ساده‌ترین روش طرز تهیه سوسیس خانگی با طعم بیرون

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به فست فود علاقه دارید، با این روش در مدت زمان کمی، سوسیس دلخواه خود را آماده کنید
طرز تهیه سوسیس خانگی

سوسیس جزو فست فودهایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و با استفاده از آن می‌توانند غذاهای متنوعی را طبخ کنند؛ بسیاری از افراد به دلیل اینکه ممکن است از مواد اولیه نامرغوب در تهیه سوسیس استفاده شود، از خرید آن منصرف می‌شوند؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم برای عاشقان سوسیس راهکاری ارائه دهیم که با استفاده از آن بتوانند خودشان در خانه فست فود مورد علاقه شان را آماده کنند؛ به همین منظور برای آشنایی با طرز تهیه سوسیس خانگی، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

درست کردن سوسیس خانگی برخلاف تصور بسیاری از افراد کار چندان مشکلی نیست و نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ شما می‌توانید با ترکیب مواد دلخواه و اضافه کردن ادویه‌های مختلف، به سلیقه خود سوسیس‌های مختلفی تهیه کنید. برای مشاهده طرز تهیه سوسیس خانگی ساده، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

طرز تهیه سوسیس خانگی

مرحله اول

در ابتدا لازم است که گوشت دلخواه خود را در فریزیر قرار دهید؛ چرا که برای آماده کردن سوسیس در خانه لازم است که گوشت نیمه منجمد باشد؛ سپس با یک چاقو تیز به قطعات کوچک‌تر تبدیل کنید.

مرحله دوم طرز تهیه سوسیس خانگی با طعم بیرون

در این مرحله گوشت نیمه منجمد را به همراه مواد دیگر مانند سویا، شیر خشک، آرد سفید، آب یخ، تخم مرغ، روغن مایع، سس کچاپ و سیر داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر یکدست به دست آید.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن خمیر نوبت به اضافه کردن ادویه سوسیس خانگی می‌رسد؛ توجه داشته باشید در این مرحله تمام ادویه‌های ذکر شده باید آسیاب باشد؛ بعد از اضافه کردن ادویه‌ها مواد را مجدد مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۸ مورد از دیدنی‌های بندر انزلی

طرز تهیه سوسیس خانگی

مرحله چهارم

خمیر به دست آمده را روی سطحی صاف قرار داده و به مدت 30 دقیقه به خوبی ورز دهید تا انسجام لازم را به دست آورد و آماده ریختن در کاور شود.

مرحله پنجم طرز تهیه سوسیس خانگی

اگر چرخ گوشت شما سوسیس ساز دارد، خمیر سویس را داخل چرخ گوشت ریخته و کاور سوسیس را جلوی لوله سوسیس ساز قرار دهید تا پر شود. اگر سوسیس ساز ندارید، می‌توانید طرز تهیه سوسیس لیوانی استفاده کنید؛ به این شکل که کاور را در لیوان قرار داده و داخل آن را با خمیر سوسیس پر کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه سوسیس خانگی

بعد از آنکه هر تکه کاور را با خمیر پر کردید، سر و ته آن را با نخ ببندید تا از هم جدا شوند؛ در نهایت سوسیس‌های آمادهع شده را به مدت 45 دقیقه درون یک ظرف فلزی بگذارید و بعد ظرف را روی قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید تا بخارپز شود؛ در نهایت بعد از پخت سوسیس و خنک شدن، آن را به مدت 25 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کرده و بعد سرو کنید.

طرز تهیه سوسیس خانگی

نکات مهم در طرز تهیه سوسیس خانگی

سوسیس خانگی به دلیل اینکه حاوی مواد نگهدارنده نیست، باید هر چه سریع‌تر مصرف شود. البته اگر آن‌را درون یخچال و در بسته‌بندی مناسب و در بسته، بدون عبور هوا قرار دهیم، می‌توانید سوسیس خانگی را حداکثر به مدت یک هفته نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…