سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرمانشاه یکی از شهرهای بسیار کهن و زیبا در غرب ایران است که جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران دارد. با سفر به کرمانشاه می‌توانید سفری خاطره‌انگیز در آخرین روزهای تابستان برای خود داشته باشید.
سفر به کرمانشاه در یک روز

سفر به کرمانشاه می‌تواند یکی از بهترین سفرهای عمرتان باشد به‌خصوص که به تازگی یک محور گردشگری جدید نیز در کرمانشاه معرفی شده است. هرچند کرمانشاه مملو از جاذبه‌های طبیعی و توریستی فراوان است؛ اما دیدن یک منطقه گردشگری بکر و کمتر شناخته شده می‌تواند سفر به ‌یادماندنی‌تری برای شما به ارمغان آورد. همراه دلتا مگ سفری کوتاه به غرب ایران داشته باشید.

سفر به کرمانشاه با راهنمای گردشگری کرمانشاه

کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که در دوره‌های مختلف نام‌های متفاوتی داشته است. کامبادان، کارمیسین، کارمیشین، کرمینشان از نام‌هایی بوده که در دوره هخامنشیان بر این شهر ایران گذاشته بودند.

اگر سوال شما این است که نام قدیمی کرمانشاه چه بود؟ باید به شما بگوییم که کرمانشاهان بوده که به‌مرور زمان به کرمانشاه تغییر نام داده است. از همین جهت می‌توان نتیجه گرفت که قدمت سکونت در این شهر به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد.

این قدمت چندهزارساله باعث شده که شهر کرمانشاه دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی باشد. جاهای دیدنی کرمانشاه شهرت فراوانی در میان مردم دارند؛ اما بعضی از جاذبه‌های این شهر هنوز ناشناخته مانده و کمتر کسی از آن خبر دارد. محور گردشگری سر فیروزآباد – زنگی یکی از این جاهای دیدنی کمتر شناخته شده است.

در دهستان سر فیروزآباد کرمانشاه که در فاصله شصت‌کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است، می‌توانید یکی از قدیمی‌ترین بقاع متبرکه موجود در غرب کشور را ببینید. بقعه یا قدمگاه قنبر زنگی که از نظر مردم محلی قداست بسیار بالایی دارد و هرساله میزبان زوار زیادی از مناطق اطراف است.

جاهای دیدنی کرمانشاه را بشناسید

بقعه قنبر زنگی کجاست؟

در میان انبوه درختان بلوط و در منطقه‌ای کوهستانی با کوه‌های سر به ‌فلک ‌کشیده و استوار که چشمه‌های جوشان با آب زلال گوارایی از آن‌ها جریان دارد، بقعه‌ای قرار گرفته که برای مردم این منطقه بسیار مقدس است. نام این بقعه که آن را با نام قدمگاه نیز می‌شناسند بقعه زنگی یا قدمگاه قنبر زنگی است. مسئولین کرمانشاه برای اینکه بتوانند یک محور گردشگری جذاب و جدید در منطقه ایجاد کنند بیست میلیارد ریال هزینه زیرساخت‌های گردشگری بخش سر فیروزآباد تا بقعه زنگی را کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری گیلان

سفر سه روزه به کرمانشاه

از آنجایی که در روزهای پایانی تابستان امسال چند تعطیلی وجود دارد می‌توانید یک سفر سه روزه جذاب به کرمانشاه داشته باشید و علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه به دیدن این محور گردشگری کمتر شناخته شده و بکر نیز بروید. این منطقه با داشتن منظره‌های طبیعی فراوان در کنار یک جاذبه مذهبی، پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر دارد. اگر به دنبال سفر به منطقه‌ای زیبا و خوش آب‌وهوا هستید که زیرساخت‌های گردشگری خوبی در آنجا وجود دارد؛ ولی همچنان بکر و خلوت است، فیروزآباد زنگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

زیارتگاه قنبر زنگی کرمانشاه جاذبه ای کمتر شناخته شده

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

فصل بهار و تابستان فرصت خوب و زمان مناسبی برای سفر به کرمانشاه است. در اواخر تابستان کرمانشاه آب‌وهوای مطلوب و معتدلی دارد که برای گردشگری بسیار مناسب و دلپذیر است.

پیشنهاد مطالعه: 3 مورد از ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با رویایی‌ترین مناطق جهان آشنا شوید

زیباترین مکان‌های جهان را بشناسید. این مکان‌های زیبا شما را حیرت‌زده خواهد کرد.این مکان‌ها…