7 ایده ایجاد سبک روستایی در طراحی داخلی

0
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سبک روستایی در طراحی داخلی یکی از بهترین سبک‌های دکوراسیون در دنیا محسوب می‌شود که با چند وسیله ارزان و در دسترس می‌توان این سبک را ایجاد کرد و خانه‌ای با آرامش روستا داشت.
سبک روستایی در طراحی داخلی

آیا دوست دارید بعد از یک روز کاری شلوغ در خانه‌ای با آرامش روستا استراحت کنید؟  سبک روستایی در طراحی داخلی یا  دکوراسیون روستیک می‌تواند خانه شما را به یک خلوتگاه روستایی و دنج تبدیل کند. این سبک از دکوراسیون در عین سادگی جذابیت بسیار زیادی دارد و فقط با استفاده از چند المان ساده حس و حال منزل شما را ازاین‌رو به آن رو می‌کند. اگر می‌خواهید این حس را در خانه خود ایجاد کنید تا پایان این مطلب همراه ما بمانید تا به شما 7 ایده جذاب برای ایجاد سبک روستیک در دکوراسیون داخلی بدهیم.

ایجاد جلوه روستایی در خانه یک کار منحصربه‌فرد در علم طراحی داخلی است و به همین دلیل این سبک طرف‌داران بسیار زیادی دارد. برای ایجاد سبک دکوراسیون روستیک شما فقط به چند قطعه ساده و در دسترس نیاز خواهید داشت؛ بنابراین اگر به این سبک علاقه‌مند هستید، برای چه معطلید؟

ایده اول: پوشاندن دیوار با تخته‌های چوبی

به‌راحتی می‌توانید دیوار را با تخته‌های چوبی صاف بپوشانید تا خانه شما شبیه به یک‌خانه روستایی چوبی شود. این کار دردسترس‌ترین ایده برای اجرای سبک روستایی در طراحی داخلی است. اگر دلتان بخواهد می‌توانید این تخته‌های چوبی را به رنگ سفید رنگ‌آمیزی کنید تا دکوراسیون شما کمی هم مینیمال به نظر برسد.

سبک روستایی در طراحی داخلی با دیوارپوش چوبی

ایده دوم ایجاد سبک روستایی در طراحی داخلی: میزناهارخوری چوبی

یک میزناهارخوری چوبی که دقیقاً خطوط تنه درخت را روی خود داشته باشد می‌تواند زیباترین قطعه در یک‌خانه روستایی باشد. در اجرای این سبک هرچقدر بیشتر از طبیعت استفاده کنید، آرامش بیشتری را در آن ایجاد کرده‌اید. حتی میز چوبی که آن را به رنگ سفید هم رنگ زده باشید زیبایی طبیعت و آرامش روستا را به همراه خود دارد.

سبک روستایی در طراحی داخلی با میز ناهار خوری چوبی

ایده سوم: استفاده از یک دبه شیر در دکوراسیون

منظور ما از دبه شیر، دبه‌های شیر روستایی است که بعد از دوشیدن شیر گاو از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یک دبه شیر را به رنگ سفید درآورید و آن را به‌عنوان یک المان تزیینی در منزل استفاده کنید. می‌توان از این دبه شیر به‌عنوان پایه یک میز کوچک قهوه‌خوری هم استفاده کرد.

سبک روستایی در طراحی داخلی با دبه شیر

ایده چهارم: استفاده از صنایع‌دستی سبک روستایی در طراحی داخلی

ایران کشور هنر و صنایع‌دستی است. می‌توانید از گلدان‌های فیروزه‌ای میناکاری شده، صنایع‌دستی خاتم‌کاری، حصیرها و غیره در دکوراسیون به سبک روستیک استفاده کنید.

دیوار آویز منگوله‌ای پشمی

این آویزهای زیبا به‌راحتی با دست بافته می‌شوند و می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشند.

استفاده از گلیم به‌عنوان تابلو در دکوراسیون روستایی

برای ایجاد سبک روستایی زیبا در خانه استفاده از گلیم کنار المان‌های چوبی بهترین راه است. هرچند این موضوع کاملاً به سلیقه فردی شما بستگی دارد. شما می‌توانید هم خود گلیم را به دیوار آویزان کنید و هم از تابلو گلیم فرش استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:  این مدل پرده‌ها همیشه زیبا هستند

سبک روستایی در طراحی داخلی با صنایع دستی

ایده پنجم: استفاده از وسایل روستایی کهنه چوبی

این ایده نیز برای ایجاد حس و حال روستایی عالی است. استفاده از یک بوفه قدیمی چوبی با رنگ مات، مبل‌هایی با تم مات و کدر و غیره می‌توانند بوی چوب و حس و حال روستا را در خانه تداعی کنند و یک سبک روستایی در طراحی داخلی به شما هدیه بدهند.

ایده ششم: ایجاد قفسه‌های چوبی روی دیوار

برای اجرای این ایده تنها به چندتخته چوب مقاوم احتیاج دارید. بهتر است این تخته چوب‌ها چندتکه الوار و یا تخته چوب طبیعی باشند و از نئوپان و ام‌دی‌اف استفاده نکنید. کافی است این چوب‌ها را با بست به دیوار متصل کنید و چند کتاب و گلدان کوچک روی آن بگذارید. مطمئناً ذوق و قریحه شما تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی دکوراسیون روستیک شما خواهد داشت.

سبک روستایی در طراحی داخلی با شلف چوبی

ایده هفتم: استفاده از لوله گاز و فلنج

شاید اجرای این ایده در ایجاد سبک روستایی در طراحی داخلی برایتان عجیب باشد. اما این ایده یکی از ایده‌های محبوب و قابل‌اجرا است که می‌تواند حس و حال روستا را به خانه شما هدیه دهد. می‌توانید از لوله‌های گاز و فلنج‌ها برای ساخت شلف‌های دیواری چوبی استفاده کنید.

نکات مهم در اجرای سبک روستایی در طراحی داخلی

دکوراسیون روستایی و روستیک در طراحی داخلی به معنای ایجاد حس و حال روستا در خانه‌های شهری است؛ به همین دلیل در هنگام اجرای این دکوراسیون توصیه می‌کنیم:

  • از ساده‌ترین وسایل استفاده کنید و اصلاً سخت نگیرید.
  • در اجرای دکوراسیون از وسایل بیش از حد بزرگ استفاده نکنید.
  • اگر دکوراسیون به سبک روستیک را انتخاب کردید، همیشه خانه را مرتب نگهدارید؛ زیرا کمی به‌هم‌ریختگی وسایل خانه را بیش از حد شلوغ و شلخته نشان می‌دهد.
  • تصور نکنید حالا که سبک روستایی در طراحی داخلی را انتخاب کرده‌اید نمی‌توانید از فنّاوری استفاده کنید. این سبک تنها یک سبک روستایی است نه یک سبک قدیمی! می‌توانید از تمام فنّاوری‌های روز در خانه بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

سبک روستایی در طراحی داخلی یک سبک منحصربه‌فرد است که حاصل انجام آن، خانه‌ای دنج با آرامش روستا در دل هیاهوی زندگی شهری خواهد بود. در این نوشتار از مجله دلتا، ۷ ایده جذاب برای ایجاد سبک دکوراسیون روستیک در خانه معرفی کردیم که می‌توانید تمام آن‌ها را با هم و با ابتکار خودتان ترکیب کنید و یا فقط از آن‌ها ایده بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…