لاغری سریع با این روش طرز تهیه برنج

1
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خوردن برنج علاقه دارید و به دلیل رژیم غذایی از خوردن آن منصرف شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه برنج

بسیاری از ما بر این باوریم که خوردن برنج در دورانی که تصمیم به گرفتن رژیم غذایی داریم بسیار اشتباه است و می‌تواند ما را چاق کند؛ اما تا حدودی این باور اشتباه است چرا که طرز تهیه برنج بسیار مهم است و در صورتی که به درستی پخته شود، می‌تواند به برنامه رژیمی ما نیز بسیار کمک کند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه برنج رژیمی را به شما آموزش دهیم اینگونه می‌توانید در زمان‌هایی که رژیم هستید هم برنج استفاده کنید.

فواید برنج برای بدن

برنج غنی از کربوهیدرات است که می‌تواند انرژی روزانه بدن را تامین کند؛ علاوه بر آن وجود آهن، سلنیوم، منیزیم و ویتامین‌های گروه B و خواص سبوس برنج باعث می‌شود عملکرد دستگاه گوارش بهبود ببخشد و مشکلات آن را تا حد زیادی کاهش دهد؛ بنابراین با توجه به اینکه برنج یک منبع غنی فیبر شناخته می‌شود، می‌تواند به کنترل وزن شما کمک کند؛ در نتیجه تا مدت زمانی که در رژیم هستید به هیچ وجه برنج را از برنامه غذایی خود قطع نکنید؛ به همین منظور در ادامه چند مدل طرز تهیه برنج را به شما آموزش می‌دهیم تا با تهیه آن بتوانید لاغر شوید.

طرز تهیه برنج

انواع روش‌های تهیه برنج رژیمی

با این روش طرز تهیه برنج ساده می‌تواند در کنار لذت بردن از خوردن برج لاغر شوید و در کنار آن به برنامه غذایی خود نیز تنوع ببخشید.

مخلوط سبزیجات با برنج

تهیه برنج و سبزیجات یک غذای بسیار مقوی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ برای تهیه این مدل برنج به 1 پیمانه لوبیا چیتی، 1/5 پیمانه برنج، 1 پیمانه سبزیجات خام که شامل( هویج، لوبیا سبز، کلم، بروکلی و فلفل دلمه‌ای)، 2 حبه سیر، 3 قاشق روغن زیتون و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، نمک و دارچین نیاز دارید.

طرز تهیه پلو مخلوط سبزیجات

در ابتدا برای تهیه این پلو مخلوط سبزیجات گفته شده را در ابعاد بسیار کوچک خرد کنید؛ هرچه ابعاد سبزیجات شما کوچک‌تر باشد ظاهر برنج زیباتر است و طعم بهتری دارد؛ سپس در تابه مقداری روغن بریزید و یک پیاز را به صورت نگینی خرد کرده به آن اضافه کنید.

وقتی که پیاز کمی طلایی شد، سبزیجات را به آن اضافه و تفت دهید؛ در این فاصله که سبزیجات نرم می‌شوند در یک قابلمه مناسب مقداری آب و نمک ریخته روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش آید و بعد برنج را به آن اضافه کنید؛ بعد از گذشت 30 دقیقه برنج را آبکش کرده و به مخلوط سبزیجات اضافه کنید؛ در این طرز تهیه برنج توجه داشته باشید که اگر نمی‌خواهید رنگ برنج زرد شود، می‌تواند زردچوبه را حذف کنید؛ بعد از آنکه برنج را با سبزیجات مخلوط کردید، در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا پخته شود سپس نوش‌جان کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه سس مایونز بدون تخم‌ مرغ در ۵ دقیقه
طرز تهیه برنج

طرز تهیه برنج مخلوط با گوشت یا مرغ

این مدل پلو مخلوط جزو یکی از خوشمزه‌ترین طرز تهیه برنج رژیمی است که برای تهیه آن به 1 عدد سینه مرغ، 1 عدد پیاز، 2 پیمانه برنح، 2 قاشق روغن زیتون، سبزیجات به دلخواه که می‌توانید از هویج، ذرت و فلفل استفاده کنید نیازمندیم؛ برای تهیه این پلو خوشمزه در ابتدا مرغ را به همراه پیاز و ادویه در آب بریزید تا پخته شود و بو.ی زهم مرغ از بین برود.

سپس برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید؛ در یک ماهیتابه مقداری پیاز را خرد کرده و بعد از سبک شدن سبزیجات را به آن اضافه کنید؛ بعد از نرم شدن تقریبی سبزیجات، مرغ پخته شده را به صورت مکعبی خرد کرده و به آن اضافه کنید؛ بعد از ترکیب شدن مرغ، برنج آبکش شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا به طور کامل پخته شود؛ در تهیه این برنج توجه داشته باشید که مرغ به طور کامل پخته نشود چرا که مجدد همراه با برنج پخته می‌شود. اگر به طرز تهیه پلوهای مخلوط کم کالری علاقه دارید، طرز تهیه پلو با قارچ را در این مطلب مطالعه کنید.

طرز تهیه برنج

نکات مهم هنگام تهیه برنج رژیمی

  • سعی کنید برنج را بخارپز کنید، چرا که روغن‌های گیاهی و یا حیوانی در آن حذف می‌شود.
  • در دوران رژیم به علت کاهش فشار، خون هنگام پخت برنج بهتر است که به آن زیره اضافه کنید تا علاوه بر طعم بهتر غذا به کنترل فشار خون هم کمک کند.
  • در صورتی که دوست دارید از روغن در برنج اضافه کنید، بهترین روغن نارگیل است؛ چرا که نارگیل باعث مقاومت میزان نشاسته و کاهش میزان کالری غذای شما می شود.
  • میخک حاوی آنتی اکسیدن بسیاری است و به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند؛ بنابراین اضافه کردن آن حین پختن برنج می‌تواند بسیار سودمند باشد.

یک نظر

  1. پروین حکیمی

    6 مهر 1402 در 0:06 ق.ظ

    دانستنی و عالی. ممنون.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …