله، ایستگاه باغ صبا است. ایستگاه سهروردی و شهید قدوسی در خط ۳ مترو و در محله  قرار گرفته‌اند. همچنین ایستگاه مترو مصلی و شهید مفتح در خط ۱ مترو هم به این محله نزدیک هستند. این امکانات باعث می‌شود که قرار گرفتن در محدوده ترافیک زوج و فرد چندان به چشم نیاید.

مطلب پیشنهادی:  محله ستارخان، محله‌ای جذاب برای سکونت

 امکانات و مراکز درمانی سهروردی

محله سهروردی از امکانات رفاهی و تجاری بسیار زیادی برخوردار است و این امر سبب شده تا بسیاری از ساکنین تهران و شهرهای حومه برای خرید مایحتاج خود اعم از مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانه و غیره به این خیابان بیایند. ازاین‌رو، می‌توان گفت که  این خیابان جزو شلوغ‌ترین بخش‌های منطقه هفت تهران محسوب می‌گردد. اگر متقاضی خرید آپارتمان دراین محله هستید، خوب است که از شرایط این محل مطلع شوید.

محبوب‌ترین کلینیک‌های درمانی  این محله به ترتیب شامل:

  • بیمارستان چشم پزشکی نور ،
  • کلینیک فوق تخصصی چشم‌پزشکی نور ،
  • مرکز جراحی پویا ،
  • رادیولوژی بهرنگ ،
  • کلینیک دامپزشکی رایان می‌باشد.

مراکز تجاری این محله

خوشبختانه صاحبان هر نوع کسب‌وکاری در این خیابان، اقدام به تأسیس فروشگاه نموده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند تمامی مایحتاج خود را از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را در این خیابان تهیه کنند. مرکز خرید اندیشه در میدان پالیزی، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تجاری این محدوده است.

محبوب‌ترین مراکز خرید محله به ترتیب شامل:

  • مجتمع اداری تجاری مرجان
  • مجتمع تجاری فرهنگی بام باغ صبا
  • برج مرجان
  • مجتمع امیر اتابک
  • چراغ موشی هستند.

قیمت خرید آپارتمان در سهروردی

نوسان نرخ خرید مسکن و آپارتمان در تهران باعث شده است که هر روز با رقم‌های متفاوتی مواجه شویم.  در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید آپارتمان در سهروردی از سایت ملکی دلتا ارائه شده است.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

114

2

121,000,000

13,000,000,000

110

25

70,000,000

7,000,000,000

63

15

66,000,000

4,200,000,000

در صورتی که قصد خرید آپارتمان در سهروردی شمالی را دارید، برای اطلاع از قیمت و مشاهده آگهی های بیشتر ملکی به سایت دلتا مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 687

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «سهروردی جنوبی، محله‌ای با بافت تجاری» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

شهر اصفهان را بیشتر بشناسید + جدیدترین قیمت اجاره و خرید آپارتمان

همه شهرهای ایران ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی دارند که برای زندگی و سرمایه‌گذاری مناسب ه…