ساده‌ترین روش تهیه ترشی گوجه و 2 نکته که باید بدانید + ویدئو

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید در هر روز از فصل زمستان بدون ترس از مریض شدن ترشی مصرف کنید؛ سالاد ترشی زمستان را حتما درست کرده و امتحان کنید.

ترشی گوجه یا ترشی مشهدی جزو آن دسته از ترشی‌هایی است که با یکبار امتحان کردن آن دوست دارید همیشه در کنار غذا یک کاسه از این نوع ترشی داشته باشید؛ این ترشی در مقایسه با ترشی‌های دیگر پرخاصیت بوده به دلیل آنکه سرکه به مقدار بسیار کمی در آن استفاده می‌شود؛ طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی بسیار ساده است و هرکس با توجه به شهر و سلیقه خود می‌تواند رسپی آن را تغییر دهد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترشی مشهدی اصل را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه

برای تهیه این ترشی خوشمزه به 400 گرم هویج، 300 گرم کرفس، 1 کیلوگرم گل کلم، 4 کیلو گوجه پوست گرفته شده، 100 گرم برگ کرفس، 2 لیوان سرکه سفید، 6 عدد موسیر، 6 عدد سیر، 3 عدد فلفل تند و ادویه کاری، نمک، ترخون، ریحان به میزان 1 قاشق غذاخوری نیاز داریم.

طرز تهیه ترشی گوجه

طرز تهیه ترشی مشهدی

این ترشی به سالاد ترشی مشهدی معروف است و انتخاب سبزی ترشی برای آن اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که بیشتر عطر و بوی ترشی ما را تامین می‌کند؛ در این ترشی از ترخون و ریحان خشک به همراه برگ کرفس خرد شده استفاده می‌شود که مراحل آن به صورت زیر است.

مرحله اول تهیه ترشی گوجه

در ابتدا تمام مواد را مانند ویدئو به صورت خیلی ریز خرد کنید خصوصا فلفل را که در هنگام استفاده تندی آن را زیاد حس نکنید؛ سپس مواد را به مدت 4 الی پنج ساعت در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود و آبی روی آن باقی نماند؛ برای طعم بهتر ترشی بهتر است که گوجه را پوست بگیرید و بعد پوره کنید؛ اما در صورتی که وقت کافی ندارید، می‌توانید از رب گوجه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  لاغری سریع با این روش طرز تهیه برنج

مرحله دوم

بعد از پوست گرفته گوجه آن را به کمک غذاساز یا گوشت‌کوب برقی به خوبی له کنید و بعد درون قابلمه ریخته و اجازه دهید آب اضافه آن تبخیر شود؛ وقتی که یک سوم آب گوجه تبخیر شد و غلظت آن به میزان مناسبی رسید، سبزیجات معطر که شامل یک قاشق نعنا، ترخون و ریحان است را به رب اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم تهیه ترشی گوجه

بعد از اضافه کردن سبزیجات، یک قاشق مرباخوری ادویه کاری و دو لیوان سرکه را به آن اضافه کنید؛ اگر دوست دارید ترشی شما طعم ترش‌تری داشته باشد می‌توانید مقدار سرکه را افزایش دهید.

طرز تهیه ترشی گوجه

مرحله پایانی طرز تهیه ترشی گوجه مشهدی

بعد از اضافه کردن مواد گفته شده تا رب کمی داغ است باقی مواد که شامل سیر، فلفل، کلم سفید، سبزی، هویج و کرفس است را اضافه می‌کنیم؛ در مرحله آخر گل کلم و نمک را اضافه کنید که برای این مقدار مواد، 5 قاشق نمک کافی است. اگر به طرز تهیه ترشی‌های متنوع علاقه دارید، طرز تهیه ترشی تربچه را در این مطلب مطالعه کنید.

نکات مهم تهیه ترشی مشهدی

  • ترشی مشهدی با گوجه طعم بسیار بهتری دارد، اما اگر شرایط لازم را ندارید می‌توانید برای این مقدار دو قوطی رب را با آب مخلوط کنید و بعد از رقیق شدن روی شعله گاز بگذارید.
  • ترشی را بعد از آماده کردن و خنک شدن حتما در یخچال نگهداری کنید در غیر این صورت کپک می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…