با تهیه ترشی تربچه در مهمانی‌های خود خاص بدرخشید + ویدئو

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از طعم ترشی‌های تکراری خسته شده‌اید، با تهیه این ترشی خاص، به سفره غذایی خود رنگ ببخشید.

چنانچه قصد دارید یک مهمانی با شکوه برگزار کنید و می‌خواهید در این مهمانی مانند کدبانویی خاص بدرخشید، لازم است از دسر و ترشی‌های خاص استفاده کنید؛ در صورتی که در خانه ترشی‌های متنوع ندارید، جای نگرانی نیست؛ چرا که امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه ترشی را به شما آموزش دهیم که در مدت زمان دو روز رسیده و می‌توانید از آن لذت ببرید؛ ترشی تربچه جزو آن دسته از ترشی‌هایی است که افراد کمی آن را درست کردن، در صورتی در کنار ظاهر بسیار زیبا و هیجان انگیز، سرشار از مواد مغذی برای بدن است؛ برای مشاهده طرز تهیه ترشی تربچه قرمز، با ما همراه باشید.

خواص ترشی تربچه

اصل ترشی تربچه برای کشور کره است و به عنوان یک دسر اصلی در کنار غذاهای خود از آن استفاده می‌کنند؛ تربچه برای بدن بسیار مفید است که در ادامه به مهم‌ترین فواید آن اشاره خواهیم کرد:

هواص ترشی تربچه

تقویت سیستم ایمنی بدن با تربچه

با توجه به اینکه تربچه در دسته سبزیجات چلیپایی قرار می‌گیرد، در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند و از سرطان جلوگیری می‌کند؛ چرا که تربچه حاوی چندین نوع ایزوتیوسیانات است و می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی مخصوصا سرطان سینه شود.

کاهش وزن با تربچه

کاهش وزن و دست یافتن به وزن ایده‌آل جزو دغدغه‌های بسیاری از ما است؛ معمولا برای کاهش وزن لازم است که از خوردن خوراکی‌های خوشمزه خودداری کنیم؛ اما ترشی‌تربچه جزو آن دسته از خوراکی‌های خوشمزه است که سرشار از فیبر است و اشتهای شما را تا حد زیادی کنترل می‌کند.

خواص ترشی تربچه برای کاهش وزن

تقویت پوست و مو با خوردن تربچه

زندگی امروزی بسیاری از ما تقریبا با استرس آمیخته شده و همین عامل باعث می‌شود که پوست شما شادابی خود را از دست دهد و  همچنین ریزش مو داشته باتشید؛ با توجه به اینکه حدود 95 درصد از حجم تربچه را آب تشکیل داده است؛ به شما کمک می‌کند تا پوست خود را هیدراته و انعطاف‌پذیر نگه دارید. علاوه بر آن ویتامین  C موجود در تربچه همچنین به حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کنند و روند پیری را کند می‌‎‌کند.

مطلب پیشنهادی:  این دختر لوس شمالی شهرت جهانی دارد

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه

  • تربچه 1/5 کیلو
  • شکر
  • نمک
  • سیر یک بوته
  • برگ بو
  • گلپر
  • فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

آموزش ترشی تربچه

درست کردن این ترشی بسیار ساده است و در زمان کوتاهی آماده می‌شود:

مرحله اول

در ابتدا تربچه‌ها را شسته و به خوبی خشک کنید؛ سپس با استفاده از چاقو تیز آن‌ها را به صورت حلقه‌ای یا نواری برش بزنید. سعی کنید از تربچه‌های کوچک استفاده کنید تا در نهایت ترشی شما بسیار زیبا شود.

مرحله دوم

در این مرحله تربچه‌ها را برش زده و سرو ته آن را جدا کنید؛ در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که ترب‌ها نباید بعد از خورد شدن در معرض هوا قرار بگیرند چرا که به سرعت سیاه شده و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند.

مرحله سوم

ابتدا در هر شیشه سه حبه سیر خرده شده ریخته تا عطر آن‌ها زودتر درون ترشی پخش شود. سپس برای ر شیشه نصف قاشق فلفل سیاه و دو عدد برگ بو ریخته تا بوی تربچه را از بین ببرد.

مرحله پایانی

ترب‌های خرد شده را به صورت فشرده درون شیشه بریزید تا هوایی بین آن‌ها وجود نداشته باشد؛ بعد از پر شدن شیشه‌ها روی آن یک حبه سیر، یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق غذاخوری نمک بریزید؛ توجه داشته باشید که میزان نمک باید بیشتر باشد. در نهایت با گذشت 4 روز ترشی آماده است اما برای طعم بهتر آن لازم است حدود ده روز صبر کنید تا ترشی به خوبی برسد. اگر به طرز تهیه ترشی‌های مختلف علاقه دارید، طرز تهیه ترشی بامیه را در این مطلب مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    9 مهر 1402 در 9:19 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…