3 روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه

2
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگردر خانه درخت انگور دارید، می‌توانید آن‌ها را به ساده‌ترین روش خشک کرده و در خانه کلی کشمش داشته باشید.
طرز تهیه کشمش

خشک کردن انگور در خانه و طرز تهیه کشمش، از روش‌های قدیمی است که از دیرباز تا کنون در خانه‌های ایرانی مرسوم بوده است. از مهم‌ترین مزایای خشک کردن انگور که باعث شده افراد بسیاری به انجام این کار ترغیب شوند، خواص انگور است که در این حالت به طور کامل حفظ می‌شود؛ روش‌های مختلفی برای تهیه کشمش وجود دارد که امروز در این مطلب از دلتامگ به مهم‌ترین و راحت‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

انواع روش خشک کردن انگور در خانه و طرز تهیه کشمش

برای خشک کردن انگور در خانه، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه چندین روش خشک کردن انگور را توضیح می‌دهم:

طرز تهیه کشمش سایه خشک

به این روش خشک کردن انگور، کشمش سایه خشک گفته می‌شود؛ برای این نوع کشمش باید از انگور عسگری استفاده کرد؛ به این صورت که خوشه‌های چیده شده انگور را بعد از تمیز کردن و جدا کردن حبه‌های گندیده، با نخ از سقف سالن‌های سرپوشیده‌ای که هوا جریان داشته باشد آویز می‌کنیم؛ مهم‌ترین مزیت کشمش سایه خشک این است که تمام مواد مغذی درون انگور حفظ می‌شود و ارزش غذایی بالایی دارد؛ طرز تهیه کشمش به این روش تقریبا دو ماه زمان می‌برد.

طرز تهیه کشمش در سایه

طرز تهیه کشمش آفتابی

برای استفاده از این روش روی یک سطح بلند با توجه به حجم انگور، پارچه تمیز پهن کرده و خوشه‌های انگور را با فاصله روی آن قرار دهید؛ این روش خشک کردن انگور در خانه 20 روز زمان می‌برد؛ در این فاصله شما باید هر چند روز یکبار انگورها را جابه‌جا کرده تا به طور کامل خشک شود. توجه داشته باشید که انگورها باید در مکانی باشند که در طول روز آفتاب به طور مستقیم به آن بتابد.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش طرز تهیه سوسیس خانگی با طعم بیرون

در نهایت انگورهای خشک شده را از ساقه جدا کرده و در جای خشک و خنک قرار دهید؛ در این روش طرز تهیه کشمش، رنگ کشمش‌ها سبز مایل به قهوه‌ای تیره می‌شوند.

خشک کردن کشمش در آفتاب

خشک کردن انگور برای مویز

برای تهیه مویز به انگورهای قرمز مجلسی یا به اصطلاح به انگورهای شاهانی نیاز دارید؛ خواص مواد مانند کشمش و حتی بیشتر از آن است ولی از نظر ظاهری با کشمش پلویی متفاوت است. بهتر است برای خشک شدن زودتر مویزها، از شستشو انگور قبل از خشک کردن خودداری کنید؛ در غیر این صورت روند خشک کردن انگور در خانه طولان‌تر خواهد شد.

طرز تهیه کشمش برای مویز

پیشنهاد مطالعه: با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید + ویدئو

2 دیدگاه

  1. مهرعلیان، تاکستان استان قزوین

    18 شهریور 1402 در 9:47 ق.ظ

    سلام چرا برای روش خشک کردن انگور در آفتاب گفتید هرروز انگور ها رو باید جابجا کرد این کار کاملا اشتباهه چون خراب میشه خشک کردن انگور در آفتاب دوهفته زمان میبره فقط دوروز آخر باید یک مرحله انگورها رو برگردونید تا پشتش هم کاملا خشک شه

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      18 شهریور 1402 در 11:08 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما و تجربه ای که با ما به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…