5 علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر لباسشویی شما هنگام شستشو و خشک کردن لباس خیلی صدا می‌دهد، برای حل این مشکل این مطلب را از دست ندهید.
علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

صدای ماشین لباسشویی در هنگام  شستشوی لباس، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند آرامش ما را در خانه برهم بزند؛ این صدای ایجاد شده در بعضی از موارد به نو یا کهنه بودن ماشین لباسشویی مربوط نمی‌شود و نیاز به کمی بررسی دارد؛ چرا که ممکن است خودتان به راحت با رعایت چند نکته بتوانید علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن را پیدا کرده و آن را برطرف کنید؛ در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد صدای تق تق ماشین لباسشویی شود؛ در بسیاری از موارد این صدا حین خشک کردن لباس‌ها بیشتر می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین علت آن می‌تواند حجم زیاد یا کم‌تر از مقدار تعیین شده لباس، تراز نبودن ماشین لباسشویی باشد که به راحتی می‌توانید با تراز کردن لباسشویی و شستشو درست لباس این مشکل را برطرف کنید؛ در صورتی که با رعایت این نکات بازهم لباسشویی شما صدا داد لازم است که موارد زیر را بررسی کنید:

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

وجود مشکل در پمپ تخلیه یا موتور آن

علت صدای ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل خرابی موتور یا پمپ تخلیه باشد. وظیفه پمپ تخلیه، خارج کردن آب دیگ حین شستشوی لباس است؛ گاه صدای زیاد همین پمپ تخلیه است که موجب صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌شود. در نتیجه بعد از آنکه از خراب بودن این قطعه مطمئن شدید، لازم است این مراحل را به ترتیب انجام دهید؛

ابتدا فیلترهای خارج پمپ تخلیه را باز کنید و آن‌ها را از مواد باقی مانده تمیز کنید. ممکن است بعضی از این مواد فیلترها را مسدود کرده باشند که باعث خرابی پمپ می‌شوند. سپس لوله‌ها و اتصالات پمپ تخلیه را محکم کنید تا اطمینان حاصل کنید نشتی ندارند. در صورتی که سیم پیچ‌های پمپ تخلیه سوخته یا قطع شده‌اند، باید آن‌ها را تعویض کنید. در نهایت اگر با رعایت این نکات خرابی پمپ درست نشد لازم است که آن را به طور کامل تعویض کنید.

مشکل در کوپلینگ مربوط به موتورهای بدون تسمه

کوپلینگ، قطعه‌ای است که موتور را به پمپ تخلیه متصل می‌کند و از دو قطعه پلاستیکی تشکیل شده که میان آن‌ها یک کوپلینگ لاستیکی وجود دارد.. بنابراین اگر کوپلینگ معیوب شود، موتور توانایی چرخاندن پمپ تخلیه را نخواهد داشت و این مشکل می‌تواند دلیل لرزش لباسشویی شود. خرابی کوپلینگ ممکن است به چند دلیل باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • فرسودگی کوپلینگ: کوپلینگ‌ها با گذشت زمان فرسوده شده و نمی‌توانند انتقال قدرت را به خوبی قبل انجام دهند.
  • پیچ و مهره‌های متصل‌کننده کوپلینگ خراب شده‌اند: این پیچ و مهره‌ها باید به طور منظم بررسی شوند تا خرابی در آن‌ها پیش‌بینی شود.
  • شل شدن پیچ و مهره‌ها: با گذشت زمان پیچ و مهره‌های کوپلینگ ممکن است شل شده و قدرت لازم برای چرخاندن پمپ تخلیه را نداشته باشند.
  • ضربه خوردگی: در صورتی که کوپلینگ دچار ضربه شدید بشود، ممکن است مشکل پیدا کند.
مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت قدم به قدم گلدان کوکداما + فیلم آموزشی

مشکل در تسمه دیگ علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

در صورتی که ماشین لباسشویی شما از نوع تسمه‌ای باشد، تسمه باعث به حرکت درآمدن پولی و شفت آبکش می‌شود. در صورتی که با گذشت زمان تسمه فرسوده شود؛ ممکن است علت صدا دادن ماشین لباسشویی در دور تند شود؛ یکی از نشانه‌های برز تسمه فرسوده، انتشار بوی لاستیک سوخته درون ماشین لباسشویی است؛ در این صورت لازم است که تسمه را تعویض کنید.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

مشکل در کمک‌های دیگ

در برخی از ماشین‌های لباسشویی، 3 کمک در گوشه‌های دیگ ماشین لباسشویی وجود دارند که حرکت دیگ را  مخصوصا در زمان آبکشی کنترل می‌کنند؛ در بسیاری از برندهای ماشین لباسشویی این کمک‌ها پلاستیکی هستند؛ به همین دلیل بیشتر دچار فرسودگی می‌شوند؛ در نتیجه دیگ هنگام آبکشی، بیش از اندازه تکان می‌خورد و به بدنه لباسشویی برخورد می‌کند. در نهایت این برخوردها باعث ایجاد لرزش و صدای ماشین لباسشویی می‌شود؛ از مهم‌ترین نشانه‌های خراب بودن کمک‌های دیگ این است که ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس‌ها حرکت می‌کند.

بررسی پایه کابین‌ها و تراز بودن دستگاه

مهم‌ترین علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن، قرار نداشتن لباسشویی در سطح صاف است؛ در این صورت پایه‌های کابین با یکدیگر تراز نیستند؛ برای حل این مشکل باید 4 عدد پایه را با آچار مخصوص آن قسمتی که نیاز به باز شدن پایه دارد
را بچرخانید تا کاملا با پایه‌های دیگر همتراز شود. گاهی اوقات قرار دادن لاستیک محکم زیر پایه هم مشکل را بر طرف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: با فلفل سیاه لباس‌های خود را از کدری نجات دهید

تعداد کلمات مطلب: 732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…