قرص منیزیم چه تاثیری روی تناسب اندام دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرص منیزیم تاثیر بسیار زیادی روی لاغری در بدن می‌گذارد اما نباید به آن به عنوان یک قرص لاغری نگاه کنید.
قرص منیزیم برای لاغری

قرص منیزیم می‌تواند برای تولید انرژی در بدن و حتی لاغری استفاده شود. بدن به این عنصر برای انجام واکنش‌های شیمیایی نیاز دارد و به همین دلیل تامین روزانه آن در تغذیه شما خیلی مهم است. منیزیم برای تامین سلامت قلب و بهبود انقباضات آن هم ضروری است و باعث می‌شود عملکرد قلب شما از ریتم طبیعی خارج نشود. اما آیا می‌دانستید کمبود منیزیم ممکن است در روند لاغری شما تاثبر منفی بگذارد؟ در ادامه این مطلب از دلتا مگ، می‌خواهیم تاثیر قرص منیزیم در لاغری را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه شوید.

تاثیر منیزیم برای کمک به لاغری

با توجه به دلایلی که در ادامه به طور مفصل خواهیم گفت، قرص منیزیم می‌تواند به روند لاغری شما کمک زیادی کند. البته منظور ما این نیست که از این قرص به عنوان قرص لاغری استفاده کنید؛ بلکه منظور ما این است که استفاده از منیزیم به اندازه نیاز بدن تاثیر مثبتی دارد. حال در ادامه این دلایل را می‌گوییم:

تنظیم قند خون با منیزیم

قرص منیزیم قند خون را تنظیم می‌کند و به ترشح به موقع انسولین در بدن کمک می‌کند. در نتیجه این قرص به افراد دارای بیماری دیابت که اضافه وزن دارند کمک می‌کند با پایین آوردن قند خون خود اشتهای خود را کنترل کنند و در نتیجه لاغر شوند. قند خون بالا باعث می‌شود که اشتها به طرز غیر قابل کنترلی بالا رود و همین امر هم دیابت را بدتر می‌کند و هم فرد دچار اضافه وزن می‌شود.

با توجه به مطالعات پزشکان و دانشمندان که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، دریافت منیزیم می‌تواند سطح قند خون افرادی که به انسولین مقاومت دارند را هم پایین بیاورد.

حتی منیزیم نفخ شکم را هم کم می‌کند و محققان به همین دلیل پیشنهاد کردند که این قرص برای سندرم پیش از قاعدگی هم مصرف شود.

کاهش استرس با قرص منیزیم

قرص منیزیم استرس را در بدن کاهش می دهد. کاهش استرس هم منجر می‌شود خواب کیفیت بیشتری داشته باشد و دیگر کمبود خواب نداشته باشید. خواب کافی و مناسب هم در لاغری تاثیر خوبی دارد.

مطلب پیشنهادی:  عوارض کولر برای بدن انسان وتاثیر آن بر سلامتی

در ضمن کاهش استرس پرخوری عصبی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل منیزیم می‌تواند شما را لاغر کند!

قرص منیزیم برای لاغری

افزایش انرژی

اگر ورزشکار هستید و علاقمندید که با ورزش لاغر شوید، باید الکترولیت‌های لازم را برای سلول‌های بدن خود فراهم کنید. منیزیم، کلسیم، نمک و پتاسیم، فسفات پنج الکترولیت مهم بدن هستند که منیزیم میان آن‌ها برای تولید کوآنزیم و تامین انرژی سلول‌ها مهم است. در واقع قرص منیزیم باتری سلول‌های بدن شما است و کمک می‌کند که انرژی حاصل از غذایی که خورده‌اید در بدن شما مصرف شود. اگر به دنبال یک رژیم لاغری متفاوت هستید رژیم فستینگ را بخوانید.

رفع درد و خستگی بعد از تمرین ورزشی

در زمانی که شما ورزش می‌کنید بدن منیزیم زیادی را مصرف می‌کند. قرص منیزیم بعد از ورزش باعث می‌شود که اسید لاکتیک در غضلات تجمع کمتری داشته باشد و درد و خستگی عضلات شما هم کاهش پیدا کند. همچنین منیزیم اثر تمرین را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود سریع‌تر به تناسب اندام برسید.

عوارض مصرف منیزیم

اگر قرص منیزیم را زیادتر از حد مجاز خود استفاده کنید عوارض خیلی بدی خواهد داشت که شامل موارد زیر است:

  • ضعف عضلات بدن
  • فشارخون پایین
  • خواب آلودگی
  • تشنه شدن زیاد
  • تنفس نامنظم
  • از دست دادن اشتها
  • ضربان قلب نامنظم

اگر هر کدام از این علائم را بعد از مصرف منیزیم مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما عزیزان مشکلی ایجاد نشود.

قرص منیزیم برای لاغری

سخن آخر

در این نوشتار تاثیر قرص منیزیم در کاهش وزن را بررسی کردیم. به این نکته توجه کنید که هیچگاه این قرص را بیشتر از حد مجاز توصیه شده مصرف نکنید و فقط اگر کمبود منیزیم در بدن دارید این قرص را خریداری نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …