جاهای دیدنی همدان در تابستان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همدان این دیار کهن و پایتخت تاریخ و تمدن ایران جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، اما جاهای دیدنی همدان در تابستان گردشگران بیشتری را نیز راهی این دیار می‌کند.
جاهای دیدنی همدان در تابستان بسیار فراوان هستند

برای معرفی جاهای دیدنی همدان در تابستان می‌توانیم لیست بلندبالایی را به شما ارائه دهیم؛ چراکه موقعیت جغرافیایی همدان باعث شده که این استان مکان‌های خنک بسیاری داشته باشد. همراه دلتا مگ سفری به یکی از خنک ‌ترین شهرهای ایران در تابستان داشته باشید.

جاهای دیدنی همدان در تابستان

یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین شهرهای ایران، شهر همدان است که با طبیعت بی‌نظیر و زیبای خود، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. در این روزهای گرم تابستان که همه به دنبال مکان‌های گردشگری خنک می‌گردند همدان می‌تواند یک مقصد عالی و جذاب باشد که با آب‌وهوای خنک خود سفر شما را دلپذیرتر می‌کند. در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی همدان در تابستان می‌پردازیم.

غار علیصدر

یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های زندگی غارنشینان، زندگی‌کردن در خنک‌ترین مکان‌های روی زمین در زمان اوج گرما و فرار از شدت تابش آفتاب است. شاید این حرف اندکی خنده‌دار به نظر برسد؛ اما غارها واقعا جزء خنک‌ترین مکان‌های روی زمین هستند اگر تجربه سفر به غار علیصدر همدان را نداشته‌اید اینجا می‌تواند یک انتخاب عالی در بین جاذبه‌ های گردشگری همدان باشد که علاوه بر داشتن جذابیت‌های فراوان و محیطی منحصر به فرد که شگفتی‌های زیادی دارد برای چند ساعتی نیز می‌توانید از هوای داغ تابستان فرار کنید.

دره مراد بیگ

در لیست جاذبه ‌های طبیعی همدان دره مراد بیگ جایگاه خاصی دارد. دره مرادبیگ قطعا یکی از جاهای دیدنی همدان در تابستان است که با طبیعت زیبا و سرسبز و فوق‌العاده خنک خود می‌تواند گردشگران بسیاری را به این نقطه از همدان بکشاند. بزرگ‌ترین دره کوهستان الوند همین دره مراد بیگ یا دره مراد بیک است که به‌خاطر عبور رود الوسجر از میان آن، طبیعت و سرسبزی فراوانی شکل گرفته است. آثار یک روستای تاریخی را نیز می‌توان در یکی دو کیلومتری آن دید. از آنجایی که این دره در مسیر رفت‌وآمد قرار ندارد، همچنان یک منطقه بکر و خلوت باقی‌مانده که برای فرار از شلوغی‌های شهر نیز مکانی ایده‌آل به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  در این جاده تنها یک قدم با مرگ فاصله دارید!

تالاب آبشینه

در مرکز دهستان سنگستان همدان تالابی وجود دارد که 85 هکتار از مساحت پشت سد آبشینه را به خود اختصاص داده است. اینجا یکی از مهاجرپذیرترین تالاب‌های دنیا البته برای پرندگان است. در راهنمای گردشگری همدان با سفر به این تالاب می‌توانید علاوه بر دیدن گونه‌های مختلفی از پرندگان، چند ساعتی را نیز در دل طبیعت بی‌مثال و هوای خنک این منطقه استراحت کنید و لذت ببرید.

تخت نادر

یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان در تابستان تخت نادر است. این منطقه جزء یکی از دشت‌های کوهستان زیبای الوند محسوب می‌شود که در ارتفاع 2900 متری از سطح دریا واقع شده است. این دشت زیبا که پس از دشت میشان قرار گرفته در دل خود چشمه آبی زلال و گوارا را جا داده که تنها سی دقیقه از دشت میشان فاصله دارد. برای رسیدن به این منطقه جذاب و دلربا که جزئی از جاذبه های طبیعی و گردشگری همدان محسوب می‌شود باید به میدان گنج‌نامه و سپس به سمت مسیر صعود الوند حرکت کنید. ملحفه‌ای کاملا سفید و پوشیده از برف تخت نادر را در زمستان می‌پوشاند و در تابستان عامل هوای خنک این دشت زیبا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: زیبایی کوه بدر و پریشان شما را مسخ می‌کند

تعداد کلمات مطلب: 531

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

برج چهل دختر فراری؛ قصه تلخ این بنای دیدنی

برج چهل دختر کجاست؟ آرامگاه چهل دختران یا برج چهل دختر دامغان یکی از آثار تاریخی برجسته و …