با چند ترفند طلایی خانه داری باسلیقه‌ترین فرد فامیل باشید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترفندهای خانه داری به شما کمک می‌کنند تا همیشه با داشتن خانه‌ای مرتب و زیبا در میان خانم‌ها بدرخشید؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرفتیم تا 4 ترفندطلایی خانه داری را به شما آموزش دهیم.
ترفند طلایی خانه داری

ترفند طلایی خانه داری به شما کمک می‌کند تا خانه‌ای تمیز، مرتب و خوشبو داشته باشید. با استفاده از این ترفندها شما می‌توانید تمامی مشکلات مربوط به آشپزخانه و یا خانه را حل کنید. آماده‌اید تا چند ترفند طلایی برای خانه‌داری را به شما بگوییم؟ تا پایان این مطلب همراه دلتا مگ بمانید.

ضدعفونی کردن و خوشبو کردن یخچال

معمولا تمامی افراد با مشکل بوی بد یخچال دست به یقه هستند! بوی ناشی از مواد باقی مانده در یخچال با تمیز کردن سطحی و ساده آن از بین نمی‌رود و برای از بین بردن آن باید از ترفند طلایی خانه داری استفاده کنید. در ادامه این بخش تهیه یک اسپری خوشبو کننده و ضدعفونی کننده یخچال را آموزش می‌دهیم.

برای تهیه این اسپری باید دو لیوان پر از آب ولرم را با دو قاشق سوپ خوری وانیل، دو قاشق سوپ خوری جوش شیرین و همین مقدار مایع ظرفشویی مخلوط کنید و آن را داخل یک ظرف اسپری بریزید. پس از اینکه این محلول اعجاب انگیز را درون یخچال اسپری کنید متوجه می‌شوید که بوی یخچال کاملا از بین می‌رود.

ترفند طلایی خانه داری

شستن ظرف مخلوط کن یا خردکن

معمولا شستن این ظروف به دلیل وجود تیغه سخت است. حتی گاهی هم ممکن است متوجه شوید حین شستشو این ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند و مقداری مواد غذایی داخل شیارهای آن باقی می‌ماند. شما می‌توانید با ترفند طلایی خانه داری زیر این ظروف را به راحتی تمیز کنید:

داخل پارچ مخلوط کن یا ظرف خرد کن مقداری آب بریزید و یک قاشق هم به آن ریکا اضافه کنید. حالا پارچ را روی دستگاه بگذارید و درب آن را هم ببندید. با روشن کردن دستگاه، آب و ریکا به دیواره ظرف برخورد می‌کند و متوجه می‌شوید که با این کار ظرف به راحتی شسته خواهد شد.

ترفند طلایی خانه داری برای پاک کردن آینه و شیشه

حتما متوجه شده‌اید که پاک کردن شیشه و آینه چقدر سخت است! هرکاری کنید لکه‌ها بازهم روی آینه و شیشه خودنمایی می‌کنند و یا گاهی رد دستمال روی آن باقی می‌ماند. استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌های صنعتی هم معمولا کارساز نیستند و رد آن روی شیشه باقی می‌ماند. در این حالت بهتر است از چای استفاده نمایید و شیشه و آینه را با یک دستمال مخصوص شیشه و چای تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ نکته برای انتخاب جاکفشی مدرن که باید بدانید

حتی می‌توانید ظرف شیشه پاک‌کن را تا نصفه خالی کنید و نصف دیگر آن را با آب سرد پر کنید و شیشه را به خوبی تکان دهید تا محلول و آب به خوبی با هم مخلوط شوند. با این ترفند طلایی خانه داری غلظت شیشه پاک‌کن کم می‌شود و روی آینه و شیشه لکه نمی‌افتد.

ترفند طلایی خانه داری

ترفند پاک کردن خطوط ماژیک و مداد رنگی از روی دیوار

مقداری از اسپری مو یا تافت را روی خطوط ماژیک و مداد رنگی اسپری کنید. این محلول‌ها معمولاً قابلیت حل کردن رنگ را دارند. با استفاده از یک اسکاچ نرم یا پارچه، روی خطوط را بکشید و با حرکات دایره‌ای، رنگ را از روی در پاک کنید. با این روش، خطوط ماژیک و مداد رنگی باید به راحتی پاک شوند. همچنین، قبل از استفاده از هر گونه مواد پاک کننده، بهتر است روی یک نقطه غیر قابل مشاهده از دیوار تست کنید تا از هرگونه آسیب به رنگ دیوار جلوگیری شود. گفتنی است که برای خوشبو کردن آشپزخانه هم، در دلتامگ راهکارهایی را ارائه داده‌ایم. اگر به این نوع مطالب علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را هم از دست ندهید.

سخن آخر

ترفندهای خانه داری به شما کمک می‌کنند تا همیشه با داشتن خانه‌ای مرتب و زیبا در میان خانم‌ها بدرخشید؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتا مگ 4 ترفندطلایی خانه داری را به شما یاد دادیم. البته اگر شما عزیزان هم نکته‌ای می‌شناسید خوشحال می‌شویم تا آن را با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

تعداد کلمات مطلب: 617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل چیدمان اتاق خواب پسرانه

روحیات دخترانه و پسرانه ممکن است در برخی جوانب متفاوت باشند و این تفاوت‌ها می‌تواند در نحو…