ارزانترین نرده راه پله برای خانه‌های مدرن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای انتخاب نرده راه پله باید به عملکرد فضا و سبک دکوراسیون داخلی دقت داشته باشیم.
ارزانترین نرده راه پله برای خانه‌های مدرن

راه پله در خانه‌های دوبلکس در مرکز توجه قرار می‌گیرد و تمام اجزای آن به صورت جداگانه به زیبایی محیط می‌افزاید. نرده راه پله این خانه‌ها صرفاً جنبه عملکردی و ایمنی ندارد؛ بلکه بحث زیبایی هم در آن مطرح است. در واقع نرده به صورت عنصری تزئینی، دکوراسیون خانه شما را تکمیل می‌کند. انواع مختلفی از نرده وجود دارد که در ادامه این مقاله از دلتا مگ به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

انواع نرده راه پله را بشناسید

نرده‌ها بسته به نیاز و سبک دکوراسیون داخلی با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شوند. چوب، فلز، شیشه و … متریال‌های شناخته شده‌ای برای ساخت نرده هستند. بر اساس سیک دکوراسیون و نیاز فضا، انتخاب می‌کنید که چه نرده‌ای برای راه پله شما مناسب‌تر است. دقت کنید که تمام اجزای خانه باید با هم در هماهنگی کامل باشند و جزئیاتی مانند نرده هم نباید از چشم بیفتد. در ادامه با انواع نرده از نظر نوع متریال آشنا می‌شوید.

نرده‌های چوبی، انتخابی برای تمام سبک‌ها

چوب متریالی برش‌پذیر و زیبا است. نرده راه پله چوبی از گذشته در ساختمان‌ها کاربرد داشته است. امروزه نرده چوبی المانی لوکس و باارزش محسوب می‌شود و در خانه‌های اشرافی کاربرد دارد. چوب راش و روس در ساخت نرده کاربرد دارد.

نرده چوبی انتخاب خوبی برای پله‌های چوبی و سنگی است. در خانه‌های لوکس با سبک دکوراسیون کلاسیک، انواع نرده‌های منبت‌کاری شده از جنس راش و روس قیمتی خودنمایی می‌کنند. در خانه‌های کوچک می‌توانیم از نرده‌های ارزان و ساده چوبی استفاده کنیم.

نرده راه پله چوبی، انتخابی برای خانه‌های لوکس

نرده‌های استیل، انتخابی زیبا برای خانه‌های مدرن

نرده‌های استیل بسیار محکم و بادوام هستند و انتخابی ایمن و مدرن محسوب می‌شوند. این نرده‌ها برای دکوراسیون خانه‌های مدرن و امروزی انتخاب بسیار مناسبی هستند. استیل زنگ نمی‌زند و آلودگی را به خود جذب نمی‌کند. اما اثر انگشت روی آن می‌ماند. این شاید تنها عیب نرده راه پله استیل باشد.

نرده‌های شیشه‌ای، انتخابی مدرن و جذاب

شیشه متریالی ایده‌آل برای دکوراسیون مدرن است. نرده‌های شیشه‌ای جلوه‌ای شیک و مدرن به دکوراسیون داخلی می‌بخشند. از انواع شیشه سکوریت یا لمینت برای ساخت نرده شیشه‌ای استفاده می‌شود. امنیت این نرده‌ها بر خلاف تصور بالا است. چون نسبت به ضربه بسیار مقاوم هستند و وزن چندان بالایی ندارند. این نرده‌ها اغلب با کابل‌هایی روی راه‌پله نصب می‌شوند.

یراق‌آلات مورد استفاده در نرده شیشه‌ای بهتر است از جنس استیل ضد‌زنگ یا آلومینیوم باشند تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت شوند. نرده‌های شیشه‌ای اغلب به صورت ترکیبی با استیل کار می‌شوند و در دکوراسیون مدرن کاربرد دارند.

نرده‌های آهنی، انتخابی ظریف و زیبا

نرده‌های آهنی از گذشته در راه پله خانه‌ها استفاده می‌شدند. امکان اجرای طرح‌های متنوع فرفورژه با آهن وجود دارد که شاید در حال حاضر چندان به روز نباشد. آهن جزو محکم‌ترین متریال‌های ساختمانی است و از این جهت انتخاب خوبی برای نرده راه پله محسوب می‌شود. تنها عیب نرده آهنی، زنگ زدن آن است که آن هم با مراقبت و دور نگه داشتن از رطوبت، کمتر اتفاق می‌افتد.

مطلب پیشنهادی:  این مدل کمد دیواری، خانه شما را لوکس می‌کند

نرده راه پله آهنی، انتخابی ظریف و زیبا

بهترین نرده برای راه پله چیست؟

انتخاب بهترین نرده راه پله به عوامل زیادی بستگی دارد که در بین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سبک دکوراسیون داخلی
  • سلیقه شما
  • فضای قرارگیری راه پله
  • بودجه شما

تمام اجزای دکوراسیون داخلی منزل باید با هم هماهنگی داشته باشند. اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است، بهتر است سراغ نرده‌های فرفورژه و کار شده نروید. در اینجا نرده‌های شیشه‌ای و استیل انتخاب بهتری هستند. همچنین اگر راه پله در فضای باز قرار گرفته باشد، بهتر است از نرده‌های چوبی یا آهنی استفاده نکنید تا در معرض آفتاب و شرایط نامساعد جوی قرار نگیرند.

قیمت نرده راه پله

قیمت نرده راه پله به متریال و روش اجرای آن بستگی دارد. برای مثال انواع چوب روس و راش قیمت بالایی دارند و برای خانه‌های لوکس به کار می‌روند. اما نرده‌های آهنی و استیل نسبتاً ارزان‌تر هستند و انتخابی مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. انتخاب متریال ارزان و بی‌کیفیت برای عناصر دکوراسیون منزل شاید در ابتدا مقرون به صرفه به نظر برسد، ولی در بلند مدت به دلیل نیاز به تعمیر و تعویض، باری روی دوش شما خواهد بود. بنابراین دقت داشته باشید که هر چیز ارزانی مقرون به صرفه نیست.

قیمت نرده راه پله

سخن پایانی

برای بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل باید به تمام عناصر موجود توجه داشته باشیم. تمام اجزا باید به تنهایی طراحی شده و زیبا به نظر برسند تا در کنار هم فضایی را برای زندگی بسازند. نرده راه پله هم از گذشته جزو عناصر دکوراتیو خانه‌ها بوده است.

بحث دوام و ایمنی هم در طراحی و اجرای نرده اهمیت بسیاری دارد. اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است راه پله را با انواع پوشیده‌تر نرده تکمیل کنید. اگر به این سبک مطالب برای دکوراسیون داخلی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله دکوراسیون منزل شیک و امروزی با سنگ آنتیک را مطالعه کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 777

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…