با بهترین اسکراب برای پوست خشک آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معمولا پوست‌هایی که کم آب و خشک هستند، احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. بنابراین استفاده از یک روتین پوستی مناسب در این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
اسکراب برای پوست خشک

آشنایی با اسکراب برای پوست خشک به شما کمک می‌کند بدانید چه چیزهایی مناسب پوست شما است و از محصولات اشتباه استفاده نکنید. همراه دلتامگ باشید تا با هم اسکراب‌های مناسب پوست خشک را بشناسیم.

پوست خشک چه نوع پوستی است؟

پوست خشک پوستی است که سبوم و چربی کمتری نسبت به پوست نرمال دارد به همین دلیل چربی لازم برای حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی را ندارد.

زمانی که سطح پوست دچار آسیب شده و در واقع خشک شود، این امر باعث ایجاد ترک‌های پوستی و همچنین کدرشدن پوست شما می‌شود. در این حالت فرد احساس کشیدگی در پوستش دارد و در برخی موارد ممکن است لکه‌های پوستی، خارش و قرمزی نیز مشاهده شود؛ بنابراین در این مرحله استفاده از اسکراب برای پوست خشک لازم است.

پوست خشک

آیا پوست‌های خشک می‌توانند از اسکراب استفاده کنند؟

یکی از توصیه‌های مهمی که پزشکان و متخصصان پوست به افراد می‌کنند، استفاده از اسکراب در روتین پوستی است. زیرا پوست به طور طبیعی هر 30 روز یک‌بار با ازبین‌بردن سلول‌های کرده، شرایط را برای سلول‌ها مرده مهیا می‌کند.

گاهی این سلول‌های مرده کامل از بین نمی‌روند و این موضوع باعث پوسته‌پوسته شدن، تکه‌تکه‌شدن پوست و همچنین بسته‌شدن منافذ باز پوست می‌شوند. لایه‌برداری با استفاده از یک اسکراب مناسب باعث از بین رفت سلول‌های مرده و بازسازی پوست صورت و بدن می‌شود. در این زمان پوست اکسیژن‌رسانی شده و برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌شود

بهترین اسکراب برای پوست خشک

ازآنجایی‌که درمان خشکی پوست یکی از دغدغه‌های افراد به‌خصوص خانم‌هاست در ادامه چند اسکراب طبیعی برای پوست خشک را به شما آموزش می‌دهیم.

اسکراب برای پوست خشک با ماسک قهوه

همه افراد با خواص قهوه برای پوست آشنا هستند. قهوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدانی که دارد تأثیر زیادی در پاک‌سازی پوست و رفع التهابات پوستی دارند. اسید کافئین موجود در پودر قهوه باخاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند به درمان زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست کمک کند.

همچنین قهوه پوست را نرم کرده و باعث برگرداندن رطوبت به سطح پوست می‌شود. برای تهیه اسکراب قهوه مراحل زیر را طی کنید:

مطلب پیشنهادی:  ست کردن مانتوی عید با کفش مناسب

۲ قاشق غذاخوری قهوه، ۳ قاشق غذاخوری شیر، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست‌آمده را روی صورتتان پخش کنید. به مدت نیم ساعت صبر کنید و در نهایت، با استفاده از آب ولرم، ماسک را از روی صورتتان شست‌وشو دهید.

اسکراب عسل و جوی دوسر

این ماسک لایه‌بردار یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست خشک است. همچنین این ماسک علاوه بر لایه‌برداری به‌عنوان یک ماسک ضد پیری نیز استفاده می‌شود. جوی دو سر باعث ازبین‌بردن لایه مرده سلولی سطح پوست شده و عسل نیز رنگ پوست را روشن می‌کند. این ترکیب زیبایی خاصی را به پوست شما می‌دهد. ترکیبی از دانه‌های جو، عسل و ماست می‌تواند به‌راحتی زبری پوست را برطرف کند و درعین‌حال آبرسانی مناسبی برای پوست صورت باشد.

برای تهیه این اسکراب برای پوست خشک کافی است ۲ قاشق مرباخوری جوی میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. ماسک را روی پوستتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد آن بشویید.

اسکراب برای پوست خشک با نمک دریایی

اسکراب برای پوست خشک با نمک دریایی

نمک دریایی علاوه بر خواصی که برای سلامتی بدن دارد، می‌تواند به داشتن پوستی زیبا نیز کمک کند. این نمک سرشار از مواد معدنی مناسب برای تغذیه پوست است و باعث جوان‌سازی می‌شود.

همچنین این اسکراب برای پوست خشک باعث رشد و تحریک سلول‌های جدید شده و باعث حفظ رطوبت در پوست می‌شود. برای تهیه این اسکراب دستورالعمل زیر را دنبال کنید. برای تهیه این اسکراب دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مقداری از این نمک را با هر نوع روغن و اسانسی که در دسترس دارید (متناسب با جنس پوستتان) ترکیب کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

برای از بین بردن جای جوش به دکتر مراجعه نکنید

همه افراد قطعا این موضوع مهم را به خوبی می‌دانند که برای از بین بردن جای جوش به طور همزمان…